Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ik zoek fijne sokken

Ein-de-lijk zijn de meeste voeten in mijn gezin ongeveer even groot - of in elk geval passen ze in dezelfde sokkenmaat. Ik word al jaren gek van de steeds net iets verschillende zwarte sokken in verschillende maten. En voor handigheidjes als een gekleurd draadje aan elke maat had ik nooit geduld.
Ik ga ons hele sokkenbestand vervangen. Ik zoek zwarte sokken, liefst wat langer en geen synthetische. Of in elk geval met weinig synthetische materialen erin, of in elk geval van materiaal waarin je voeten niet gaan stinken.
Ik had die van de Hema (antibacterieel of zoiets), maar die bevielen me niet omdat ze onderling zo verschillen. Zit je nog alles met hetzelfde boordje bij elkaar te zoeken.
Enfin, wat zijn fijne sokken?

kijk eens bij AH

Ik was aangenaam verrast door de sokken van AH. Redelijk geprijsd (per 5 paar meen ik), en de maat staat in de boord geweven. Handig nu de maat van zoon bij de mijne in de buurt komt.

Ze kwamen van een AH XL. Ik moet er weer eens naar kijken want inmiddels zitten er gaten mijn eerste partij.

Hier verder meestal Hema, maar naar katoenen zwarte sokken in maat 38 moet ik soms wel zoeken, ik word als vrouw kennelijk geacht enkelsokjes of huissokken te dragen ...

Groeten,

Temet

Angela67

Angela67

30-04-2017 om 21:08

bamboe

ik heb de hoop opgegeven dat ik echt jaren doe met fijne sokken, dus duurzaamheid vond ik wel een goed argument voor bamboesokken.
Ze zitten heerlijk, maar ... ze drogen relatief langzaam (aan de lijn; ik heb geen droger) én slijten. Niet heel snel, maar op een gegeven moment zie je de stof dunner worden. Krimpen doen ze niet, overigens, dat is nog een voordeel. Want ik baal toch behoorlijk dat de meeste kindersokken eerder gekrompen waren dan dat ze versleten waren.
gr Angela

Marie

Marie

30-04-2017 om 21:47

H&M

Ik vind de sokken van de H&M erg fijn. Vooral omdat er niet zo'n strakke boord aan zit.
Deze bijvoorbeeld:
http://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0164912001.html#Zwart
Ik heb vorig jaar sokken met nog meer katoen gekocht (met dagen de week erop), maar die zie ik er nu niet tussen staan.
Die dragen vooral lekker in de zomer.

Tijgeroog

Tijgeroog

30-04-2017 om 23:26

Decathlon

Wandelsokken van de decathlon vind ik heerlijk zitten. Overigens heb ik het opgegeven om allemaal dezelfde sokken te hebben. M'n man draagt altijd zwart sportsokken, maar het eerste type verdween op gegeven moment uit de winkels. Toen kwam er een net iets andere variant. Winkel ging failliet, dus nu van de hema, maar ook die heeft de sokken blijkbaar iets veranderd, zodat ik nu alsnog met vier verschillende soorten zit. En dan kan er ook nog ene kleurverschil komen tussen de oudere en nieuwere sokken, alleen omdat ze wat verwassen zijn.

Anneque

Anneque

01-05-2017 om 07:09 Topicstarter

Bamboe!

Dat zou wel eens iets voor ons kunnen zijn. Waar koop jij die, Angela? Op het net wemelt het van de aanbieders.

Tijgeroog, daar zat ik dus ook mee: sokken met net iets andere boord, ook al koop je precies dezelfde, en kleurverschillen. Irritant.

AH durf ik ook niet goed, is vast een wisselend aanbod en zit ik straks nog met hetzelfde. Ik zoek een adres waar ik de komende tien jaar terecht kan

Krisje

Krisje

01-05-2017 om 08:07

Hier

heeft man zwarte sokken, zoon 1 donkergrijze, zoon 2 blauwe en dochter van alles wat. Dat is makkelijk in de was.

Ik draag gewoon altijd twee verschillende sokken, hoef ik ook niks uit te zoeken. Ik heb gerust een zwart stippelsok en een roze streepjessok aan. Ik draag meestal laarzen en dus zie je ze toch niet. En wie ze wel ziet, jammer dan.

zebra

zebra

01-05-2017 om 09:08

puma

ik weet eerlijk gezegd niet welke samenstelling deze sokken hebben, daar let ik nooit op. Maar zelf draag ik altijd puma sokken, deze zakken niet af (erg belangrijk), zijn er in het zwart en in verschillende vormen. Ik draag meestal sneakersokken. Ik koop ze altijd bij Scapino.

krimpen

Hier zelfde probleem wat betreft sokken. Ik vind de door Marie genoemde sokken van H&M ook wel fijn. Maar ook die krimpen na verloop van tijd wat. Ik zoek vooral sokken die niet krimpen.

Raffie

Raffie

02-05-2017 om 08:46

Ik ben ook fan van de sokken van AH, vooral omdat die geen naadje bij de tenen hebben! (ben ik nog nergens anders tegengekomen) En de maataanduiding in het boordje is inderdaad handig.

Marie

Marie

02-05-2017 om 09:15

krimp - te groot kopen

Ik koop al jaren sokken een maat te groot. Dan passen ze na een keer wassen prima.

Tijgeroog

Tijgeroog

02-05-2017 om 09:34

Anneque

Maar dát gaat dus niet lukken, sokken die tien jaar hetzelfde blijven. Echt, ik heb het voor de saaie zwarte sokken van m'n man geprobeerd, en weer opgegeven. Hij heeft nu toch vier verschillende soorten. Dan is het makkelijker om sokken te hebben die veel meer verschillen.

Li

Li

02-05-2017 om 10:03

hier

Man koopt altijd een hele lading dezelfde goedkope sportsokken tegelijk. De oude gaan dan allemaal weg als ze beginnen te verslijten. Zo lukt het hem om allemaal dezelfde sokken te hebben.

Pirata

Pirata

02-05-2017 om 10:27

not so boring socks

Mijn man had vorig jaar een doos met Not so boring socks gekocht. Allemaal zwart. Maar allemaal met een ander felgekleurd randje en tenen.

wibra

ik haat naden in sokken dus ik heb altijd een soort sokken van de wibra. Nu hebben ze gelukkig weer donkerblauw en zwart maar ik heb een tijd gelopen met knalroze en bordeaux. Gewoon omdat ze langer zijn en lekker zitten. 2 paar voor 1.99

Anneque

Anneque

02-05-2017 om 15:30 Topicstarter

Hebbes

Ik heb bamboe sokken gekocht en de eerste indruk is heel goed: lekker zacht, lang genoeg, prima.
Helaas moeten ze op 30° gewassen worden Zou dat schoon genoeg worden? Sokken (en ondergoed en vaatdoekjes en handdoeken) zijn nou juist de enige spullen die ik op 60° was...

We gaan ze allemaal tegelijk gebruiken, ik hoop maar gewoon dat ze gelijkmatig slijten

Triva

Triva

02-05-2017 om 16:13

nooit

ik was sokken al mijn hele leven op 30 of 40 graden (40 bij lichte sokken die dan meegaan met de lichte kleur was op 40). Ja soms worden witte sokken niet meer schoon maar als ik die dan op 60 ga doen zijn ze te klein Koop donkere sokken en je ziet de vlekken niet

Paperclip

Paperclip

02-05-2017 om 16:21

Triva, het gaat niet alleen om vlekken natuurlijk

In mijn geval hebben een paar gezinsleden last van voetschimmel. Dus alle sokken worden op 60 of soms zelfs 90 graden gewassen. Ik was alleen de lichtgekleurde/witte sokken van niet-beschimmelde familieleden mee met de gewone was.
Ik neem aan dat wij niet de enige zijn die om die reden sokken heet wassen...

rode krullenbol

rode krullenbol

02-05-2017 om 16:55

Probiotische drank

Bij voetschimmels e.d. is het misschien een goed idee om de sokken te wassen in een probiotische drank, bijvoorbeeld te maken aan de hand van de volgende instructies:


https://youtu.be/XYyOBSMDA6o

Ze een nachtje wegzetten in een oplossing van zout in water of een mengsel van water met azijn zou ook wel kunnen helpen.

Zodoende hoeven de sokken mogelijk niet te worden gewassen op 60 graden Celcius of hoger.

Marie

Marie

02-05-2017 om 18:21

Te groot kopen - heet wassen

Ik was de meeste sokken ook op 60 graden. Daarom koop ik ze ook een maat te groot.

Mijn man heeft sokken van C&A of de Aldi (zwart met grijze boord). Die zijn onverwoestbaar. Ook in de droger.

rode krullenbol

rode krullenbol

02-05-2017 om 19:17

redactionele correctie

"Celcius" moet zijn "Celsius"

Amsterdamse

Amsterdamse

02-05-2017 om 20:06

Of anders

Mik je alle gewassen sokken in één mand, en zoekt iedereen zijn eigen setjes bij elkaar.

Yaron

Yaron

03-05-2017 om 23:13

Doe ik ook

Ik doe altijd alle sokken in een mand op de overloop, uitzoeken en binnenste buiten doe ik ze ook niet meer, ze gaan in de was zoals ze in de wasmand liggen en zo gaan ze ook weer in de sokkenmand. Ik koop ze tegenwoordig per 7 paar bij de Action, zal vast synthetisch zijn, maar ik vind ze lekker zitten en van de andere gezinsleden heb ik nog geen klachten gehad en ruiken doe ik ze ook niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.