Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Dalarna

Dalarna

28-08-2013 om 12:46

Ik zoek een goed horloge digitaal met makkelijk te bedienen functies

Ik zoek voor mijn jongste een digitaal horloge met makkelijk te bedienen functies. Mijn oudste heeft al twee keer een horloge gehad (een keer van V&D en een keer kijkshop) waar de bediening gewoon lastig is. Die van de V&D hebben we nooit echt goed begrepen en die van de Kijkshop lukte uiteindelijk wel.

Dus zo min mogelijk dubbele functies van de knopjes. Wie weet wat?

Marie

Marie

28-08-2013 om 23:13

Welke functies?

Hoi
Wat moet het horloge allemaal "kunnen" dan, behalve de tijd laten zien?
Of gaat het er om dat je het lastig vindt om de tijd in te stellen?

Dalarna

Dalarna

29-08-2013 om 10:42

Alarm

Het moet een alarm hebben en een stopwatch. Mijn ervaring is dat je daar soms verschillende knoppen voor nodig hebt die je in combinaties moet gebruiken en dat is niet werkbaar.

Hombre

Hombre

29-08-2013 om 11:27

Altijd

Helaas, zo gaat het altijd als je een reeks functies met drie of vier drukknoppen wilt bedienen. Mijn retro casio is geen uitzondering,

Dalarna

Dalarna

29-08-2013 om 12:08

Tja

Jammer dan want dat vind ik dus geen optie. We zijn nooit helemaal uit het horloge van oudste gekomen en toen het weer een keer zomertijd werd waren we er klaar mee.

marie

marie

29-08-2013 om 15:29

Alarm voor medicijnen?

Hoi
Gaat het erom dat er een alarm afgaat als hij medicijnen moet nemen? Daar zijn toch speciale horloges voor?
En hoe vaak zal de stopwatch gebruikt worden?
Is een kleine mobiele telefoon anders een optie?

Marie

Marie

29-08-2013 om 15:32

Deze?

Ik heb nog even gezocht op internet en kwam o.a. deze horloges tegen, zit daar nog wat tussen?
http://www.horlogehuis.com/master.html?http://www.horlogehuis.com/alarmhorloge.htm

Dalarna

Dalarna

29-08-2013 om 19:02

Marie

Het alarm moet gewoon door mijn zoon makkelijk verzet kunnen worden en hij moet nu eens echt goed klok leren kijken (bijna 12). Vandaar het horloge.
Die van jou heb ik ook wel gevonden maar die gaan echt boven mijn budget.

http://www.horlogessite.nl/kinderhorloges/jongens-horloges/coolwatch-kinderhorloge-139069

dit is wel wat ik zoek, analoog en digitaal maar ja hoe weet je of de bediening eenvoudig is?

Hombre

Hombre

29-08-2013 om 20:52

Hoe meer knoppen

Die van jouw link heeft vier drukknoppen en een kroon. De kroon is voor de wijzers en de 4 knoppen dus voor de overige functies.

Ik ben geneigd te denken dat meer knoppen voor minder functies simpeler is dan 3 knoppen die alles bedienen zoals de mijne dat heeft. Maar ik kan er best helemaal naast zitten. Ik zou in ieder geval het boekje bewaren (dat was het eerste dat ik kwijt was - in een ijssalon laten liggen)

marie

marie

29-08-2013 om 21:41

Mobiel

Hoi
Mijn meiden (16 en 15) dragen eigenlijk nooit meer een horloge, daar heb je toch tegenwoordig een mobiele telefoon voor?
Maar ik weet niet of dat nu een "meidending" is, of dat dat algemeen geldt.
En klokkijken..... dat kon jongste met 12 ook eigenlijk nog steeds niet goed. Digitale tijd was helemaal een ramp. Gaat nu eindelijk wat beter, maar helemaal feilloos is het nog niet.

Time timer

Geen ervaring mee maar zoek eens op time timer en horloge. Er is een nieuwe versie uit. Voorheen waren er twee soorten: een met time timer functie maar zonder de tijd en een met. Ik kan me niet anders voorstellen dat er goed over de bediening is nagedacht (om simpel te houden). Prijskaartje: weet ik niet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.