Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

angel3

angel3

27-12-2015 om 18:59

Interieur match vraag

Ik vind het altijd zo moeilijk om te bepalen of iets bij elkaar kan qua kleur. Wie helpt?
We hebben de eettafel in de open keuken. De frontjes zijn mat en donkerdonkerbruin met wit blad. De tafel is licht hout. We hebben echt nieuwe stoelen nodig. Hele toffe gezien maar in allerhande kleuren te krijgen zoals blauw en groen en in lichtgrijs. Die vinden we het mooist.
Als ik keus had in kleuren stof zou ik zelf voor taupe of iets gekozen hebben. We hebben verder houten vloer en donkerbruine bank.
Kan dat lichtgrijs volgens jullie?

tja

Alles kan, zou ik bijna zeggen.Zelf heb ik een hekel aan de kleur taupe (dat is toch dat net-niet-grijs-net-niet-roze?), en ik ben ook al geen liefhebber van de vijftig tinten grijs-stroming in de moderne inrichting, maar smaken verschillen.

Zelf vind ik blauw of turquois vaak goed passen bij donkerbruin. Hangt wel erg van de tint af. Bij wit past alles, naar mijn idee, idem met licht hout. Maar grijs zal ook uitstekend gaan, lijkt me, dus als je dat mooi vindt - gewoon doen.

Ik zou trouwens zelf nooit eetkamerstoelen met stoffen bekleding kiezen, in welke kleur dan ook, maar dat is ik omdat ik een enorme knoeier ben. En dan heb ik het over mijn kinderen nog niet eens gehad. In mijn keuken zijn alle oppervlakten dan ook te reinigen met een vochtig doekje

Groeten,

Temet

Katniss

Katniss

27-12-2015 om 20:15

Blauw!

Blauw staat heel erg mooi bij bruin.
Zelf wil ik tzt buisstoelen met gekleurde bekleding. Waarschijnlijk neem ik dan allerlei verschillende kleuren.

Ja, verschillende kleuren.

Twee grijze en twee turquoise.

bieb63

bieb63

27-12-2015 om 21:57

bij bruin en houttinten

zou ik nooit gaan voor grijs. Dat vind ik (persoonlijk) echt niet mooi. Ik zou het óf in bruin/houttinten houden of voor een contrasterend kleurtje.

angel3

angel3

28-12-2015 om 13:44

dank

Ja die kleurtjes vind ik zelf erg leuk maar mijn man vindt dat echt vreselijk. Dat gaat hem echt niet worden. Stof hebben wij geen problemen mee. Onze huidige stoelen hebben we al 15 jaar en zijn nu dan wel op maar zijn nog best redelijk qua vlekken. We hadden ze al een tijd toen er babies kwamen en toen dachten we: opmaken en dan als de kids wat ouder zijn mooie nieuwe. Kinderen zijn nu 13 en 10. Wij vertrouwen er wel op dat het redelijk netjes blijft. Onze stoffen bank in de woonkamer is ook niks mee gebeurd evenals het kleed.
Anyway verschillende meningen of grijs mooi is bij bruin
50 tinten grijs vinden wij ook niet zo, verder hebben we niks grijs. Maar we vielen voor het model en moeten dan kiezen tussen oranjeachtig, iets apart blauwigs, geel of groen......
of grijs dus.....vandaar.

Krullevaar

Krullevaar

28-12-2015 om 16:11

grijs/bruin

Ik zou in een huis voor of grijstinten of voor bruintinten gaan. Niet voor deze combinatie. Bij zowel bruin als grijs is het mooi om voor een accentkleur te kiezen voor contrast. En om het minder saai te maken. Een kleur als petrol kan ook mooi zijn.

Suze

Suze

28-12-2015 om 17:04

Kleur

Moeilijk zonder de kleuren en materialen live te zien, maar ook ik zou bij bruin niet snel grijs nemen.

Veel kleuren blauw en sommige kleuren groen zullen heel mooi staan. Geen zou ik niet doen, gaat denk ik eerder vervelen.

Overigens, jullie kunnen het beter bepalen en als jullie per de deze stoelen willen en de blauwe en groene kleur niet mooi vinden of niet mooi vinden passen en de grijze wel, doen jullie toch lekker de grijze?! Jullie kijken er elke dag tegenaan.

Wel grijs

Maar dat zeg ik vanuit mijn 50 tinten grijs huis. Ik denk dat het donkerdonkerbruin van je keuken vrij bepalend is. Daar zou ik geen geel bij doen tenzij je van een jaren '70 stijltje houdt. Voor oranje geldt hetzelfde. Groen bij donkerbruin lijkt mij oubollig, blauw zou nog wel kunnen als je van kleur houdt en het bij het donkerdonkerbruin past. Marineblauw lijkt me dan niet zo geschikt, electric blue ook niet, petrol of turquoise kan nog wel. Maar met grijs zit je goed. Kleur kan je in je keuken krijgen door een fleurige bos bloemen op tafel te zetten, een vrolijke loper, fruitschalen, dingen die je makkelijk weer kan veranderen als je het zat bent.

skik

Katniss

Katniss

28-12-2015 om 20:28

Jammer dan

Ik zou alsnog die kleurtjes nemen. Wat is dat nou voor man die zich druk maakt over de kleur van de eetkamerstoelen?

Katniss

Katniss

28-12-2015 om 20:29

Ojee

Knipoog vergeten in het vorige bericht

Fiorucci

Fiorucci

30-12-2015 om 15:17

Nou

Ik zou gaan voor een mooie tint nacht blauw. Grijs vind ik niet mooi bij bruin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.