Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Tentje-met-vlaggetje

Tentje-met-vlaggetje

04-06-2014 om 15:08

Instant-eten

Hoi. Voor het komend lang weekend ben ik op zoek naar eten op de camping, dat je zonder kooktoestel kan klaarmaken. We willen het dit jaar niet meenemen. Er gaat wel altijd een waterkoker mee dus kokend water hebben we wel. Zo kan ik wel bv couscous maken. We hebben ook geen koelkastje. Iemand briljante suggesties hoe eten te maken voor een gezin met alleen kokendheet water als middel om te verhitten?

Heeeeel graag!!

bibi63

bibi63

04-06-2014 om 15:26

Dat is een beetje beperkt.. .
Wat ideeen: Je hebt die instant noedels, hoef je alleen kokend water op te gooien. Nou ja, ik vind het eigenlijk alleen mie met een smaakje. Maar als je daar wat rauwkost bij eet, heb je nog enigszins een maaltijd. Of je doet er wat hamblokjes doorheen.
En eerlijk gezegd zou ik voor die paar dagen dan gaan voor stokbrood met lekkere kaasjes, vis uit blik o.i.d. en rauwkost en fruit voor de vitamientjes.
Gr. Bibi

Ilva

Ilva

04-06-2014 om 16:51

camping

Informeer eens bij de camping of er een plek is waar gekookt kan worden. Wij waren afgelopen weekend op een camping waar ze een ruimte hadden met twee keer twee kookplaatjes. Reuze handig in jouw geval. Kan je toch koken.

En anders, ja, je heb inderdaad van die noedels of pasta. Je hebt ook cup a soup met pasta. Je kan ook brood eten.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-06-2014 om 17:10

adventure-food

Bij winkels als Bever kun je van die expeditiemaaltijden kopen. Dat zit in foliezakken en daar hoef je alleen maar heet water bij te doen. Prima spul, maar wel erg aan de prijs.
Je kunt een lekkere maaltijd-salade maken, daar heb je ook geen brander voor nodig. En als er een bbq-gelegenheid is, dan kun je natuurlijk lekker gaan barbecuen.

Hanne.

Hanne.

04-06-2014 om 17:29

bulgur

Naast couscous kan je ook bulgur maken. Heerlijk als salade. En dan aanvulken met rauwkist en producten uit blik. Artisjokhart mais vis. Knakworst op brood.

ik zou denk ik vooral kijken naar koude maaltijden en niet krampachtig toch iets warms proberen te maken.

Marie

Marie

04-06-2014 om 18:08

toch 1-pits kookplaatje meenemen?

Helemaal zonder kookplaat wordt inderdaad een uitdaging. Gelukkig kun je koffie en thee zetten.
Een optie is misschien om toch een 1-pits kookplaatje mee te nemen, waar van die gasbusjes ingaan? Echt heel handig, alleen jammer dat je ze niet overal meer kunt kopen:
http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikelen/kooktoestellen/campingaz-camp-bistro/
Je kunt natuurlijk ook een keer (of twee keer) barbecuen met een wegwerpbarbecue.

Tentje-met-vlaggetje

Tentje-met-vlaggetje

04-06-2014 om 18:35

Koud eten

Lijkt me een goede optie. Er is wel een barbecue tijdens 1 van die dagen en dan liften we bij de andere stokers mee. Ook gaan we een keertje naar het pannenkoekenhuis. Dus dan een keer koud eten is wel goed, denk ik.

Tijgeroog

Tijgeroog

04-06-2014 om 18:37

Hier heb je niet aan

Hier heb je niets aan, want het is geen antwoord op je vraag. . Maar ik zou of toch een klein kookstel meenemen (en dan de waterkoker thuislaten, maarja, wij hebben nooit elektriciteit op de camping), of lekker uit eten gaan. Dat laatste eventueel gecombineerd met een keer brood (desnoods met knakworstjes, een salade, of wat cupacoup)

Marie

Misschien beter een ander kooktoestelletje want deze is tijdelijk uit de handel genomen ivm een onderzoek naar de veiligheid.

geen punt hoor

Je kunt al koffie zetten als je een waterkoker hebt en dan kun je ook zakjes cup-a-soup meenemen als je zin hebt in iets warms.
Verder kun je van alles koude salade maken met bijvoorbeeld borrelworstjes en stokbrood erbij. Je kunt soms ergens patat halen en dan doe je daar een andere salade bij. Lekker veel fruit eten crackers meenemen met franse kaas of andere lekkernijen. Ook zonder koelkast kun je wel even wat bewaren.
Je kunt in een pan water uit de waterkoker gieten en er dan een glas met doperwten in opwarmen als je die goed inpakt in bijvoorbeeld een dikke handdoek. Beetje zout erbij, is toch al gaar. Hoeft niet heet te zijn.
Kamperen is improviseren. Vaak kun je op campings ook wel wat warms kopen als een pizzaavond of patat.

+ Brunette +

+ Brunette +

04-06-2014 om 21:24

AnneJ, je bent me voor.

Koude schotels inderdaad en dan voor het warme-maaltijd-effect een kop instantsoep erbij. Een keer noedels, een keer couscous, een paar verschillende maaltijdsalades, een keer pizza of patat en dan is het weekend wel om.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.