Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Anita

Anita

03-08-2013 om 22:29

Ik wil een dakraam maar zie (bij velux) door bomen geen bos

Jee, zeg wat word ik moe van de site van Velux. Ik wil gewoon een heel klein dakraampje. Zo'n formaatje van de jaren 70 zolderraampje. Gewoon, omdat het genoeg is om te luchten en te lichten. Wat kost het en wie kan het monteren? Ik word het op hun site niet gewaar. Kan ook aan mijn geduld-level liggen... Wie heeft voor mij een vlot pasklaar antwoord? Gewoon, omdat je net zelf zo'n raam hebt laten plaatsen?

Knurf

Knurf

03-08-2013 om 22:37

Bijna antwoord

ik heb vorig jaar een iets groter dakraam laten plaatsen, volgens mij is het dakraam(grofweg) 95 bij 100 cm. Kostte 800 euro inclusief alles, dus dakraam leveren, gat zagen, netjes plaatsen en afwerken (zonder verven overigens), afvoeren afval en BTW.

Ik heb een normaal tuimelvenster met hand'bediening' en standaard glas.
Nog geen seconde spijt van gehad.

Via de website van Velux kun je moneurs zoeken
http://www.velux.nl/particulieren/proflink
maar je kunt ook gewoon googlen op velux dakraam en montage.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

03-08-2013 om 22:45

Bij de bouwmarkt een budget variant kopen, of de echte, en die door en handige doe-het-zelver te laten plaatsen. Het is namelijk, als je een beetje handig bent, redelijk eenvoudig om zo'n dakraam zelf te plaatsen.

Wij hebben twee grotere exemplaren van Fakro, die kosten nog geen 200 euro per stuk en zaten er in een halve dag in.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app

Anna-

Anna-

03-08-2013 om 22:49

Pasklaar antwoord.

Als het niet per se Velux moet zijn: kijk op www.dakraam.nl en zoek naar Roto Lumix 45x55. Ik heb er zelf een. Het simpelste raampje wat er is, kleiner dan de kleinste Velux, wel met dubbel glas. Kost iets meer dan 100 euro.
Een klusbedrijf of timmerman kan het monteren. Zet bijv. de klus op Werkspot.

Ik geloof dat wij de timmerman ergens tussen de 100 en 150 euro hebben betaald.

Vera*

Vera*

03-08-2013 om 22:54

Niet te klein

Neem een niet te klein dakraam(pje). In mijn washok heb ik de kleinste maat van Velux en die is toch echt wel klein. Zelf zou ik wel een grotere willen. Op de voorzolder is er een Velux m04 en die is een stuk prettiger, ook v.w.b. ventilatie en de hoeveelheid licht.
Als je een klein dakraampje wil heb je v.w.b. licht er weinig aan als de aftimmering haaks op het raam/dak komt, dan komt het licht door een soort sluisje.
Ik zou voor een grotere gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.