Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rafelkap

Rafelkap

24-07-2013 om 16:09

Ikea boekenkast alleen voor dunne pockets?

Mijn zoontje heeft nog maar ruim een jaar een hemnes boekenkast van ikea, maar nu krijgt hij de planken al op z'n hoofd als hij een boek pakt. Ik vrees dat er alleen dunne pockets in kunnen.

Na de vakantie wil ik eens onderzoeken of eea te repareren valt (nu noodoplossing), maar hoe zit dat met boekenkasten van ikea? Kunnen die wel (normaal) boekengewicht aan?

Bevalt een billy beter? Als het niks wordt wil ik misschien toch weer naar tweedehands lundia over, hij moet toch wel een boek kunnen pakken zonder ongelukken.

Vic

Vic

24-07-2013 om 16:50

Billy

Onze billy's staan vol met zware boeken en dat gaat prima. Ik heb ze wel aan de muur verankerd.

Fiorucci

Fiorucci

24-07-2013 om 17:18

Billy

Billy doet het hier prima, ook de ouwetjes. Met dikke boeken erin.

Knurf

Knurf

24-07-2013 om 19:30

Ook billy

gaat hier al jaren mee en heeft zelfs twee verhuizingen overleefd.

Ingrid

Ingrid

25-07-2013 om 08:28

Geen probleem hier

Ruim een jaar heeft zoonlief 2 Hemnes boekenkasten. Worden gebruikt voor allerlei soorten boeken, spelletjes, speelgoed en er is nog nooit een plank uitgekomen.

Rafelkap

Rafelkap

25-07-2013 om 08:38

Degelijker

Ik denk dat ik die twee planken gewoon kan repareren door aan de zijkant een schroef te zetten. Twee planken gingen kantelen (gelukkig niet de hele kast)
Had wel gedacht dat die degelijker was dan de billy, maar dat geloof ik toch niet.

amk

amk

25-07-2013 om 11:17

Duur/goedkoop

ik heb ze allemaal gehad van Ikea, en bij geen van allen is er ooit een plank uit gevallen. En de boeken staan hier gemiddeld dubbel dik in de kast met dan nog boeken er op gestapeld.
Bij sommige kasten zijn alleen de gaatjes voor de plankdragers iets te groot tov de plankdrager en dan gaat het wel eens mis. Dan stop ik in het gaatje eerst wat kneedbaar hout en dan als dat nog zacht is de drager er weer in.

Rafelkap

Rafelkap

25-07-2013 om 11:30

Amk

Dat zal het vast zijn. Dank je wel voor de tip.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.