Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

koelkastenleek

koelkastenleek

15-10-2014 om 19:16

inbouwkoelkast?

Wij kijken naar een nieuwe koelkast. Die komt los te staan. Alleen moeten wij een diepte waarbij je eigenlijk alleen een inbouwkoelkast kan nemen.
Misschien rare vraag: maar kan je een inbouwkoelkast ook gewoon 'los' neerzetten?

Barvaux

Barvaux

15-10-2014 om 19:33

hmm

Denk het niet, een inbouwkoelkast heeft toch geen normale deur?

geen afwerking

Een inbouwkoelkast is rondom niet afgewerkt. Dus geen nette zijkanten en geen nette deur. Daar moeten dan nog panelen omheen van hetzelfde materiaal als waarvan de keukenkastjes zijn gemaakt.

Dus het zal wel gaan, maar het ziet er normaal gesproken niet uit. Maar je kan eens met een keukenboer of klusjesman gaan praten of die niet losse paneeltjes voor zijkanten en voorkant kan leveren. Maar ik snap het niet, de standaardbreedte van al die dingen is toch 60 cm? (min de panelen igv een inbouwmodel)

Groeten,

Temet

diepte

Gaat om de diepte Temet, een inbouwkoelkast is iets minder diep dan een 'gewone'.

ruimte

Evengoed kan je een inbouwkoelkast niet strak tegen de wand plaatsen. Aan de achterkant moeten enkele cm vrij blijven. Ik zou ook info opvragen bij een keukenboer, misschien kan je speciale maten bestellen?

Zonder kast?

Ik heb in mijn vorige huis de dichte keuken open laten breken, de inbouw-onderbouw koelkast vervangen voor een wasmachine en een hoge inbouwkoelkast in een bij de keuken passende inbouwkast tegen het stukje muur tussen keukendeur en openslaande tuindeuren gezet. Maar dan is het waarschijnlijk weer net zo diep als een losse koelkast? Een blote inbouwkoelkast kan natuurlijk wel, het ziet er alleen niet uit. Misschien kan je hem nog opkalefateren met rvs-plakplastic?

skik

koelkastenleek

koelkastenleek

16-10-2014 om 10:05

diepte

Het gaat ons idd om de diepte, anders kunnen we niet meer door de keukendeur naar buiten De standaarddiepte is 65 cm en ik zou dit graag 10 cm minder willen. Nu heb ik toch een model weten te vinden die minder diep is, eens kijken of het geen inbouw is. Het hoeft geen mooi ding te zijn, maar het oog wil ook wat..

Hanne.

Hanne.

16-10-2014 om 10:10

zoeken

Volgens mij zijn er 'gewoon' minder diepe koelkasten op de markt. Ook niet inbouw.

zie bv onderstaande link >100 koelkasten tussen de 45 en de 55 cm diep

http://www.kieskeurig.nl/koelkast?min=&max=&min_default=19&max_default=27818&f62709%5B%5D=104508&f62709%5B%5D=104504&sort=pop&pcode=

koelkastenleek

koelkastenleek

17-10-2014 om 09:24

Hanne

Ha dank je wel! Dat is een goede lijst.
Ik probeer een A+++ koelkast te vinden met de mindere diepte, zo op het eerste gezicht zie ik alleen A++ koelkasten.. maar ik zoek nog even verder.

Barvaux

Barvaux

17-10-2014 om 09:36

haha

Je eisen liggen wel heel erg hoog hoor met je drie maal plus...

koelkastenleek

koelkastenleek

17-10-2014 om 09:51

eisen

jaja A++ is ook wel ok, alles beter dan ons oudje ouder dan 10 jaar waarvan de deur niet meer goed sluit. In de krant las ik vanochtend ook dat een nieuwe koelkast een goed idee is. Maar onze ruimte is beperkt (bijkeuken, we moeten er langs kunnen)

Barvaux

Barvaux

17-10-2014 om 10:12

ja inderdaad

Mijn man had van de week ook gehoord dat elke koelkast van 6/7 jaar of ouder vervangen zou moeten worden. Belachelijk... wij kochten bijna 6 jaar geleden ook een Ahuppeldepup koelkast maar blijkbaar zijn de eisen om Ahuppeldepup te worden ook veranderd?

Zo vaak vervangen?

Misschien zijn de koelkasten van nu verbruiksvriendelijker dan die van 7 jaar geleden, maar hoeveel energie kost het wel niet om elke 7 jaar een koelkast te produceren en weer te recyclen?

skik

Wikka

Wikka

17-10-2014 om 15:01

A+++ is groter

Volgens mij hebben die energiezuinige ijskasten een extra dikke wand en zijn ze daardoor groter (aan de buitenkant).

amk

amk

17-10-2014 om 15:04

leuk

maar als je van een kleine A+ naar een 2x zo grote amerikaanse gaat is het netto resultaat natuurlijk nul. Want per m3 is het verbruik dan wel kleiner maar dat verlies je weer door dat je meer m3 hebt.
En veel mensen gaan steeds een stapje groter ipv gelijk of kleiner.

Advies

Als je een inbouwkoelkast los gebruikt kun je beter gaan voor een alternatief. Een geschikt alternatief is bijvoorbeeld een mini koelkast of minibar. Zag vorige maand dit artikel met enkele tips: (link verwijderd door forumbeheer)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.