Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

indeling en handigheidjes garage

Binnenkort gaan de mannen de garage naar voren uitbouwen. Er staat geen auto in de garage (nu niet en straks niet) maar hij staat wel stampvol met motoren, scooter, wasmachine, diepvrieskist, voorraadkasten en klusspullen. Vooral dat laatste is niet erg netjes en georganiseerd. Straks hebben we meer ruimte, hoe gaan we die ruimte low budget zo optimaal mogelijk benutten?
Als ik hier al zulke creatieve ideeën voorbij zie komen om tekeningen op te hangen, zijn er vast ook mensen met goede ideeën voor garage-indeling.

Triva

Triva

16-04-2016 om 10:47

tussenmuur

Zorg in ieder geval voor een muur dwars in de ruimte, aan beide kanten kun je daar dan wat tegenaan zetten en je kunt de ruimte in tweeën delen op basis van taak/doel: dus klussen/motoren en huishouden/voorraad. Werk dan met stellingkasten, koop extra stevige en bevestig ze aan de wand.

Lusithania

Lusithania

16-04-2016 om 10:49

lundia

Wij hebben Lundiakasten staan van 40 diep. Koffers met boormachines en kratten passen er gewoon in. Met de deuren dicht zie je er niets van.
De vazen, kattenvoer en schoonmaakartikelen staan ook in een dichte Lundiakast.

margaretha

margaretha

16-04-2016 om 11:23

stellingkasten

maar dan goedkope van een bouwmarkt aan de ene muur. Aan de andere hele diepe planken boven hoofdhoogte en daaronder gewone planken (van die metalen strips waar je steunen in klikt waarop je planken legt) en een stuk heeft ipv planken een stang waar voor kapstokjes en hangzakken.

Goudvis

Goudvis

16-04-2016 om 19:24

waarom

Wat is eigenlijk de reden van het uitbouwen?
Wij hebben 4*6 en geen auto erin, wij hebben plafondstsllages als ruimtewinst. Daar ligt het hout en hangen enkele bewaaritems.

Tine Winkel

Tine Winkel

17-04-2016 om 12:23

wij hebben

idd 2 van die goedkope, sterke (160 kg per legbord of zo) stellingkasten geplaatst in onze kelder/garage. Eén langs de muur, één er dwars op. Ook hebben we uit ons oude huis de keuken losgehaald en nu langs een van de wanden in de kelder weer bevestigd. Geeft veel opslagruimte.

Angela67

Angela67

17-04-2016 om 13:53

bakjes aan de muur

Zelfgetimmerde bakken aan de muur voor allerlei gereedschap en kleine/grote onderdelen. Ik geef toe: ik had uiteindelijk liever iets meer kastruimte gehad, maar die bakken zijn erg handig. Je kunt ze ook kopen bij overtoom oid.
Verder hebben we plafond verlaagd door een paar brede balken van muur tot muur vast te maken, ongeveer over de helft van het plafond. daar liggen planken, klapstoeltjes, stukken plint, andere grote stukken (slee bijvoorbeeld).

Verder hangt de dakkoffer aan het plafond met behulp van een schuifsysteem en banden om 'm op te hijsen.

Verder een zelfgemaakte werkbank die met een 'hondje' en een bijbehorende hefboom van plaats veranderd kan worden.

Een paar fikse haken aan de muur voor kettingsloten (vroeger hingen daar de fietsstoeltjes aan), een grote IKEA-tas voor diverse ballen.

gr Angela

Silone

Silone

18-04-2016 om 14:00 Topicstarter

het waarom en skik

Te weinig ruimte of te veel spullen of beide. Onze garage zit aan die van de buren vast, we bouwen samen uit. De buren wat uitgebreider dan wij.

En Skik, briljant zeg die pinterestpagina. Als wij het zo georganiseerd krijgen en houden, dan ken ik mijn huisgenoten niet meer terug.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-04-2016 om 14:15

kratjes

Wij hebben planken en stellingkasten met daarop/daarin van die klapkratjes. Die kratten hebben we 'thematisch' ingepakt. We hebben ook nog een oude driebeurs kast in de garage staan; daarin gaan de overige spullen.

In een aparte schuur hebben we een werkbank, ophanghaken voor een fiets (voor reparaties enzo) en een groot gereedschapsbord. En ook daar weer wat klapkratten met gereedschap.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.