Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Inklappend bobike-windscherm

Peuter zit voorop in een Bobike-zitje met windscherm, gescoord op de vrijmarkt. De bovenste helft van dat scherm - het doorzichtige plastic dus - klapt steeds naar binnen, vooral als ik over een hobbeltje fiets, en soms krijgt dochter het onzacht tegen haar hoofd.

Er zitten aan de achterkant twee moertjes, ik heb geprobeerd die met een tang aan te draaien maar ik kreeg er geen beweging in. Weet iemand hoe ik dat terugklappen kan verhelpen? Toch proberen die moertjes aan te draaien, of moet ik iets anders doen?

Groeten,

Temet

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Temet

Temet

19-09-2011 om 09:36 Topicstarter

Canonball

Dank voor je reactie. Bedoel je dat ze een extra schroefje erin hebben gedraaid? Waar dan, in datzelfde beugeltje waar ook die twee moertjes in zitten?

Wel blij te lezen dat het niet aan mij ligt. Kennelijk een ontwerpfout, raar toch...

Groeten,

Temet

amk

amk

19-09-2011 om 09:46

Geen ontwerpfout

heel bewust gedaan, want in menig fietsenstalling kun je je fiets niet stallen met dat schermpje omhoog, en bv ook speciale fietspoortjes zijn vaak lager.

Marie

Marie

19-09-2011 om 09:47

Boutje

hallo
Even in mijn geheugen graven (heel lang geleden dat ik een Bobike windscherm op mijn fiets had). Ik herken het dubbelklappen trouwens wel.
Maar jij hebt het over een moer, dus dan zit aan de andere kant een boutje (schroef). Die moet je aandraaien. Als die boutjes missen, moet je even langs de fietsenwinkel of een bouwmarkt/ijzerzaak voor passende boutjes. Er staat me iets van bij dat het M10 is.
succes

Temet

Temet

19-09-2011 om 09:58 Topicstarter

Amk

Je hebt gelijk natuurlijk, daar had ik even niet aan gedacht. Alleen zou ik het prettig vinden als-ie niet spontaan inklapte.

Ik ga vanavond eens kijken of er toch met het aandraaien van boutje/moertje iets te bereiken valt. En anders maar een andere oplossing bedenken. Schuimrubber rand aan de binnenkant plakken ofzo

Groeten,

Temet

Yaron

Yaron

19-09-2011 om 11:41

Hier ook

Na 8 jaar gebruik voor 3 kinderen deed ons scherm dat ook, ik heb een half jaar het scherm met mijn hand tegen gehouden, erg onhandig fietsen was dat. Nu heb ik het scherm maar van mijn fiets gehaald, dochter is 1,5 jaar en groot genoeg om zonder te kunnen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

19-09-2011 om 21:38

Even gekeken

Hier zit het scherm vast met een plaatje en twee schroeven met bouten erin. Vrij strak aangedraaid zodat het scherm niet automatisch inklapt, maar als ik over veel bobbels rijd moet ik het afentoe wat rechter op zetten.

Temet

Temet

20-09-2011 om 00:01 Topicstarter

Inderdaad

Aan de achterkant zitten moertjes, maar aan de voorkant geen corresponderende boutjes, althans, die zijn afgedekt. Als ik dat plaatje niet los kan wurmen, en daar ziet het niet naar uit, moet ik toch zien of ik ergens een heeeeel klein steeksleuteltje heb om die moertjes aan te draaien, want iets anders kan ik ook niet bedenken.

Groeten,

Temet

Toch eraf halen?

Hoe oud is je dochter? Zou ze zonder windscherm kunnen?

Chris

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.