Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

25-11-2012 om 20:52

Ik zoek een winterjas

En dat valt niet mee! Ik wil een nette maar geen tuttige jas, mag best wat onverwachts hebben qua kleur of snit maar moet niet alto ('lappig') zijn. Boven de knie, niet van dat skijackenspul. Liefst geen capuchon tenzij het echt essentieel is voor het ontwerp en zeker geen dode kat langs de capuchon. Geen zwart, antraciet, beige oid.
Vandaag bij de Bijenkorf geweest maar het is daar niet gelukt. Heb ook al veel op internet rondgekeken. Wie heeft een tip waar ik kan kijken? Iets onwijs tijdloos is ook prima.
Budget zo'n ?400,-.

Rosa van der Zanden


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

25-11-2012 om 20:57

Succes

Je zou eens op Zalando kunnen kijken, maar ik geef het weinig kans. Er zijn dit jaar alleen maar lelijke jassen, lijkt wel. Mijn winterjas van vorig jaar heb ik eigenlijk te krap gekocht en mijn oude donsjack is mishandeld door mijn katten, dus eigenlijk moest ik ook een nieuwe jas. Het is inmiddels november dus ik probeer deze winter wel door te komen

C&a?

Toen ik laatst bij C&A de roltrap naar de kinderafdeling nam zag ik vanuit mijn ooghoek een aardige winterjas waar volgens mij een bordje met "Frans Molenaar" bij hing.

Je kan ook eens bij P&C kijken, daar ben ik vorig jaar geslaagd en ik stond nog te aarzelen tussen 2 of 3 modellen. Ik had een vergelijkbaar eisenpakket als jij (wel een lager budget, ik moest een 'nette jas voor erbij', mijn gewone winterjas is een jack)

Groeten,

Temet

Skunkfunk

Kijk daar es naar. Zit sowieso in Utrecht.
Of desigual? Noa noa?

Ja!

ik heb net een lelijke skijackspul jas met dooie kat in de nek gekocht bij zara.

Maar hij is heerlijk warm met dons, de dooie kat is lekker zacht en het is geen bontrand maar zit alleen in de kraag (lekker hoog), en de stof is niet van dat vieze glimspul maar mat. De ceintuur (lelijk !) heb ik er al af gsloopt en hangt moederloos aan de kapstok.

en toch, ik vind hem niet ultiem terwijl ik dat wel zocht. Ik had liever een andere jas gehad maar kon niets vinden inderdaad ! Maar goed ik kan nu redelijk op temperatuur op het schoolplein staan en ja volgend jaar zoek ik wel weer verder naar die ultieme jas.

Ik zou trouwens bij een budget van 400 euro even een paar 'lekker dure' boetiekjes in duiken, met Italiaanse merken enzo, iets wat ook wel 600 mag kosten dus ipv een 'schamele' 400.

grutjes, heb er nu eigenlijk een beetje spijt van, ok ok deze jas was maar 130 oid maar toch, had ik er maar 470 bij hoeven te leggen voor de ultieme jas die ipv 1 a 2 jaar 10 jaar of langer mee zou kunnen. GRUTJES balen zeg. Ik had alleen even geen 600 euro voor een jas

goh wat vind ik mezelf grappig vandaag, zo gevat ook....

Vic

Vic

25-11-2012 om 22:06

Je zou er wanhopig van worden

Ik heb ook gekeken naar alle dure jassen en de enige die ik leuk vond was een Burberry van 1300 euro. Nu wil ik voor iets moois best iets uitgeven maar er zijn grenzen

Ely

Ely

25-11-2012 om 22:07

Gaastra?

Zelf ben ik er niet zo van maar mijn zusje liet laatst de site zijn en die hebben echt heel veel modellen. En ik geloof wel richting jouw budget. Kwaliteit is volgens mij wel goed en ik vond sommige modellen klassiek sportief

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

25-11-2012 om 22:11

Manda

Mijn moeder betaalt . Echt heel lief en ik wil zelf best wel bijleggen maar heb niet heel veel budget: groeiende puber, wacht maar tot de jouwe die leeftijd heeft. Van 164/170 in maart naar M nu. Daar ben ik een beetje op leeg gelopen. Als ik alles op alles zet kan ik het oprekken tot 600 euro.
Ik zit door werk en kinderen krap in tijd, heb nauwelijks gelegenheid tot winkelen dus wil het daarom zo efficient mogelijk doen. Wil gericht winkelen. Weet jij misschien mooie merken?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

25-11-2012 om 22:19

Reactie

Ondertussen alle jassen van jullie reacties bekeken.
Gaastra, mwah not my cuppa tea. Moet ik eerst een golden retriever aanschaffen.
Molenaar, wat teutig.
Skunkfunk, wel grappig, komt al wat in de juiste richting.
Noa noa zie ik maar 1 jas.
Desigual is wel heel erg Desigual. Niet echt een jas die je wat langer kunt dragen denk ik.
Moeilijk hoor, fijn dat jullie mee denken en ik ben blij te merken dat ik niet de enige ben met dit probleem! Een jas van 1300 euro gaat me ook wat te ver, zou een hartverzakking krijgen bij elk modderspatje dat er op komt. Of kindersnot ofzo.

Rosa van der Zanden

Hier zelfde

probleem, geen tijd en vooral geen energie om op koopavond de bank af te komen. Dus ik heb deze jas van de website van zara afgeplukt, eerder had ik ook al een jas van hm.nl gekocht maar die weer terug gedaan want ik vond het maar armetierig in elkaar zitten (op de foto's wel aardig, in werkelijkheid een synthetische bak kinderhandjesellende).

mijn beide dochters hebben niet te genetische capaciteit om in een m te groeien, maar ik geloof je hoor, ze groeien hier alleen dus niet zo hard, ik hoop toch ooit op een aangename verrassing, groeispurten zie ik alleen bij andere kinderen, heel apart. Al hoewel de jongste toch driftig op haar -1 lijntje blijft spartelen en mijn oudste kranig op -2,5 blijft door ploeteren.

merken merken, ehhh nee dus. ga nou gewoon eens die dure zaak in, inderdaad waar ze iets van Noa Noa ofzo verkopen, of misschien meer die hippe zaak met King Louie.

In haarlem zou ik naar Noos (? heet dat kreng echt noos ?...) en a guy named sue (zelfde eigenaar, beide winkels zijn dus eigenlijk het zelfde qua aanbod alleen ander stylinkje qua interieur) gaan en dan nog die ene zaak achter de kerk met die dure italiaanse dingen (ooit een mooi colbertje a 200 euro in de uitverkoop gekochtm, ik draag het nog steeds ma een jaar of 9 !!). En natuurlijk even al die andere straatjes achter de kerk ook, al ziet het er altijd leuker uit dan het is als ik iets aan doe.

Gut ik ben ook al tijden niet de stad echt in geweest, ja voor kinderonderbroeken.... zucht.

400 euro

Vind ik ook echt ENORM veel geld.. Mijn benieuwen of ik dat ooit ooit aan een kledingstij zal uitgeven. Zul je zien dat er een haal in komt. Van schoonmoede mr heb ik voor mn verjardag een jas van The Lady Sting van 80 euro gekregen, duurste kledingstuk ooit
Lijkt me heel spannend.

Image is een winkel waar ze ook dure merkjassne verkopen - heb je al op Gstar en Gsus en Diesel, Replay enz gezocht? Hebben ook wel mooie jassen vaak.

Succes ernee

Marie

Marie

25-11-2012 om 22:28

Te laat?

Hoi
Je bent eigenlijk al te laat? Ik denk dat er ondertussen niet veel keus meer is.
Zelf heb ik laatst een rode jas, tot op de knie en zonder capouchon bij de C&A gekocht. Met de winterjassen-actie en twee C1000-bonnen voor maar € 41,75 (werd de jas echt leuk van). Kan de jas niet op de site vinden trouwens.
Misschien is dit wat voor je?
http://www.c-and-a.com/nl/nl/shop/product.html#!/Dames//Collectie/Jassen/90763/1

van dat soort basic met wat extra (middensegment) winkels als vanilia, sandwich ? Oh ik zie net dat er 1 leuke groen jas op de website van Vanilia staat maar die is MAAR 250 euro, nee dat is echt te gek hoor. We gaan wel voor de volle 400.

of toch lekker tussen het foute volk in de pc hooftstraat tijdens de uitverkoop straks ??

Is misschien wel een optie als je nog een oude jas hebt ?!

Goh

ik neem de eerste beste internetwinkel en schuif het budget vanaf 300 euro, goh daar zitten toch best een paar leuke jassen tussen, merken nog nooit van gehoord wat meer googlen (goosecraft, oakwood, beide leer), goh best aardig.

Ja zo'n evergreen als een smal leren jasje, met die boorden van ribbelstof, grutjes, zoiets had ik natuurlijk moeten kopen, zoiets gaat 100 jaar mee en is altijd goed. Fukje daar sta ik dan tussen al die andere sijackspuldooiekatten moeders op het schoolplein, vreselijk, het is gebeurd, ik ben na 4 jaar hier wonen mee gegaan in de doemaarnormaaldandoenwedegelijkgenoeg...

ik ga terug naar het centrum, huis verkopen met verlies en direct terug !

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

25-11-2012 om 23:18

Oude jas

Heb ik nog. Tuurlijk ben ik laat maar ik kijk al zo'n maand of twee drie met een half oog naar diverse jassen. Op tijd begonnen, zeg maar. Als het niet lukt is het niet erg, loop ik gewoon nóg een jaar in mijn versleten jas. Oppassen dat ik geen geld toegeworpen krijg .
Bij welke site kon je het bedrag invoeren Manda?

Rosa van der Zanden

Bristol

http://www.beslist.nl/products/mode/mode_432356/r/bristol/
Ook duurdere jassen. Klinkt raar, maar van de collectie die er uit ging heb ik een mooie winterjas, inderdaad wel met bontrand, maar evengoed, voor 10 euro gevonden. Precies mijn kleur, boven de knie, en geen jutezak.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

26-11-2012 om 00:26

Skunkfunk

Ik kijk nu op de website van Skunkfunk, eerder alleen de eerste link aangeklikt. Dit vind ik wel erg leuk! Geweldige jurken ook.

Rosa van der Zanden

marinade

marinade

26-11-2012 om 01:17

St. martins

Als skunkfunk je aanspreekt dan vind je het merk St. Martins misschien ook wel wat (ook bij Zalando).

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Zalando

had ik bekeken, maar ik vond zo'n tijdloos leren bomberjackje en ik hen geen ultieme winterjas/mantel gezien, ook niet als het budget ongelimiteerd staat. Wat ik al zei, dit was een waardeloos jassenseizoen.

Wat ik zocht

was een warme charmante mantel, wolmix in een andere kleur dan depressief zwart, grijs, kaki etc. En dan met een hoge kraag of bontje met rits en knopen (enkele rij knopen en dus geen dubbele rij) en warm gevoerd zonder er als een michelin poppetje erbij te lopen (wat je al snel hebt als je slechts 154 cm bent).

niet gelukt, volgend jaar nieuwe kansen.

deze is wel leuk maar niet lang en niet warm, wel mooi kleurtje (ik bedoel die oranje/gele)ik vind de dubbele rij knopen ook niet zo'n punt.

gemaakt.http://www.benetton.com/woman/collection/fw2012_woman_look_27/

jula

jula

26-11-2012 om 20:31

Yoox?

Op yoox.com is 't al sale en ze hebben heeel veel keus.

Margriet*

Margriet*

26-11-2012 om 23:55

Manda

FF op wollen jassen googlen en dan bij beslist.nl de kleur kiezen. Zie een hele mooie rode van Calvin Klein, maar je kunt kiezen op elke kleur. http://www.beslist.nl/products/mode/mode_432356/c/kleur~401007~~materials~242303

Aggie

Aggie

27-11-2012 om 22:32

Claudia strater!

Weet niet of je daar normaal binnen stapt, maar heeft altijd heel veel mooie jassen hangen, in allerlei stoffen en kleuren. Met een budget van € 400 kun je daar heel goed slagen.

succes,

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-11-2012 om 12:59

Ik ben er uit al heb ik de jas nog niet gevonden

Na al jullie tips en uren op het internet ben ik er uit. De meeste jassen waren het niet of 'ging wel'. Ik ben van het idee van een halflange wollen jas afgestapt en via waxcoats uitgekomen bij een lammy. Nu zijn er lammy's en lammy's maar ik heb een mooie gezien in Sittard (niet in de buurt) en een mooie in Londen (ook niet in de buurt). Ik zoek nog even verder maar als iemand een goed adres weet hou ik me aanbevolen! Met die €400 ga ik het niet redden maar dat vind ik voor zo'n tijdloze jas niet erg.

Rosa

Vera*

Vera*

30-11-2012 om 17:28

Rosa

Het is toch niet erg om voor een jas te gaan shoppen in Londen???????????????

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-11-2012 om 21:30

Echt niet erg

Ben er al veel te lang niet geweest. Maar als ik ga, heb ik natuurlijk geen geld meer voor die jas .
Ik vind hem echt mooi, het enige nadeel is dat het grijs is in plaats van naturel. En de prijs is ook een puntje van aandacht.
Iemand nog een goed randstedelijk adres?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

30-11-2012 om 22:31

Linkje

http://www.johnlewis.com/340060/Product.aspx
Zo'n model, of vergelijkbaar en dan in een natuurlijke kleur. Zijn er Googlewonders online?
Rosa van der Zanden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.