Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lucerna

Lucerna

27-11-2014 om 17:28

Inspiratie gezocht: wat kan in een surprise figureren als tuinslang?

Ik heb het eigenlijk al helemaal in de titel gezet. Het surprise-idee is er, ik moet het alleen nog uit- en afwerken. Maar daarin heb ik een stuk slang nodig, dat in het klein lijkt op een stuk tuinslang. Heeft iemand een briljant idee wat voor iets ik daarvoor kan gebruiken? Het is een vrij essentieel onderdeel van de grap van die surprise.

Juno

Juno

27-11-2014 om 18:24

Echte slang?

Kan je een speelgoedslangetje kopen en die gebruiken? Of een haspel met de echte Gardenakleuren.

Juno

Juno

27-11-2014 om 18:26

Of een sliert dikke mie. Een dropkabel, kan je per meter kopen en ziet er uit als plastic. Gevuld, buitenkant beetje doorzichtig en smaakt naar niks. Of echt een meter drop, heb je een zwarte slang.

Punniken

Misschien kan je van iemand een punnikpoppetje plus haaknaald lenen. Met groen en gele draad een sliert punniken naar de lengte die je nodig hebt.

Tine Winkel

Tine Winkel

27-11-2014 om 18:59

welke schaalgrootte

wat je kiest hangt natuurlijk ook af van de schaalgrootte van je surprise. En moet de tuinslang ook echt hol zijn van binnen? Hoe lang/dik moet het stuk tuinslang in de surprise worden?

four

four

27-11-2014 om 20:11

Annet

Annet

27-11-2014 om 20:25

Ja, zo'n ventiel

Daar dacht ik ook gelijk aan maar in zo'n repareersetje zit alleen een heel korte ventiel.
Je kunt zo'n ventiel ook nog in de goede kleur(en) maken met stiften.

Thursday Next

Thursday Next

27-11-2014 om 20:27

een stuk electriciteitskabel?
Anders gewoon eens gaan kijken bij de gamma of praxis.

Vogel

Vogel

27-11-2014 om 21:28

aquariumslangetje

Per strekkende meter bij de dierenwinkel.

Lucerna

Lucerna

28-11-2014 om 08:22

Veel dank!

Dit zijn ideeën waar ik wat mee kan. Hartelijk dank! Schaalgrootte is natuurlijk wel een dingetje, maar de verhoudingen komen ook weer niet zó nauwkeurig. Zolang je maar kunt zien dat het een stuk tuinslang voorstelt. Ventielslang - daar kan ik bij de plaatselijke fietsenboer wel even naar kijken. Dierenwinkel zit hier ook wel, dus aquariumslang is ook een optie. Anders inderdaad dropveter of elektradraad. Nooit aaan gedacht, elektradraad... maar natuurlijk kan dat, hebben we gewoon liggen!

Ik kan vooruit!

stukje ven een rietje

En dan misschien juist het stukje wat ombuigt? Als je er daar een paar van aan elkaar schuift, kan je de vorm ook mooi bepalen

Lucerna

Lucerna

28-11-2014 om 09:35

De extra uitdaging is...

... dat ik aan één uiteinde nog een klein trechtertje moet fabrieken. Maar dat gaat lukken.

sis

sis

28-11-2014 om 17:31

eh, je hebt tuinslang nodig?

waarom gebruik je dan geen tuinslang? Lijkt er het meest op . Gewoon stukje afknippen, sproeikop er weer op, klaar!

Lucerna

Lucerna

28-11-2014 om 22:49

sis

Omdat een echte veel te dik is. Zoals hierboven al gezegd werd: het is op schaal. Ik moet een mens-achtig poppetje maken (dat gaat wel lukken) en als je een popje van 15 cm hoog een echte tuinslang in handen geeft, lijkt die niet meer op een tuinslang

Thursday Next

Thursday Next

29-11-2014 om 09:19

toeter

tuinslang-toeter?
Ik heb wel eens een trompetje gemaakt van aluminiumfolie. Van aluminiumfolie kan je trouwens wel makkelijk dat trechtertje vormen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.