Weet jij welke voedingsstoffen je extra nodig hebt tijdens de zwangerschap? Deze vitamines zorgen voor een gezonde zwangerschap
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Carolien

Carolien

04-09-2012 om 09:26

Interieur advies gevraagd

Graag zou ik jullie mening horen! Wij willen onze banken en losse stoelen de deur uit doen. Eigenlijk moeten we meer opknappen, maar daar ontbreekt het geld voor. Wij hopen met een nieuwe bank en feutuils (hoe schrijf je dat) de huiskamer een beetje een nieuw look te geven. Maar we komen er niet uit welke kleur we dan zullen doen. Nu hebben we een bruine bank en 2 beige (bijna witte) losse luie stoelen. De vloer en meubels zijn kersenkleurig. Erg veel van dezelfde kleur dus, maar dat los ik op door kleurige accesoires. Nu heb ik bijvoorbeeld veel paarse accenten, maar ook wel eens rood of turquiose gehad.
We willen nu eigenlijk geen bruine bank meer en zeker geen lichte kleuren. Is niet goed bevallen. Maar wat dan wel? Wat staat leuk bij die kersenkleurige meubels en vloer. Wij zijn geen types voor heel uitgesproken kleuren als rood. We hebben ook niet veel geld te besteden dus zullen wel bij Ikea of zo uitkomen. Qua ruimte zijn we toch bijna wel verplicht een 3 zits bank en weer 2 lossen stoelen te nemen. Een grote loungebank zit er niet in helaas.
Maar goed het gaat dus om de kleur. Wie heeft een idee?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Groen?

Je hebt bij Ikea heel bezadigde kleuren groen, mooi als tegenwicht bij kersenrood.

Uhm

Bij kersenhout zou ik denk ik niet zo snel rood of oranje kiezen (vloekt). Inderdaad blauw of groen of blauwgroen. Als je niet te veel contrast wilt, zou je grijs kunnen kiezen. Of je kiest voor zwart

Chris

Rafelkap

Rafelkap

04-09-2012 om 13:42

Kleur

Waarom nieuwe banken als je eigenlijk geen geld hebt om de rest op te knappen. En als ze nog prima zijn. Ik zou zeggen: kleur op de muren (als je daar van houdt), kleurige gordijnen, kussens op de bank, kleed op de vloer en kleurige schilderijen. Want hier krijg je denk ik spijt van.

Even voor mijn begrip

Hebben we het bij de meubels over kersenHOUT of kersenROOD? Want dat is toch nogal een verschil...

(licht) blauw?

Is weliswaar licht maar staat wel erg mooi, vind ik. Met heel donkere kleuren wordt het ook zo zwaar. Vind ik dan. En uitgesproken wit wordt het contract weer zo groot mee. En kijk inderdaad in tijdschriften of bij Ikea wat voor kleuren ze combineren met kersen.

Fiorucci

Fiorucci

04-09-2012 om 16:09

Ik vind...

Ik vind blauw erg mooi staan bij kersenhout.

Niets nieuws kopen

maar gewoon een pot 9010 latex voor de muren en een naturel kleurig karpet (een berber oid). Al die gekleurde kussentrjes lijken mij vreselijk truttig. Investeer in nieuwe bekleding voor de stoelen in beige of zand kleur. Hou het simpel.

Fiorucci

Fiorucci

05-09-2012 om 15:59

Manda

Wordt het niet een beetje suf met naturel of zand? ik vind bijv. donkerblauw toch wat pittiger dan. Stofferen is soms duurder dan nieuwe stoelen overigens...

Rafelkap

Rafelkap

05-09-2012 om 18:07

Ja want

anders kies je een leuke modekleur, die binnen x aantal tijd weer gaat vervelen.
En als je geen geld hebt, waarom een nieuwe, goedkope bank kopen, waar je binnen x aantal tijd doorheen gaat zakken ?

Fiorucci

Fiorucci

05-09-2012 om 19:13

Maar...

Donkerblauw is nou niet bepaald een modekleur?

Carolien

Carolien

05-09-2012 om 19:38

Wel nieuwe bank

De banken zijn helaas dusdanig versleten dat er echt iets nieuws moet komen. Verven gaan we niet doen. Dat is anderhalf jaar geleden nog gedaan. We zoeken dus nieuwe banken in een andere kleur. Evt. Kan een vloerkleed nog maar dat vind ik zelf minder praktisch. De meubels zijn dus van kersenhout en zijn niet kersenrood. Meer bruin. Welke kleur zitmeubelen passen daar het beste bij, dat is dus mijn vraag.

Fiorucci

Fiorucci

06-09-2012 om 08:32

Carolien

Ik heb zelf bank en stoelen van Ektorp (Ikea) Met verschillende kleuren hoezen. Ik heb witte hoezen met blauwe bloemen, maar ook effen donkerblauw. Door te wisselen van hoes ziet je kamer er ineens weer anders uit. ik koop soms een hoes tweedehands op MP.

Nou fio (ot)

Jij een Ektorp? Met een bloemenhoes? Dat had ik nou nooit gedacht. Onbewust maak je je een beeld van sommige forummers, zal wel nergens op slaan, maar ik vind jou zo geen Ektorp, meer een Karlstad. ;0) Ze zitten trouwens wel heerlijk, die Ektorps. Ik plof er altijd even op neer tijdens een Ikeatripje.

skik

Fiorucci

Fiorucci

06-09-2012 om 10:53

Haha skik

Ik ben dol op brocante...en heb een huis met overwegend wit en lichtblauw. Onze slaapkamer is meer orientaals, de keuken is donker en strak.
Ik heb dus vele kanten, zeg maar.

Hier ook een ektorp

Een bezadigd groene nu dus Handig om eens nieuwe hoezen omheen te gooien inderdaad.

Vic

Vic

06-09-2012 om 22:14

Ook een ektorp

Gebroken wit met rode bloemen Ik wilde eigenlijk een nieuwe hoes kopen, maar nu ik twee kittens heb lijkt het me verstandig om daar even mee te wachten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.