Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Iris

Iris

02-12-2011 om 12:00

Ik heb een stoel gestoffeerd!

Ik moet het even kwijt. Ik heb twee jaren zestig stoeltjes, nog van mijn ouders en die waren nogal versleten. Wilde ze laten stofferen. De goedkoopste stoffeerder vroeg 500 euro, exclusief de stof! Vond ik belachelijk duur. Voor dat geld kun je wel nieuwe stoeltjes kopen.
Ik ben op you tibe gaan zoeken en vond een Amerikaanse stoffeerder die in 10 filmpjes van 7 minuten of zo laat zien hoe je een stoel moet stofferen en wekke materialen, gereedschap je nodig hebt. Op de markt mooie stof gekocht, de vulling en nog wat materialen. Belangrijk is dat je wel een nietpistool hebt. En na twee dagen, hoera! Wel met een blaar op de vinger van het nieten, maar het resultaat is subliem! Dankzij Wil uit het filmpje. 'How to upholster a chair"
Ik moet de andere stoel ook nog. Ik kreeg er echt lol in. Ik ben nu voor 70 euro aan materiaal kwijt voor twee stoelen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat leuk iris

Onze 2de hands eetkamerstoelen moeten een keer, stiksimpel, alleen maar de zitting, en ik was nog niet op zelfdoen gekomen! Echt een leuk project voor de Kerstvakantie. We hebben ze al acht jaar, dus het wordt een keer tijd...

Prijs

Als jij er 2 dagen over doet dan doet een prof het misschien in een dag. Dan is die 500 euro zo vreemd nog niet!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Triple

Volgens mij is dat niet helemaal het punt. Arbeidsloon is zo hoog in NL dat je als consument steeds meer zelf gaat doen, zeker dingen die leuk zijn om te doen. Het gaat er dus niet alleen maar om dat je zelf in die tijd geen andere dingen kon doen; misschien is het wel heel bevredigend om het zelf te doen.
Ik vind het trouwens helemaal ok om wel die 500 euro te betalen als ik geen tijd zou hebben. Dan wil ik ook helemaal niet onder de prijs gaan zitten, want dat is gewoon de marktprijs. Maar nogmaals, door die hoge uurprijs gaan andere dingen ook een rol spelen, besteden mensen dingen minder vlot uit.

Triple

Het punt is natuurlijk: die 500 is voor de stoffeerder omzet. Daar moeten bedrijfskosten en belastingen vanaf, en van wat dan nog overblijft moet hij leven.

Als jij je eigen tijd steekt in die stoelen dan heb je in de tijd die het jou kost die 500 schoon verdiend. En ik weet niet wat voor werk jij doet, maar met mijn werk verdien ik geen 250 netto per dag.

Groeten,

Temet

Leuk!

Ik heb een keer een stoel van mijn oma tijdens een workshop gestoffeerd bij Kunst en Kitsch aan de Rotte. Kostte iets van 75 euro en dan kreeg je een lunch en werd je begeleid bij het stofferen.

Ik heb net een Artifort Oyster op marktplaats gedaan en ik wil het ook proberen zelf te stofferen, maar deze keer wil ik het zelf doen. Goede tip dat filmpje!

Liat

Je kan het wel proberen, maar een Oyster zelf stofferen valt vziw nog niet mee. Mijn moeder - en die is behoorlijk handig - heeft het gedaan. Het resultaat was niet onaardig, maar toen was eigenlijk alleen de stof versleten. Als de onderlaag ook versleten is, is het geloof ik wel een stukje lastiger.

Maar ja, professioneel stofferen is wel een dure grap. Maar een Oyster is dat wel waard, vind ik persoonlijk (als je het geld kan missen natuurlijk). Mijn ouders hebben nog steeds de Oysters staan die ze bij hun huwelijk, nu 44 jaar geleden, hebben gekocht. Niet een stoel die je na 7 jaar al zat bent dus.

Groeten,

Temet

Yaron

Yaron

02-12-2011 om 21:47

Oyster en orange slice

Bij mijn schoonouders staan nog een Oyster en een Orange slice te wachten tot we er plek voor hebben. Mijn schoonouders hebben ze ooit gestoffeerd met hele dikke blauwe stof en de poten hebben ze wit geschilderd. Voordat ze bij ons in huis komen wil ik ze ook (laten) stofferen, misschien eerst maar een cursus stofferen doen.

Guinevere

Guinevere

02-12-2011 om 22:35

Orange slice?

Ik kan me niet voorstellen dat een beginneling een orange slice zelf gestoffeerd krijgt. En mocht dat wel het geval zijn: laat het mij dan weten, want die van mij ziet er verschrikkelijk uit dus die kan wel een opknapbeurt gebruiken! Opnieuw laten stofferen was mij ook veel te duur.

Temet

Nee, ik verdien ook geen 250 euro netto per dag. Maar mijn opdrachtgevers betalen wel ruim 1000 euro om mij een dag aan het werk te zetten. Uurtarieven zijn in NL ook hoog. Dat was ook mijn punt. Die 500 euro voor het stofferen van een meubel vind ik niet vreemd. Of je het ervoor wilt uitgeven is natuurlijk een ander verhaal!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Yaron

Yaron

04-12-2011 om 16:37

Guinevere

Ik denk dat de orange slice gemakkelijker zou zijn dan de oyster, mijn schoonouders hebben de stoelen overigens best verknoeid door de poten te schilderen en het stofferen is helaas ook niet al te netjes gedaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.