Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Fugl

Fugl

05-03-2012 om 10:18

Inbouwkeukenapparatuur

Wij hebben nooit wat aan onze keuken gedaan sinds we hier zijn ingetrokken omdat het er allemaal nog mee doorkon. Nu wordt het tijd om de keuken eens aan te pakken. Onze oven is stuk, de ijskast loopt op z'n laatste beentjes. We kunnen er niet meer met een boog omheen .
En nu ben ik aan het orienteren en probeer een afweging te maken tussen een heus fornuis met een losse magnetron of onze huidige kookplaat met een inbouw oven en magnetron.
Mijn vraag gaat over het laatste: hoe zit het met kasten voor inbouwapparatuur? Ik neem aan dat inbouwapparatuur niet allemaal dezelfde maten hebben. Dat wordt maatwerk. Moet je die bestellen via een keukenboer. Wegens onze beurs, struin ik veilingsite af. De keukenboer zal niet zien zitten, ben ik bang, als ik alleen voor een kast kom.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Jawel

Inbouwapparatuur is vziw bedoeld voor inbouw in verschillende standaard keukenkastjes. Daar zijn een paar verschillende maten in, maar niet zo heel veel. Normaal gesproken past alles in een standaard ombouw van 60 breed en ik meen 60 diep. Dat het apparaat zelf 3, 4 of 4,5 cm smaller is maakt daarbij dan niet uit.

Verder: ik zou nooit een oven/magnetroncombinatie nemen als dat betekent dat ik niet de oven en de magnetron naast elkaar kan gebruiken, maar dat heeft te maken met hoe hier gekookt wordt.

Zou me kunnen voorstellen dat er best te praten valt met de keukenboer, alleen zal je apart voor de installatie moeten betalen, maar dat hoeft geen probleem te zijn. De tijden zijn zwaar, hij zal je waarschijnlijk nog liever alleen de kastjes en de installatie verkopen dan helemaal niks.

Groeten,

Temet

Precies opmeten!

er zitten millimeters verschil tussen en dat komt dus bij inbouwapparatuur erg fout of net goed uit.

Koop bij ikea geen inbouwapparatuur dan kan je net zo goed whirlpool kopen.

Oh en ik

heb alle apparaten online gekocht, er zijn een paar goede online winkels, hier is alles van Siemens en bevalt prima. Ik heb alleen geen inbouwmagnetron maar een simpel klein ding ergens in een kastje staan (met deur ervoor dus).

Manda

Wat is er mis met Whirlpool apparatuur? Of bedoel je dat je dan net zo goed naar een andere keukenboer kunt gaan? Ik overweeg namelijk een Whirlpool oven te kopen, vandaar!
Ik volg dit draadje op de voet!

Anke

niets hoor, maar ikea apparatuur is whirlpool en dus kan je beter whirlpool direct kopen dan bij ikea tenzij er een goede aanbieding is natuurlijk. Ik heb dus alles van Siemens, in het vorige huis hadden we Whirlpool wat toen ook prima was, maar dit van Siemens is een stuk mooier qua details, de oven is trouwens echt super.

Gewoon bij expert

Wij hebben de koelkast en de vaatwasser vervangen. Gewoon bij Expert iets uitgezocht (neem je typenummers mee) en dan nog in laten meten door degene die hem komt plaatsen. Ging prima!
Let vooral op bij apparaten als koelkasten en vaatwassers, want bij een beetje lekkage waarvan jij niet op de hoogte hoeft te zijn bijvoorbeeld kan de kast een stukkie kleiner zijn dan je aanvankelijk dacht....

sinas

sinas

06-03-2012 om 14:13

Whirlpool hier niet goed bevallen

zowel de wasmachine als de vaatwasser. Wasmachine heb ik na 2 jaar doorverkocht, kreeg de was niet schoon!
Vaatwasser uiteindelijk wel 11 jaar gehad, maar in die tijd wel een aantal maal onderdelen moeten vervangen. Waar ik bij onze Bosch nooit last van gehad heb. Nu een siemens vaatwasser gekocht onlangs.

Maten

Wat mij inmiddels wel duidelijk is, is dat over het algemeen de maatvoering vergelijkbaar is. Bij sommige kleinere apparatuur wordt er een "opvulraam" geleverd waardoor de inbouwoven toch helemaal in een standaard kast past. De breedte van de whirlpool ovens zijn allemaal 59,5 cm. Van Siemens trouwens ook.
Ik heb mij via diverse catalogi georiënteerd en ben bij een keukenleverancier geweest om de ovens in het echt te zien. Ik ben er wel achter dat de ovens veel voordeliger online te koop zijn dan wanneer je ze in de winkel koopt. (Gelukkig heb ik een handige man die de installatie zelf doet, da's mooi meegenomen, dat besef ik wel...)
@Manda: bedankt voor je uitleg!

Fugl

Fugl

06-03-2012 om 22:30

Whirlpool

Ja, de reden om niet bij Ikea te kopen is het aantal klachten op internet. Niet alleen het product zelf maar ook de 'service' van Ikea. Die valt vies tegen als er wat mis is. Aan de ene kant lees ik dat het niet uitmaakt aangezien alle maten ongeveer hetzelfde zijn. Aan de andere kant niet. Waarschijnlijk wordt de inbouwkast en de apparatuur niet samen in 1 koop gedaan. De inbouwkast zou een nieuwe worden gezien het belabberde aantal keukenkastjes. En ook zeer ondiepe keukenkastjes. Een lastige keuken.
Door de suggestie om geen 2 in 1 te kopen, ben ik gaan twijfelen. Dat is in de praktijk lastig. Maar dan zit ik wel met 1 apparaat extra. Eventueel zou ik wel kastruimte aan een kleine magneton willen opofferen. Welk type/merk past nu in een keukenkastje?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.