Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Indelen nieuwe bijkeuken, tips?

Bij ons wordt nu de nieuwe bijkeuken afgemaakt. De bijkeuken is 4.40 bij 3.10.
In de korte muren zitten in het midden een deur en een van de lange kanten zit in de hoek ook een deur.
Aan de lange kant is een aanrechtblad geplaatst en daar komt wasmachine en droger onder. Ook zit er een afwasbak in en nog 1.20 extra aanrechtruimte.Daarnaast komt nog een kast en een staande vriezer.
Wat moet ik echt niet vergeten in de ruimte?
tegenover die muur heb ik nog 1.80 over. (daarnaast radiator en deur).
Sportkleding en spullen moeten daar ook opgeruimd worden.
Had zelf zitten kijken naar Algot systeem van Ikea. Wie heeft daar ervaring mee?
Of nog andere tips?

Marie

Marie

27-01-2016 om 13:14

Jammer van aanrechtblad

Waarom wasmachine en droger niet op een verhoging gezet?
Is namelijk beter voor je rug met vullen en leeghalen en je hebt gelijk ruimte voor je wasmanden.

Ciska22

Ciska22

27-01-2016 om 14:25 Topicstarter

Marie...

Dat was wel een goed idee geweest...maar dat is nu te laat.
Nog meer goede ideeën?

Sukran

Sukran

27-01-2016 om 23:04

Genoeg stroom

Dat Algot systeem ziet er handig uit! Ik heb altijd van die wasrekjes die je plat kunt afklappen tegen de muur als ze niet in gebruik zijn (kleine bijkeuken). Moet er plek zijn voor strijkplank en strijken? Stofzuiger? Had ik ooit in een huis een speciale hoge kast voor, mis dat nu. Wat extra stopcontacten boven het blad kan handig zijn, afhankelijk van hoe je de bijkeuken verder wilt gebruiken. Hier staat bijvoorbeeld de broodbakker er, yoghurt apparaat, blender, dat soort dingen.
Over de wasmachine en droger: je kan nog steeds overwegen om de droger op het blad te plaatsen, dat kan vaak wel qua gewicht waarmee je ruimte creëert om een wasmand o.i.d. te plaatsen, mocht je die extra ruimte nodig hebben. Maar ja, dat gaat dan weer ten koste van je blad-ruimte.

lennest

lennest

28-01-2016 om 09:53

bijkeuken

Ik heb in mijn bijkeuken nog een bak voor oud papier staan dan hoef ik niet iedere keer naar buiten. Verder staat er een open rek voor schoenen, wasknijpers, voorraad toiletpapier/keukenpapier/tissues, krat voor de lege flessen, boodschappenkratten en boodschappentassen, strijkijzer. Naast het rek de strijkplank en de stofzuiger. Het rek komt bijna tot aan het plafond zodat we alle ruimte kunnen gebruiken. De vriezer staat er ook, hierboven is ook een ruimte gemaakt met planken, altijd handig, veel opbergruimte. Wasmachine en droger staan boven, naast de verwarmingsketel.
Je kunt ook overwegen om extra keukenkastjes te plaatsen, dat heb ik wel vaker gezien. Die koop je voor een habbekrats bij de bouwmarkt.

Ciska22

Ciska22

28-01-2016 om 09:57 Topicstarter

Sukran

Heb inderdaad samen met timmerman nog even overwogen om de wasmachine en droger op het blad te zetten maar is toch wel erg jammer van de ruimte op het blad. En ik ben nog niet bejaard dus kan nog gewoon bukken voor de was..Dus laten m toch maar op de grond staan.
Extra stopcontacten zijn er inmiddels al.
Als het goed is wordt er vandaag of morgen getegeld en dan bekijk ik nog even hoe ik het verder wil hebben.
Is heel stom want ik heb dan zoveel ruimte en ik heb nog het idee dat ik ruimte tekort kom voor wat ik er mee wil...

Yaron

Yaron

28-01-2016 om 23:23

plank

Wij hebben een plank over de gehele lengte van de muur, boven de deur, op die plank is ruimte voor vazen, de rollen keuken-en toiletpapier en nog meer van dat soort onhandige dingen. Verder zou ik graag een kapstok met veel haken en een schoenen/klompenrek willen hebben, dat is bij ons helaas niet mogelijk. Wij hebben als opbergkast in de bijkeuken en die vind ik erg praktisch, er kan veel en de lades onderin gebruiken we als wasmand en voor de voorraad aardappelen en uien.

Het Algot systeem ziet er erg praktisch uit, maar kun je zoiets niet maken van een systeem met wandhouders en planken van de bouwmarkt?

Ciska22

Ciska22

29-01-2016 om 09:09 Topicstarter

Yaron

Het mooiste aan dat systeem leek mij dat je ook met roedes kunt werken. De sportkleding kan daar dan aan hangen en de sportkleding kan vanuit de wasmachine direct opgehangen worden en droogt daar ook direct. Ook heb je wasrekjes om nog andere was op te hangen.
Het lijkt er wel op dat er alleen maar standaard algot-systemen te koop zijn, als ik het zo zie op de site.
We gaan binnenkort wel eens even kijken bij de Ikea wat er precies allemaal mee kan..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.