Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Eva

Eva

17-09-2013 om 14:02

Ik kan me niet inhouden, dus...?

Geen groot probleem, maar toch.

Ik ben niet dik, meesten vinden me slank (ik weet beter: buikje). Wil nu minder snoepen en sport 2-3 x pw (deed ik al). Toch eens kijken of het buikje beetje weg trekt en bovendien ook beter voor mijn tanden ivm zuuraanslag (teveel gaatjes de laatste tijd).

Probleem is dat zodra ik ergens ben waar er iets te snoepen is (zoetigheid of hartigheid) ik me niet zo goed kan inhouden.

Ik heb toevallig de laatste tijd erg veel gelegenheden waar er van alles te snoepen is.

Ik krijg bijna de neiging (voor zover dat mogelijk is) ergens (borrel) niet naar toe te gaan...

Wie herkent dit, en iemand nog tips hoe hiermee om te gaan?

Annie

Annie

17-09-2013 om 16:00

tja

Okee, stel je blijft weg van alle verleidingen (borrel) en het lukt je op die manier om je buikje weg te krijgen en dan? Dan ga je vervolgens wel naar die borrel en snoep je jezelf een slag in de rondte en viola daar is je buikje weer en voel je je nog rotter dan nu. Je kunt er voor kiezen om jezelf te accepteren zoals je nu bent en je gewoontes aanhouden.

Heb je echt een buikje? Je zegt dat iedereen je slank vind. Zelf zie je je lichaam altijd anders, ik ben ook slank, maar als ik uit de douche langs de passpiegel loop, vind ik dat ik een dikke buik heb. Als ik in de sportschool voor de spiegel sta dan zie ik wel wat anderen zien en ben ik trots op mijn (bedekte) lichaam. Ik kijk altijd kritisch naar mijn kleding zodat mijn positieve punten altijd worden benadrukt.

Soms heb je een buikje door je houding en is een andere houding de oplossing, is dat misschien bij jou ook zo?

Je kan ook jezelf aanleren er een gewoonte van te maken om alles met mate te doen. Dus als er wat te snoepen is, dan mag je heus wel iets, maar daarna gooi je de rem erop. Denk altijd na bij wat je eet. Drie stukjes kaas is echt net zo lekker als 10 stukjes kaas, één handje nootjes daar kun je een avond op teren, daar heb je geen 5 handjes nootjes voor nodig. En snaai niet alles zo klakkeloos naar binnen, maar eet met aandacht, proef het, geniet ervan. Dat is voor mij de truc, als ik klakkeloos aan het snaaien ben, dan wordt er veel meer gesnoept dan wanneer ik er bij nadenk en bewust mijn snaai-eten proef.
Ik ben verslingerd aan chocola, maar weet ook dat als ik een hele reep naar binnen schuif, dat ik er drie uur buikspieroefeningen moet doen om de calorieën weg te werken. Ik heb een grote hekel aan buikspieroefeningen. Eet ik een klein stukje van die reep met veel aandacht, zijn dat maar 10 minuten buikspieroefeningen, met die wetenschap geniet ik er nog meer van en de avonden er op kan ik uitkijken naar nog een stukje chocola.

Tijgeroog

Tijgeroog

17-09-2013 om 21:03

Bij mij

Bij mij helpt het om niet te veel snoep in huis te halen. Over buiten de deur snoepen maak ik me dan maar geen zorgen. Als je op die manier langzaam je eetwaren een beetje kan veranderen is dat misschien net genoeg.

Yura

Yura

17-09-2013 om 22:32

Juist thuis

Buiten de deur ben ik heel gedisciplineerd, want dan voel ik me gecontroleerd, maar oh jee als ik alleen thuis ben en lekker achter de pc kruip om het OO-forum te bekijken.

Je moet er geen obsessie van maken

Ik zou leuke sociale contacten niet gaan negeren omdat je dan lekkere hapjes tegenkomt. Je moet op die feestjes vooral niet praten over het feit dat je wat op je lijn wilt letten. Dan heeft iedereen een mening en het valt extra op als je neurotisch naar de zalmwrapjes zit te kijken. Neem een borrel en een hapje en de volgende dag de fiets naar je werk. Een hapje is iets anders dan de hele schaal leegeten toch? Ik weet je leeftijd niet maar ook dat heeft invloed op je figuur. Ik ben ook slank maar heb toch een buikje waar ooit een wasbordje zat. Ook de wespentaille is verdwenen, zomaar, zonder kilo`s aan te komen.

Merel

Merel

18-09-2013 om 00:20

niet ééntje nemen

Ik snoep zelden, haal het gewoon niet in huis, maar zodra ik op het werk één dropje uit de snoeppot pak, dan wil ik er meer en meer. Géén dropje pakken lukt me eigenlijk veel beter, dan er ééntje nemen en me daarna te moeten beheersen omdat het zo lekker smaakt. Zou dat misschien bij jou ook zo kunnen werken?
En dus niet in huis halen, dat werkt bij mij het beste door alleen te gaan boodschappen doen als ik net gegeten heb. Ga ik op pad terwijl ik al trek heb, dan kost het me veel meer moeite om me aan het boodschappenlijstje te houden.
Och en als je je er regelmatig goed aan houdt, is het echt geen ramp om eens een keertje uit de band te springen toch?

Eva

Eva

29-09-2013 om 20:44

Dank

Dank jullie wel voor de reacties. Was een beetje druk, kwam er niet aan toe eerder te reageren. Veel borrels en zo .

Wil40, het moet inderdaad geen obsessie worden, en ja, ik ben echt niet dik, maar zal ook niet snel mijn frustratie (heel vaak) wegeten, daar ben ik niet bang voor. Ik wil gewoon iets minder snoepen en als het even kan dat buikje wat strakker krijgen.

Thuis heb ik helemaal geen probleem. Ik haal weinig in huis, en wat mijn man in huis haalt vindt ik niet lekker. Maar zelfs wat in huis is en wat ik heerlijk vind, daar eet ik thuis niet veel van. Bij mij is het juist buitenshuis bij feestjes en borrels.

Maar Merels tip heeft de afgelopen tijd het beste gewerkt: gewoon NIET aan beginnen. Als ik eenmaal een hapje neem, vind ik het zo lekker, dan wil ik meer. Niets nemen, werkt voor mij het beste. Enne ... ik ben al ietsjes afgevallen. Weet niet of het daardoor komt, en buik is nog niet echt strak, maar ik ga eens kijken of het de komende tijd lukt een beetje vol te houden - en slechts af en toe mezelf te laten gaan, moet wel leuk blijven .

Kaaskopje

Kaaskopje

29-09-2013 om 23:46

Knabbelen

Ik weet niet hoe jij iets lekkers eet. Is dat hap slik weg, of knabbeldeknabbel?
Ik ben van het knabbelsoort. Eén chipje in meerdere hapjes, een toastje in kleine hapjes e.d.. Ik eet nooit veel tijdens feestjes. Mijn advies: je mag wel nemen, maar ga niet te dicht bij de hapjes zitten en probeer elk hapje te eten alsof het te groot is om in een keer naar binnen te schuiven. Zelfs een chipje.

Chromium

Kan het ook zijn dat je lichaam een tekort aan chromium heeft?
Dat maakt dat je de neiging tot eten krijgt en met moeite kan onderdrukken.

Chroom, ook bekend als chromium, is nodig voor een goede werking van insuline en voor het handhaven van het bloedsuikergehalte. Daarnaast speelt het ook een rol bij de vetstofwisseling.

Waar zit het in?

Graanproducten met een hoog gehalte aan zemelen bevatten veel chroom.
Verder komt chroom vooral voor in biergist, volkorenbrood, groente, rietsuikermelasse, vlees en lever. Vlees, gevogelte, en vis bevatten per portie tussen de 1- 2 microgram chroom.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.