Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Infra rood thermomether

Dat lijkt me nu superhandig met kinderen! Ik heb er een gevonden op een site; http://www.xgadget.nl/home/de-webwinkel?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=4318&category_id=161
en wil hem graag bestellen, de prijs lijkt me redelijk. Iemand ervaringen met de thermomether of deze site? Ik bestel nl nooit op internet.
Bedankt alvast, TiaMaria

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

04-04-2011 om 14:42

Onbekend merk

Tja, ik weet het niet, ik heb er toevallig laatst ook op gezocht op de wehkampsite enzo. Maar toch maar niet besteld. Ik heb nu een oorthermometer van braun die heel vaak zo'n foutcode geeft waardoor ik eerst de batterijen er uit moet halen en er weer in moet stoppen. Dus ik lees mee. Ik zou zelf alleen liever iets kopen van een wat bekender merk, en bij zo'n wehkamp site kan je makkelijk ruilen. Of neck, of kijkshop bijv.

Rosase

Rosase

04-04-2011 om 16:29

Ik heb er eentje van vicks

En die kostte het dubbele.

Ben er op zich wel tevreden over. Ik denk dat een echte thermometer tussen de billen wel nauwkeuriger is, maar voor een eerste indicatie is het niet gek.

Ik heb hem gekocht bij onze plaatselijke drogist.

Ben ik nou erg argwanend....

als ik er iets achter zoek? Je allereerste bericht op OOL, en dan semiopgewekt een link plaatsen met vragen opver een heel specifiek prtodukt op een heel specifieke site?

Kweeniet.

Als ik het mis heb...sorry!

Ingrid

TiaMaria

TiaMaria

04-04-2011 om 17:24 Topicstarter

Nou ja!

Ten eerste ben ik niet nieuw hier. Ten tweede vind ik je wel erg achterdochtig! Als je denkt (tenminste ik neem aan dat je dat denkt) dat ik reclame maak ofzo dan weet ik wel betere manieren. Mijn vraag is; wie heeft er ervaring met deze thermomether en/of met deze site? Ik ken die site niet en ben wat voorzichtig, niet meer niet minder en daar vond ik de goedkoopste. Niet echt een fijn gevoel om zo bejegend te worden! TiaMaria

Vera*

Vera*

04-04-2011 om 17:33

Hmmm

Net als Ingridt ben ik ook argwanend. Dit is toch niet zo privacygevoelig dat je je nick hoeft aan te passen. Als je nooit iets op internet koopt vind ik het ook raar dat je begint met een infraroodthermometer, waarom niet een boek bij bol.com?
In je eerste posting schrijf je dat de prijs je redelijk lijkt en in je reaktie schrijf je dat dit de goedkoopste is??????

Vera

TiaMaria

TiaMaria

04-04-2011 om 17:44 Topicstarter

Vera

Misschien omdat ik geen boek nodig heb? Lid ben van ECI (oei alweer reclame)Bij een leeskring zit of boeken bij de kringloop haal? Ik nog 20.000 boeken ongelezen heb liggen? Ik alleen mijn geheim lees? Zo'n ding in mijn dorp niet tegenkom of in de stad dubbel zo duur en me niet voor veel geld een bult wil vallen? Een echte Nederlander ben die voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten? Een beperkt budget heb en een kind wat vaak ziek is en koorts opnemen een drama is? Wat een onzin is dit zeg!

Lijkt me niks

ik heb je site bekeken en het produkt ziet er nou niet zo betrouwbaar uit.Een infrarood meter die op afstand je lichaamstemperatuur meet?? Bovendien staan er allemaal spel/stijlfouten in de advertentie en lijkt het inderdaad meer een gadget ipv een serieus iets. Niet kopen dus.

ishtar

ishtar

04-04-2011 om 18:15

Beetje raar

die 30% bemiddelingskosten. Zo lijkt de prijs heel aardig, maar er komt nog een flink bedrag bovenop.
Lijkt mij geen betrouwbare site.

TiaMaria

TiaMaria

04-04-2011 om 19:45 Topicstarter

Isthar

Bedankt voor je serieuze meedenken! Daar zat ik dus ook over te dubben. Maar ze rekenen geen verzendkosten dus hoe kun je nu het beste berekenen waar je goedkoper uit bent? Ik heb een beetje last van discalculie en ben daarbij behoorlijk digibeet. Vandaar ook een andere naam, ik schaam me voor zoveel domheid. Feit blijft dat ik denk dat in mijn situatie die thermomether een uitkomst is en ik door de bomen even het bos niet meer zie. Ik zou nog het eea willen delen maar durf niet goed omdat ik denk dat ik daarop weer aangevallen wordt. Ik vind dat oprecht jammer want ik kan wel wat hulp en advies gebruiken. Groet, TiaMaria

Guinevere

Guinevere

04-04-2011 om 21:16

Geen thermometer

Het is mij een raadsel wat iemand met een thermometer zou willen doen. Ik heb al in geen 30 jaar zo'n ding gebruikt, ook niet bij de kinderen. Doe het dus gewoon zonder thermometer, hele hoge koorts kun je zó ook wel vaststellen.
Wat doe je met de precieze wetenschap of iemand 36.8, 38.6 of 39.5 heeft?

ishtar

ishtar

04-04-2011 om 21:21

Guinevere

niks, maar wel met de wetenschap of iemand 40 of 41.7 (en nog oplopend) heeft. Echt, dan komt er een dokter ook midden in de nacht rap op je huis aan. En als je zegt, sja, hij voelt heet, dan mag je kind inpakken en zelf komen. Of, met een beetje pech, de volgende dag langskomen. Dat had mijn kind niet overleefd.

ishtar

ishtar

04-04-2011 om 21:28

Tiamaria

30% bovenop 25 euro is 32,50. Dat is er 7,50 bovenop. Dat vind ik behoorlijk, voor geen verzendkosten. Discalculie is geen domheid
Enne, Ingridt verontschuldigt zich alvast voor haar reactie voor als ze het mis heeft. Er zijn helaas toch regelmatig mensen die verkapt reclame maken op OOl, reclame maken mag, maar dat kost geld. Dat omzeilen is OOl duperen, vandaar de wat pittige reactie.
Maar als je gewoon advies vraagt, voel je dan vooral niet aangesproken

Guinevere

Guinevere

04-04-2011 om 21:29

Ishtar

Ja, dat neem ik van je aan. Maar in zo'n tamelijk extreem geval kun je beter een goude oude klassieke billenthermometer gebruiken, lijkt me. Die heb ik zelf nog wel ergens in een la liggen denk ik (was verplicht ivm de kraamzorg). Voor de huis-, tuin- en keukenkoortsen heb je geen thermometer nodig.

ishtar

ishtar

04-04-2011 om 21:46

Guinevere

maar die heb ik ook, de digitale variant dan.
Ik reageerde op je vraag wat iemand ueberhaupt met een thermometer moest.
Ik hoef ook geen infrarood ding, en ook geen orenthermometer. Gewoon op de ouderwetse manier. (en inderdaad, zo weinig mogelijk)

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-04-2011 om 21:47

Inderdaad

"Maar in zo'n tamelijk extreem geval kun je beter een goude oude klassieke billenthermometer gebruiken"
Inderdaad. Wij hebben ooit een kort lijntje moeten hebben met het ziekenhuis ivm een flink ziek kind. Eerst vraag van ziekenhuis: die koorts is toch wel met een gewone thermometer opgemeten? Hadden we toch net zo'n sjieke (en belachelijk dure) oorthermometer... Volstrekt onbetrouwbaar, was de stellige mening van de arts. Toen konden we alsnog bij de drogist een 'gewone' thermometer gaan halen.

Guinevere

Guinevere

05-04-2011 om 10:17

Pel

Ja, en dan zeg ik: "Nee, ik kan zo wel voelen dat hij een beetje/flinke* koorts heeft, maar het gaat mij om zijn andere klachten.".

Tirza G.

Tirza G.

05-04-2011 om 16:48

Dan is de assistente

niet helemaal bij op haar vakgebied. Koorts is namelijk een tamelijk onbegrepen proces waarvan het nut niet duidelijk is. En amper een indicator van iets.

Tirza

tonny

tonny

05-04-2011 om 18:12

Was voor mij onlangs ook nieuw

'Koorts is namelijk een tamelijk onbegrepen proces waarvan het nut niet duidelijk is'

Dochter - eerstejaars geneeskunde- kwam ermee thuis.

Maar in alle populaire gezondheidsboekjes en op sites staan andere verhalen.
Vast staat wel dat je je als koortshebbend persoon meestal bepaald niet prettig voelt.

+ Brunette +

+ Brunette +

09-04-2011 om 01:58

Een gewone thermometer is het meest exact.

De enige reden die ik kan bedenken om een snelle meetmethode te willen is een baby of peuter die vaak ziek is en bij wie het koortsmeten een drama is. Een huisarts heeft eens tegen mij gezegd dat het aantal graden koorts wel degelijk uitmaakt. Onder/boven de 40 graden kan samen met andere klachten het verschil uitmaken tussen een virus of een bacteriële infectie waarvoor antibiotica moet worden voorgeschreven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.