Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

kaatje43

kaatje43

06-09-2011 om 20:19

Inductie of gas op glas

Toch maar even een nieuw draadje gestart. Wij zitten te twijfelen tussen inductie en gas op glas, allebei met een aparte wokbrander. De voordelen van inductie zie ik wel, maar het is wel een stuk duurder in aanschaf. Zelf koken we nu op halogeen, wat ook niet ideaal is, met inkoken en zo. Daarom dacht we dat gas op glas misschien een goed alternatief is. Maar wat zijn daar de voor- en nadelen van elk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

06-09-2011 om 20:29

Geen gas op glas meer voor mij

Wij hebben ook gas op (zwart) glas en het is een regelregchte ramp. Met al die branders is het hartstikke lastig om hem mooi glanzend schoon te krijgen. Je ziet heel snel strepen en vegen. Een plat vlak zoals een inductieplaat is veel makkelijker schoon te maken.

Monet

Monet

06-09-2011 om 20:46

Eens!

Zie mijn draadje vorige week.......ook hier gaat het gas-op-glas vervangen worden door inductie!

bibi63

bibi63

06-09-2011 om 21:25

Juist wel gas op glas

Ik ben daar super blij mee. En nee, geen zwarte glas plaat, maar doorzichtig grijs. Prima schoon en glanzend te krijgen. Ik zweer bij gas en moet echt niet denken aan inductiegedoe. Het enige voordeel is dat je geen 'pitten' hebt, maar gas op glas is al zoveel gebruiksvriendelijker dan het ouderwetse gasfornuis, dat ik daar geen enkel probleem mee heb. Koken op gas is wat mij betreft ECHT koken. Een zwarte glasplaats is wellicht niet handig ivm met strepen, maar mij doorzichtige grijs glasplaat is heel simpel streeploos schoon te krijgen met een microvezeldoekje.
Gr. Bibl

Gas op glas

nog nooit van gehoord, beetje dom.

Wat is daar het voordeel van? Makkelijker schoonmaken dan gaspitten?

Belle Époque

Belle Époque

06-09-2011 om 23:33

Juist terug naar gas!

Toen ik verhuisde naar een stadsverwarmingsstad, "moest" ik elektrisch koken. Zelf heb ik keramisch, maar ik heb wel eens op inductie gekookt bij iemand.
En heel eerlijk gezegd: het is makkelijk schoon te maken, ik vind het ideaal om een pan nog op de restwarmte te laten nasudderen, maar wat miste ik het op hoog vuur bakken van een biefstukje of het wokken...! Nu er plannen zijn om naar een gasplek te verhuizen wil ik dat gasding weer terug vanaf de eerste dag dat ik daar kook
Inmiddels heb ik ook ervaren dat een kookplaat nogal kwetsbaar kan zijn. Gelukkig heb ik het nooit meegemaakt dat ik iets uit mijn tengels liet vallen, maar ik heb gezien bij anderen hoe je je plaat dan kapot kan krijgen. En zelf heb ik inmiddels een uitgevallen kookpit, iets wat ik met gas niet zo snel zie gebeuren.
Het is mooi spul, zeker weten, en ideaal met schoonmaken! Maarrrr... Nee, ik ga toch weer terug naar gas, en zónder glasplaat...!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.