Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Stijlloos

Stijlloos

11-12-2015 om 11:03

Inrichtingsadvies gezocht

Om maar meteen de vraag neer te zetten: weet iemand een goede stylist of interieuradviseur in of rond Utrecht, die goed luistert en niet peperduur is?
Ik krijg mijn woonkamer niet gezellig. Het is geen eenheid. En als ik kijk naar van die huisinrichtingsprogramma's op tv dan denk ik, dat wil ik ook! Ik wil alleen niet met mijn hoofd op tv maar ik wil er wel voor betalen. Maar hoe kom ik aan zo iemand?

Google

Ik heb geen flauw idee waar ze zitten, maar ik volg zelf Maison Belle al een tijdje op facebook. Helemaal mijn stijl.

https://www.facebook.com/maisonbelle.nl/?fref=ts

Volgens mij heb ik ooit wel eens hun website bezocht en gezien dat ze een soort van pakketten aanbieden voor verschillende soorten advies enz. Ik had/heb er het geld niet voor over, maar vind het altijd enorm mooi wat ze doen.

Herkenbaar probleem overigens

Doe ik

Ik doe t wel eens voor vrienden die met n interieurprobleem zitten. Waar ik vaak mee begin is je angsten van tafel vegen en durven!!!! Daar zit hem vaak de kneep. Symmetrie, focus en warmte zijn bij mij de dingen waar t om draait. Misschien kun je wat fotos plaatsen? En welke stijl of sfeer spreekt je aan?

Ava

Ava

13-12-2015 om 11:30

zoeken

Karwei heeft/geeft interieuradvies:
https://www.karwei.nl/services-en-verhuur/interieuradvies

Maar ik weet natuurlijk niet of de producten die ze bij Karwei hebben ook jouw smaak zijn. Ik neem aan dat ze de producten van Karwei aan zullen proberen te prijzen. Je zal eerder een karwei-advies voor je huis krijgen.

Anders zou ik in je omgeving kijken (soms wordt er lokaal geadverteerd of zoeken via google), vragen bij sjieke interieurwinkels met stylist (informeren of zij iemand kennen). Wie je ook kiest, vraag eerst eens naar eerder werk en kijk of je die stijlen aanspreken. En bereid je ook goed voor door mode of interieur tijdschriften te bekijken en mooie voorbeelden te bewaren. Dat kan van alles zijn, al is het een mooie garage of tuin (die je niet hebt), als je hart er maar naar uit gaat. Zo ontwikkel je je eigen smaak en dat maakt het voor een adviseur alleen maar makkelijker. Diensten zoals Pinterest zijn daar ook handig bij. Zoek daar bijvoorbeeld ook eens bij, op interieuradvies. En vraag vriendinnen of familieleden eens naar hun advies.

Krullevaar

Krullevaar

13-12-2015 om 11:59

Pinterest

Is inderdaad een goede start. Zo kan je een styliste een goed beeld geven van wat jij mooi vindt. Een goede woonwinkel biedt ook regelmatig interieuradvies aan. Niet eens met een aankoopverplichting ofzo. Hebben wij destijds ook gebruik van gemaakt voor advies.

Dorry1

En wat zouden de kosten dan zijn als jij het zou doen? Ik zit voornamelijk met een probleem met praktisch inrichten. Wij hebben een woonkamer die nogal onhandig van vorm is (vind ik dan) en ik krijg het niet goed ingericht. Plus het lukt niet om 1 stijl te creeeren. Ik weet verdraaid goed wat ik zou willen (veel wit, natuurtinten, rust) maar krijg het gewoon niet voor elkaar. Ik ben bv al jarenlang op zoek naar een eettafel & stoelen die ik echt leuk vind, maar het wil maar niet lukken. Hoe moeilijk kan het zijn denk je dan....

Stijlloos

Stijlloos

13-12-2015 om 15:58

Kleuren en kasten

Het gaat niet zozeer om accessoires (houd al helemaal niet zo van 'rommeltjes') maar basaal welke kleur moet er op de muur, wat voor gordijnen dan, wat voor soort kast zet ik waar, welke vorm en kleur meubels.
Er zijn wel stylisten en interieuradviseurs te googlen maar ik hoop dat iemand een goede ervaring heeft met een deskundig persoon in/rond Utrecht.
Ava misschien is beginnen bij karwei nog zo gek niet!

Stijlloos

Dat zou ik zo niet kunnen zeggen, wat de prijs dan is. Als ik er het halve land voor door moet reizen, dan komen er natuurlijk ook nog reiskosten bij. Belangrijker is dat je een beetje aangeeft welke stijl je van houdt. Als je van strak, glimmend en heel modern houdt, dan denk ik dat een andere adviseur beter bij je past. Ik werk meer in de sfeer van warm, praktisch met een landelijk gevoel. Een echt gezinshuis, waar man en vrouw, kinderen en huisdieren samen gaan. (andere gezinssamenstellingen kunnen uiteraard ook)
Als je het vooral moeilijk vind om een mooie eettafel en stoelen te vinden, dan kan ik je de hand schudden. Of....als ik iets kan vinden voor een redelijke prijs! Dat blijft altijd moeilijk. Maar als ik naar een interieur kijk, dan ben ik vooral bezig met kleur, zonwering (gordijnen/jalouzieen/zonwering etc), waar ga je zitten, waar kijk je tv, waar wordt er gespeeld, zijn jullie snelle eters of lange tafelaars, verlichting (heel belangrijk, dat bepaalt echt de sfeer, etc. Welke bank of tafel het exact wordt bepaal je dan pas. Maar als je dus vanuit een tafel en stoelen begint te denken, dan is het inderdaad lastig om er een geheel van te maken. Je mag me mailen hoor, forumbeheer heeft mijn emailadres. Dan kunnen we kijken of we er een echt advies van kunnen maken.

Dorry

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.