Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Alison

Alison

23-04-2017 om 16:37

Ik wil mijn pubers laten opruimen ;)

Ik wil graag een sticker laten maken die ik boven het aanrecht ga plakken. Daarvoor zoek ik een goeie humoristische tekst die mijn pubers er aan laat denken dat ze het aanrecht opruimen. Wie heeft een briljant idee? Het kunnen maar een paar woorden zijn natuurlijk.

eeehh...

Je weet wat je moet doen
Alles netjes?
klaar? opruimen maar!
Kabouter is vrij

Pirata

Pirata

23-04-2017 om 20:13

hmmmm

Ik zou het eerder zoeken in een struikeldraad die oppopt als er weeeeeeer eens iets is blijven liggen. :-s
Vandaag een gebakken ei-verbod ingesteld nadat ik 20 minuten bezig was de zooi op te ruimen (ja, vooraf gewaarschuwd dat het opgeruimd moest worden en zelfs een keer teruggeroepen).

Ik plak wel eens

Gele memo's op de wand due gaan er wat makkelijker af

40er

40er

23-04-2017 om 21:41

Bordje

Heb al eens een bordje gekregen, dit is een zelfreinigende keuken, alles wat je vuil maakt moet je zelf reinigen.
(Al helpt het niet voor mijn puber )

Vogel

Vogel

24-04-2017 om 08:00

Wie niet?

Het is niet dat ze het niet weten hè. Althans, ik ga er van uit dat je het al een keer of duizend gezegd hebt.
Dus het enige wat volgens mij helpt is een jaar of vijf wachten, dan schijnt het ergete achter de rug te zijn. Zolas mijn puber hier zegt: Ja sorry mam, die hele prefrontale cortex ligt er gewoon uit!

ik las dit toch wat anders

Ben ik nou de enige die de oorspronkelijke titel las als een vraag naar de beste manier om van pubers af te komen?

Groeten,

Temet

Aagje Helderder

Aagje Helderder

24-04-2017 om 09:43

Ha ha Temet

Same here!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-04-2017 om 12:45

Ik ook

Vandaar de ?

Geen sticker

maar ik heb wel eens met een veelbelovende glimlach op mijn gezicht een puber gestoord in zijb bezigheden, hem fluisterend meegelokt naar de keuken, de spanning en het mysterie flink opgebouwd, alsof hem daar echt een geweldige verrassing te wachten stond, en toen uitgebreid gedemonstreerd dat de vaatwasser een klep had en hoe die te openen.

Blijvend effect leverde dit trouwens niet op. Ze doen het nog steeds niet uit zich zelf. Wel als ik het vraag, dus ik mag eigenlijk niet mopperen.

Kenfan...

Zo heb ik mijn eeuwig kruimelende en morsende middelste toen ie jonger was maandenlang tijdens het eten verveeld met ellenlange uiteenzettingen over zwaartekracht, waarom en wanneer dingen naar beneden vielen en hoe je zoiets geniaals als een bord preventief zo kon positioneren dat het zich precies in de theoretische vallijn van een kruimel/ druipende tomatensaus/ ontsnapte spaghettisliert zou bevinden. Hahaha. Het werkte wel.

Ingrid

En voor boven de vaatwasser......

'IN....not ON'

Li

Li

24-04-2017 om 14:21

vaatwasser

Ja maar dan moet je hem soms eerst uitruimen, pfff....echt niet hoor.

Vesta

Vesta

24-04-2017 om 14:23

Temet je was me voor

ik wilde dezelfde opmerking maken.
Genoeg mogelijkheden als je naar NCIS, SCI etc kijkt zou ik denken...

dihanne

dihanne

24-04-2017 om 14:30

teenage instructional video

Naast een sticker misschien nog wat instructie op beeld?

ik ben via dit forum wel eens gewezen op de teenage instructional video's, te vinden op Youtube.

interessante onderwerpen:toiletrol vervangen, afwasmachine inruimen
misschien kan dat helpen?

Zelf kijk ik op Youtube ook wel eens naar 'the mom song with lyrics', is ook herkenbaar.

Veel succes!

Dihanne

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

24-04-2017 om 15:20

Haha

https://www.amsterdam.nl/afval/grofvuil/ophalen/

Maar vast ook in jullie gemeente te vinden

Alison

Alison

24-04-2017 om 21:46

Stelletje melige pubers

Zo had ik mijn titel niet bedoeld maar het is altijd nog een optie

Zwaartekracht

Ingrid, ik kan me voorstellen dat je het niveau van het college opvoert naarmate het geknoei toeneemt? Dus je begint met Newton, maar in geval van blijvend geknoei stap je over op Einstein. Is dat nog niet afdoende, mogen ze hun eigen zwaartekrachtstheorie ontwerpen. Ruimen je pubers dan nog niet op en knoeien ze de boel eronder, hou je in elk geval creative natuurkundigen eraan over.

Emmawee

Emmawee

26-04-2017 om 00:34

Misschien iets te serieus

Maar een foto van hoe een schoon / opgeruimd aanrecht eruit ziet, (evt met de tekst: zoek en verwijder de verschillen) kan als grap, maar kan ook echt helpen om de oh zo nodige structuur te bieden.

Vesta

Vesta

26-04-2017 om 10:35

Alison

wij geven je alleen oplossingen die de bron van het kwaad aanpakken. Na duidelijk een diepgaande root cause analyse.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.