Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Inspiratie gezocht....sinterklaaskadootjes voor 'schoondochter'

Vriendin van oudste ( bijna 18, eerstejaars student, al 2 jaar de vaste aanhang van oudste zoon) viert dit jaar Sinterklaas met ons gezin...thuis vieren ze het al jaren niet meer, en het leek haar toch wel weer eens gezellig.....hartstikke leuk!

We trekken altijd lootjes, en ik heb haar getrokken. Haar lijstje is erg summier, maar ik wil toch graag met een paar grappige wn leuk dingetjes op de proppen komen. Het is een vrolijke, gezellige meid, altijd in voor een lolletje, en heel sociaal. Ze heeft geen hele specifieke hobby of sport waar ik 'iets' mee kan.....ik vind het moeilijk!! Tuurlijk, een lekkere doucheschuim, wat snoeperij of iets van dien aard doet het altijd goed, maar is wel een beetje gewoontjes. Ik vind dingen als een bioscoopbon of zo om een of andere rare reden meer iets voor een verjaardag dan voor Sinterklaas....of zie ik dat verkeerd?

Hebben jullie nog originele of creatieve ideeën??

Ingrid

ik roep het maar weer eens...

Originaliteit wordt ernstig overschat.

Een origineel cadeau is heel leuk als het precies raak is. Is het net of zelfs helemaal mis, dan was een bioscoopbon beter geweest. Ik zie trouwens niet per se waarom een bon met Sinterklaas minder gepast is dan met een verjaardag.

Wat ik nog wel eens doe is een proefabonnement op een tijdschrift, let er wel op dat het automatisch afloopt. Dat is een cadeau dat aardig op de smaak van de betrokkene is af te stemmen en dat geen ruimte inneemt, want als die bladen gelezen zijn kunnen ze weg.

Wat ik vorig jaar deed voor een aantal familieleden: een soort kerstpakket met Engelse spulletjes, gekocht bij de Marks&Spencer hier in Amsterdam. Maar dat kerstpakket-idee kan op meerdere manieren worden uitgevoerd: allemaal Spaanse dingen, allemaal Chinese dingen - verzin het maar.

Nou ja, er komen vast nog wel meer ideeën.

groeten,

Temet

Moni

Moni

20-11-2015 om 14:39

handwarmers

Net bij de Lidl handwarmers gekocht in een leuke vorm. Kun je telkens opnieuw gebruiken.
Vind ik een leuk bijcadeautje.

vlinder72

vlinder72

20-11-2015 om 14:52

wie is de mol

Ik heb net voor iemand het Wie is de mol dagboek besteld. Ik week dat ze daarnaar kijkt en het schijnt een leuk boekje te zijn met tips waar je op moet letten. Informatie etc.

Theaterkaartjes?

Theaterkaartjes om samen met je zoon ergens naar toe te gaan. Cabaret is altijd goed toch?
Een kookboek waar je echt iets aan hebt (niet met ingewikkelde ingredienten).
Je kan ook even kijken op actievandedag.nl of er nog een leuke aanbieding is.

theaterkaartjes?

lijkt me duur voor lootjestrekken Bij ons gaan we maar tot 20/25 euro.

badhanddoek met naam?
schort?
bij bulbby kun je grappige dingen bestellen.

Yvonne

Yvonne

20-11-2015 om 15:29

rituals

Her doet een pakketje ritualen het altijd goed

bieb63

bieb63

20-11-2015 om 15:47

Misschien

Een kettinkje of armbandje (heb je idee van haar smaak?).

Scheurkalender?

Gaat ook ooit op

marina

marina

20-11-2015 om 16:07

kamers?

Woont ze net op kamers of gaat ze op kamers wonen? Leuke dingetjes voor haar kamer die meer of minder voor de hand liggen: bakblikken, slaschaal en couvert, bakjes voor toetjes en nootjes, lekkere thee met glazen/theepot, een mok met van die chocolade op een stokje voor chocomel, een receptenboek, theedoeken/handdoeken in precies de goede kleur , placemats, kaarsjes om het gezellig te maken etc. Kun je ook nog een heel gedicht om heen maken.
Verder voor dingetjes in bad en onder de douche: lush (niet op dieren getest,leuke kleurtjes en eventueel glittertjes, erg hip onder jonge meiden).

IngridT

IngridT

20-11-2015 om 16:14 Topicstarter

Dank jullie .....

Ik voel al vsn alles komen...was een beetje druk deze week en t vloog me opeens een beetje aan...het lootjesgedoe. Dus een bioscoopbon kan best ( waarom ook niet eigenlijk) en origineel hoeft niet. Ik ben idd ook groot voorstander van kadootjes die op gaan...dus die scheurkalender, of toch een doucheschuim ( dank voorc de tip van t hippe merk) zijn natuurlijk altijd leuk. Ik zal de sites die jullie noemden ook eens bezoeken. Sieraden doe ik maar niet denk ik.....dat regelt zoon wel bij verjaardag of jubileum van de verkering. Op kamers gaat ze nog niet denk ik...jammer...want dat kevert idd een hoop ideeën op!

Dank ,

Ingrid

Jamie

Jamie

20-11-2015 om 16:35

inderdaad

de scheurkalender, daar heb je een heel jaar plezier van en tegenwoordig is er zoveel keus bij de bruna.

Mijntje

Mijntje

20-11-2015 om 16:52

moleskine

Mooie opschrijf/notitie/tekenboekjes van Moleskine doen het ook altijd goed.

Bedankt vlinder!

Ik zit met dezelfde vraag als Ingrid. Ze kijken altijd innig verstrengeld samen wie is de mol. Dus dat dagboekje is spot on.

Suze

Suze

21-11-2015 om 14:14

Scheurkalender

Bij de Action hebben ze hele goedkope scheurkalenders en allerlei soorten. Of in elk geval vorig jaar .

Jamie

Jamie

21-11-2015 om 14:24

klopt, ze zijn er nu ook

Maar ik denk dat je beter een ander exemplaar kunt kopen, ik vond ze een beetje te goedkoop. Iets meer aandacht er aan besteden en een duurdere prijs maakt de lol toch wel vele malen groter!

Kaaskopje

Kaaskopje

21-11-2015 om 16:00

Mooie dozen

Ik zit eens te denken over wat mijn dochters al eens van hun 'schoonmoeder' hebben gekregen. Zo heeft een dochter wel eens mooie sierdozen van Xenos gekregen. De dozen worden nog gebruikt, de relatie is allang verleden tijd. Een waardebon van Douglas of ICI Paris of cadeaukaart van Kruidvat, een spel (als ze van spellen houdt), grappige sokken, extra mooie thee- of koffiemok in cadeauverpakking, tijdschrift van een duurdere prijsklasse zoals Happinez of Flow, lippenbalsem, lekkere fleecedeken of zo een die je aan kunt trekken.

IngridT

IngridT

21-11-2015 om 16:20 Topicstarter

Wat een leuke tips allemaal!!

Een leuke fleecedeken is ook een goeie. T is nogal een koukleum, ze zit hier op de bank ook vaak onder een dekentje....

Ingrid

Arawen

Arawen

21-11-2015 om 19:16

Denk ook 'electronica'

De Jeugd van Tegenwoordig zit aan de smartphone geplakt. Een leuke cover voor de telefoon (moet je wel weten welk type ze heeft) of de tablet doet het ook altijd leuk. Of van die handschoenen met 'touch-vingers' (Xenos heeft ze).
Heb zelfs 'schoondochter' wel eens sloffen gegeven. Van die roze leuke, gemakkelijk in een tas te stoppen en mee te nemen (schoondochter gaat heen en weer tussen haar ouderlijk huis, zoon's adres en ons huis).

Plint

http://shop.holland.com/plint-poezie-kussensloop-om-te-kussen

Webshop met kussentjes met gedichten en teksten. Ook leuk voor een tienerbed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.