Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ann

Ann

23-03-2012 om 23:02

Interieurvraag

Ik heb een huis gehuurd waar ik met mijn 3 zonen ga wonen. Nu ben ik een beetje aan het twijfelen over het behang in de woonkamer. Deze kamer was vroeger een L-vorm. Naderhand is er een kleine ruimte aangebouwd waar nu de keuken in zit. Als je de kamer binnenkomt dan zit er een groot raam aan je linkerkant en je kijkt naar een lange muur tot aan de keuken waar ik de eettafel en mijn boekenkasten tegen aan wil zetten. De oude kleine poot van de L is nu een donkere nis zonder daglicht waar in ik de zithoek met de tv wil zetten. De keuken is piepklein maar wel lekker licht met 2 ramen en glas in de buitendeur.
Op de lange muur wil ik dit behang http://www.behangsite.com/behang/eijffinger-301110
De keuken blijft wit. Waar ik nu nog over twijfel is wat ik op de muren in de zithoek/nis doe. Van de kleuren in dat behang voor op de lange muren is ook effen behang zoals dit http://www.behangsite.com/behang/eijffinger-395044 Als ik dit op de muren in die nis laat behangen dan word het daar nog donkerder. Aan de ene kant denk ik dan, het is er toch al donker dus dat maakt niet uit. Aan de andere kant moet het ook geen zwart gat worden. Ik hou van vrolijk en kleurrijk maar ik kan ook goed leven met witte muren en kleurrijke accessoires. Maar dat gekleurde effen behang op de muur lijkt me wel erg gaaf. Wat ook zou kunnen is één of twee muren met gekleurd behang doen en een of twee met wit.
Lastige en dure keuze dus als iemand een advies heeft, heel graag.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

24-03-2012 om 09:28

Kan best

De effen kleur vind ik mooi, ik zou dat doen, het past dan bij het behang op de lange muur en trekt zo de ruimtes samen, het wordt dan een geheel. Ik denk helemaal niet dat het dan een zwart gat wordt.Ik vind het vrolijke kleuren, erg leuk! Ik zou de hele nis in een kleur doen, niet sommige muren wit, dan wordt het rommelig denk ik.

Guinevere

Guinevere

24-03-2012 om 10:19

Persoonlijk

persoonlijk zou ik nooit in de donkerste hoek van de kamer gaan zitten. Dus zelf zou ik in die nis eerder boekenkasten oid neerzetten. Of alleen een soort game-hoek inrichten voor de kinderen. De bank voor mij altijd in een licht gedeelte van de kamer.
Over het behang ga ik niets zeggen, dat is te smaakgebonden.

Mea Proefrok

Mea Proefrok

24-03-2012 om 10:35

Mooi!

Mijn zus en ik kunnen samen gezellig kwijlen over de website van Eijffinger (en die van Miss Marple, ken je die al? Waanzinnige keuze in behang). Ik vind het heel vrolijk behang, maar ik zou het op een muur doen en de rest wit houden. En als je al in een donkere hoek gaat zitten, zorg dan dat er voldoende artificieel licht voorhanden is.
Succes met kiezen, zo leuk!

Isabella Caramella

Isabella Caramella

24-03-2012 om 16:45

Effen en/of verven

Ik zou voor de effen gaan. Hoe leuk die andere ook is, die is toch wel erg in de mode nu en zal eerder gaan vervelen. Tenzij je elke paar jaar een ander behangetje erop wil plakken - of verhuisplannen hebt.
Maar waarom eigenlijk niet verven in die kleur? Dan kan je het makkelijker wat lichter verven als het tegenvalt.

Ann

Ann

25-03-2012 om 20:22

Behang

Dank je Fiorucci. Blij dat je snapt hoe ik het bedoel want goed uitleggen is niet zo makkelijk Die hele nis in één kleur lijkt me ook het mooist. En dan de lange wand met dat behang met die cirkels en op de resterende (kleine) stukjes wand wit. Het behang en de kleuren zijn net wat ik graag wil in die kamer, licht en vrolijkheid.
Guinevere, het gaat niet anders. De kamer is lang maar heel smal, daar kun je nergens een bank neerzetten. Maar ik zou dat, in deze kamer, ook niet willen want ik wil juist in het licht aan de tafel zitten. Daar zit ik overdag. In de zithoek ben ik alleen 's avonds en dan maakt het niet zoveel uit dat daar geen daglicht is. Ik moet alleen investeren in goeie lampen.
Mea, je wil niet weten hoeveel tijd ik al door heb gebracht op de sites van bv Eiffinger. Met kwijlbakje inderdaad Er is geweldig behang bij en het was heel moeilijk kiezen.
Isabella, de muren zijn kaal en kunnen zo niet geverfd worden. Dan moet er toch eerst behang onder en daarna verf er op, dat is erg veel geld en werk. En allebei is een probleem. Het klopt wel dat het motief zou kunnen gaan vervelen maar dan verf ik het over. De bedoeling is dat ik hier een jaar of 10 blijf wonen maar ik ben niet zo veranderig dus blijft waarschijnlijk al die tijd zitten.

Fiorucci

Fiorucci

26-03-2012 om 11:25

Ann

Jij wordt er vrolijk van dus dan is het een goede keuze. Die effen kleur blauw zal ook mooi het blauw uit het behang accentueren, het wordt dan meer een geheel.

Merel

Merel

26-03-2012 om 12:56

Kleuren

Ik zou zelf de nis in die oker groen/gele kleur verven (of behangen) zoals de kleur van die bloem/bol middenboven in het plaatje wat je liet zien. Blauw vind ik al gauw kil overkomen, alhoewel deze blauw niet zo heel kil is hoor. Ik heb zelf vroeger een blauwe slaapkamer gehad (dat was weliswaar kobaltblauw) maar dat was gewoon niet gezellig knus te krijgen. Dus mij lijkt die groene oker/gelige kleur me leuker. Misschien is die kleur ook te verkrijgen? Misschien wel uit een ander merk? Of anders behangen met van dat onderbehang en dan de kleur exact zo laten mengen.

mirreke

mirreke

28-03-2012 om 11:48

Donkere nis: spiegel?

Ik heb even geen beeld voor me van die nis. Zit er echt geen raam in de buurt ergens? Je kunt mooi werken met spiegels, of misschien op de muur tegenover de nis, om zo licht naar die nis te schijnen?
Verder: kleurrijk behang, heerlijk vind ik dat. Ik hou ook erg van kleur.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.