Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bennikki

Bennikki

12-05-2012 om 20:13

In het kader 'lekker belangrijk', vraag over prijsjes op kado's

Dit zit me nl. al best lang dwars. Het gaat om oma. Oma geeft best vaak kleine of grotere cadeaus, heel leuk natuurlijk. Mooi ingepakt, uit de betere cadeauwinkels bij haar in de buurt meestal. Voor mij, man of de kinderen. Ze slaat nogal eens de plank mis, maar ach, gegeven paard enzo.
Maar op ALLE cadeaus van oma staan altijd nog de prijskaartjes. Maakt niet uit welke winkel, maakt niet uit hoe duur het cadeau. Ze laat ze in de winkel inpakken, dat zie je aan het cadeaupapier.
Mijn vraag is: hoe kan dat.
Ik let er wel vaak op, maar ik heb al sinds 1998 ofzo niet meer een verkoopster hoeven vragen het prijskaartje te verwijderen. Ze doen dat bij het inpakken automatisch zelf. Hoe is het mogelijk dat ze dat blijkbaar bij oma niet doen, zie ik iets over het hoofd, hoe zit het met de cadeaus die jullie ontvangen? Zit er bij jullie ook nog wel eens een prijskaartje aan?
(We hebben het wel aan oma gevraagd, maar ze wist van niks en keek uiterst glazig..)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Anna3

Anna3

12-05-2012 om 21:28

Op verzoek van oma

Beetje raar, maar ik denk dat oma aan de verkoopster vraagt om het prijsje erop te laten. Want in de betere cadeauwinkel halen ze het prijsje er heus wel af.

koentje

koentje

13-05-2012 om 00:34

Maar waarom

precies zit het jou dwars?
Het zegt namelijk niets over jou of de ontvanger: het zegt alleen iets over oma. Oma vindt het op een of andere mAnier belangrijk dat jullie weten hoe veel of weinig geld zij aan jullie uitgeeft. Blijkbaar is dat belangrijk voor haar. So what?

Ik kan me de vraag wel voorstellen

want het is best bijzonder dat het prijskaartje er áltijd op zit, zeker als het door de winkel wordt ingepakt. Ik zou dan nieuwsgierig worden waaróm oma wil dat jullie de prijs zien. Misschien zodat duidelijk is dat iedereen evenveel krijgt?

Heel apart

en dat zullen de verkoopsters/verkopers vast ook hebben. 'nee hoor, laat u het prijsje er maar op zitten'.

Zoveel verschillende redenen

Ik werk in een winkel waar heel veel spullen die gekocht worden een kadootje is.

wij halen altijd de prijsjes eraf maar soms zegt men dat het er wel op mag blijven zitten i.v.m.evt. ruiling.

Bij kleding halen we de kaartjes eraf en plakken die aan de bon vast (doen we altijd).

Ik heb wel eens meegemaakt dat een klant een stuk of 5 kledingstukken kocht dat een kadootje bleek te zijn. Het was afgeprijsd en daardoor betaalde ze maar ongeveer 30% van de orriginele prijs. Mevrouw wilde graag dat ik de kaartjes er aan liet zitten maar de oranje afprijs sticker moest er wel af. Beetje vreemd.

Eigemlijk denk ik dat je oma de boodschap wil laten weten wat ze betaald heeft. En waarom ze dat doet....... Ik zou het niet weten.

Jij kent je ons beter dan ik, dus dat kan jij het beste zelf invullen.

Ik kan me wel voorstellen dat het een beetje vreemd is.

Maar goed, je bent nu voorbereid dus dan kan je gaan oefenen op een opmerking die je kan maken

Succes,

Pistolet

Bennikki

Bennikki

13-05-2012 om 19:11

Reactie

Nee toch, het lijkt me toch sterk dat ze specifiek vraagt of de prijsjes erop mogen blijven? Het zou natuurlijk kunnen, maar waarom? Dat wij zien dat ze de cadeaus eerlijk verdeelt over de familie/ het gezin? Maar dat blijkt juist niet uit de prijskaartjes, integendeel zou ik haast zeggen..
Dat ze het zelf inpakt met papier van de winkel zou ook in theorie kunnen, maar waarom zou ze dat doen? Ze is heel onhandig en heeft volgens mij niet eens plakband in huis.
Koentje, je schreef: "precies zit het jou dwars?

Het zegt namelijk niets over jou of de ontvanger: het zegt alleen iets over oma. Oma vindt het op een of andere mAnier belangrijk dat jullie weten hoe veel of weinig geld zij aan jullie uitgeeft. Blijkbaar is dat belangrijk voor haar. So what? "
Ik weet dat het niks zegt over mij. Maar ik ben er gewoon nieuwsgierig naar. Wat bedoel je dan met 'so what?' Ik dacht dat misschien iemand het zou herkennen of zou begrijpen, het is geen probleem hoor. En ze zegt dus zelf dat ze er niets vanaf weet, ik ga er eigenlijk van uit dat dat klopt..

Bennikki

Bennikki

13-05-2012 om 19:16

Pistolet

Bij kleren kan ik me voorstellen dat het prijsje erop moet blijven, die zitten met zo'n plastic ding vast. (Oh en wat doorzichtig die vrouw die wilde dat de koringssticker werd verwijderd en het prijskaartje niet, haha)
Maar het gaat niet om kleren meestal, maar vaasjes, boeken, speelgoed, gadgets enz. Waar een prijsje op zit geplakt.

maren

maren

13-05-2012 om 21:33

Bennikki

Er kan eigenlijk maar 1 reden zijn: oma wil dat jullie zien wat de prijs was.
Jouw vraag is eigenlijk waarom. Je kunt jezelf de volgende vragen stellen:Zoekt oma waardering ? Wedijvert ze met concurrentie? Is er een verleden waarom ze dit doet?

Maar, waarom vraag je het haar zelf niet?

Succes,
Maren
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-05-2012 om 23:55

Oplossing

Als ik een cadeautje krijg waar per ongeluk de prijs nog op zit, dan reageer ik heel snel door de prijs er ter plekke af te trekken. "Zo, anders zie ik de prijs!" Voordeel is dat men weet dat ik de prijs dan echt nog amper heb kunnen zien met die oogjes van mij)
Consequent doen, wie weet bedenkt oma dan dat het een beetje vreemd is om ze met opzet te laten zitten.

Ik vraag me af

Laat oma bij alle familieleden de prijskaartjes zitten? Familieleden buiten jou gezin dus. Ik vraag me dat af omdat oma niet ieder familielid cadeautje`s geeft van dezelfde waarde. Dan is het wel vreemd. Oma`s willen meestal graag aantonen dat ze niemand "voortrekken", maar dat is in dit geval dus niet de reden begrijp ik.
Ik zou er niets van zeggen en ook bij het uitpakken het prijsje niet snel verwijderen. Gewoon bedanken en verder doen of me neus bloed.

Bennikki

Bennikki

15-05-2012 om 14:08

Dat weet ik niet

Of ze de prijskaartjes altijd laat zitten. We zijn er nooit bij als ze aan anderen cadeaus geeft.
Wat ik tot een tijd geleden altijd dacht is, dat oma de verkoopsters heel zenuwachtig maakte zodat ze de prijsjes vergaten te verwijderen. Ik word zelf nl. ook nogal zenuwachtig van haar, vandaar. Maar dat lijkt me na al die tijd toch wat onwaarschijnlijk.
En ja, we hebben het aan haar gevraagd (had ik al geschreven) maar ze wist van niets. Tsja, ik ga er eigenlijk niet van uit dat ze altijd eerlijk antwoord geeft op onze vragen, zeker niet als het gevoelig ligt..
Het is geen doorsnee oma, dat blijkt wel weer!

Merel

Merel

16-05-2012 om 09:56

Hier ook

Afgelopen week was mijn verjaardag en daarbij heb ik ook 2 kadootjes (van 2 verschillende mensen) gekregen waar het prijsje nog op zat. Ik denk dat het per ongeluk vergeten is door de verkoopster, toen ze het inpakte. (was met kadopapier van de winkel) en twee verschillende winkels.
Maar ja, als het bij oma altijd zo is, dat is wel een beetje apart natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.