Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Mirjam

Mirjam

03-10-2011 om 17:49

Ik erger me als hij gras maait!

Mijn man kan echt niet grasmaaien! Voordat iemand zegt dat ik het zelf moet doen: ik doe al 90% van het werk hier in en om het huis en als ik dat klusje ook nog ga overnemen...kortom: het is zijn klus.
mijn vader was leraar aan de tuinbouwschool en hij ergerde zich ook groen en geel aan buren die niet konden grasmaaien. Dus de stofzuigertechniek, heen en weer. Ik maaide vaak het gazon thuis. En dat was veel en zonder elektrische maaier. Dus gewoon mooie rechte banen lopen, niks heen en weer.
Misschien is dat ook wel de reden dat ik eht niet kan aanzien, dat heen en weer gedoe en niet kan aanhoren.
Bovendien: komt het gras er ook niet mooi af en het resultaat is knudde.
Grasmaaien doet-ie op zondag, buren hebben ook al geklaagd, komt er ook nog eens bij.
Heb al eens overwogen zo'n grasmaairobot te kopen. Die maait zelf het gazon, laadt zich automatisch op en geen lawaai. Maar kost 2000 euro.
Hoe maaien jullie? Ook met de stofzuigerteckniek of banen lopen?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lizelot

Lizelot

03-10-2011 om 17:59

Hier

Maait iedereen zijn gras op zondag.Waarom klagen buren daarover??En autowassen met een hoge drukspuit,nog veel erger dat geluid.

Maar afijn,wij lopen banen,mijn man netjes ik ga weleens scheef.De kantjes doen we met een kantenmaaier???Ook een herrie-apparaat.

Merel

Merel

03-10-2011 om 18:16

Stofzuiger

Yep, ik stofzuiger ook was nooit in me opgekomen om gewoon baantjes te lopen. Waarom doet je man het dan niet gewoon zoals jij uitlegt? Gewoon om jou blij te maken ?
En hoe vaak maait hij dat gras dan? Wij maaien denk ik 4 keer per jaar, heb niet zo veel met dat gras ...

cqcq

cqcq

03-10-2011 om 18:24

Stoppen met zeuren of zelf doen

Het sop lijkt me de kool niet waard. Als het voor jou heel belangrijk is hoe het gras gemaaid wordt, dan zou ik je aanraden om het voortaan zelf te doen.

Als het iets minder belangrijk is, dan ga je maar een blokje om, of iets anders doen als je man het gras maait. Wees gewoon blij dat hij het doet.

Vic

Vic

03-10-2011 om 18:34

Jeetje

Wat ben jij een zeurpiet! Toen ik nog gras had liep in baantjes, en waar ik dan stukken had overgeslagen gebruikte ik de stofzuigermethode. Jouw stukje vind ik zo onduidelijk geschreven dat ik er niet uit op kan maken wat de juiste manier is. Verder vind ik zondag een prima dag om het gras te maaien. Op zaterdag heb ik genoeg andere dingen te doen.

Rafelkap

Rafelkap

03-10-2011 om 18:40

Jeetje 2

Mirjam, wat moet jij gelukkig zijn dat je je hier druk om kan maken!
Waarom doe je het niet zelf, het zit toch in je genen? Ik heb daar vast ook geen talent voor (wij hebben geen gras) maar net als je man heb ik weer andere talenten. Kan hij bv goed pannenkoeken bakken? Of is hij erg aardig, prettig in bed etc.?

Kaaskopje

Kaaskopje

03-10-2011 om 20:08

Oplossing

Een andere klus uit handen geven en zelf het grasmaaien doen.
Ik kan ook pietlutten over hoe iets uitgevoerd wordt, maar dat je je opwindt over de manier waarop je man zijn baantjes trekt over het grasveld vind ik echt niet zijn probleem. Ik neem aan dat je man een baan op de normale werkdagen heeft? Moet hij 's avonds dan maaien? Of mag het alleen op zaterdag? Wat zijn je buren nare mensen zeg!

Ja, ruilen van taak

Er is vast wel iets wat hij wel kan , dus ruil een taak zou ik zeggen. Ik heb zelf nogal wat wensen betreffende de was, dus die doe ik in zijn geheel. Nooit gedoe.

Tirza G.

Tirza G.

03-10-2011 om 23:25

Lieverd

Je bent je vader niet. Je hoeft zijn opvattingen niet over te nemen. Je mag het verleden loslaten. Het kan het gras verder niet schelen hoe het een kopje kleiner wordt gemaakt.
Ik vind grasmaaiende mannen erg leuk. Zo noest en nobel. Van mammoet naar grasmaaier. Wij hebben zo'n ouderwetse 'douw-je-dood' en die ratelt zo gezellig kgggggg kg kg kgggggggg kg kg. En dan gaat het hier zo lekker ruiken binnen. En dan wuif ik achter het raam. Naar mijn woeste krijger. Op z'n gazon van 2 bij 2.

Tirza

Snuggle's

Snuggle's

04-10-2011 om 01:04

Allergie

Ach ja, we hebben allemaal zo onze allergie denk ik, en dit is duidelijk de jouwe .
Ik vraag me wel af waarom je man niet jouw methode gebruikt? Ik ben niet bepaald een grasmaai expert, dus geen idee of het een bv makkkelijker is dan het ander?
En nog meer benieuwd ben ik naar het klagen van de buren. Ze hebben toch zeker niet geklaagd over mans grasmaaitechniek mag ik hopen?

Snuggle's

dc

dc

04-10-2011 om 08:14

Betegelen?

Het eerste wat ik bedenk na het lezen van je berichtje is lekker betegelen. Lijkt me een beter investering dan een robot, hoewel dat ook wel een hoog coolheidsgehalte heeft!

Hahaha

Mijn man doet ook de tuin....helaas weet hij er zo weinig van dat hij zelfs onkruid aanziet voor 'plant' en laat staan en andersom ook....En dat is dan jammer maar helaas. Hij vindt het leuk, ikke niet. Dus laat ik 'm lekker knoeien en gaandeweg ontdekt ie toch wel dat hij soms fout zit. Soms mopper ik wel, vooral als het een leuke plant is, maar meestal denk ik 'jammer'en zeg er niet eens wat van ,hij doet z'n best toch? En tegen die tijd ligt plant allang in de composthoop. Als ik een plant poot betrek ik 'm erbij dus dan weet hij, dat is een plant en geen onkruid. Dus hij wordt in de loop der tijd al 'beter'.
Het gras maaien kan hier niet eens in banen. Er staat een boompje middenin en een trampoline die ingegraven is gedeeltelijk.En het loopt in allerlei ronde vormen langs de kanten en er loopt ook nog een stenen paadje doorheen. Ik zou me écht niet druk maken om banen. 'Vroeger' was dat belangrijk, net als dat je vroeger toch écht de was wit en keurig op maandag aan de lijn moest hebben en minstens elke week je stoep moest schrobben.
Nou zeg 's eerlijk zie jij iemánd nog de stoep schrobben? (oke zo nu en dan een oudere mevrouw).
Kortom de enige die het ziet ben jij en je vader misschien? Als jij het in banen wilt, doe het dan zelf of ruil van klusje.
groeten albana

Primavera

Primavera

04-10-2011 om 10:17

Ga scheiden

Ga scheiden! Meteen! Zit je daar met een man die niet eens het gras fantsoenlijk kan maaien en de buren klagen ook al.
Je wilt je toch zeker niet de rest van je leven iedere zondag groen en geel ergeren aan zijn knullige manier van grasmaaien. Bovendien zul je voor de rest van je leven ie-de-re dag een zielig gazon als resultaat van zijn slechte maaitechniek verbeten onder ogen moeten zien. Zo wil je toch zeker niet verder gaan? Wat zullen buren en voorbijgangers wel niet denken?
Betegelen of een grasmaairobot is natuurlijk geen oplossing. Iedere keer als je dat ding baantjes ziet trekken, zie jij een weggegooide €2000,- alleen maar omdat je man zijn grasmaaidiploma weigert te halen. Bovendien heeft hij dan nog minder te doen en zal het voelen als een onterechte beloning voor hem omdat hij jouw zorgvuldige aanwijzingen voor ambachtelijk grasmaaien niet op wil volgen. Nee, dat gaat helemaal mis, zo'n grote ergenis blijft broeien tot het uiteindelijk als een bom ontploft. Niks aan te doen, je kunt beter gelijk een advocaat op zoeken, nu jullie nog enigszins op goede voet staan en bij de boedelscheiding natuurlijk zorgen dat jij de grasmachine krijgt en hij de stofzuiger... en vervolgens probeer je wat oudleerlingen van je vader via facebook op te sporen. Dat zijn pas mannen, die de ware kneepjes van het vak kennen, door de master himself geleerd
Of je besluit, aangezien je man hardnekkig blijft maaien met de stofzuigertechniek, dat hij voortaan zondags het huis stofzuigt en jij tegelijk het gras maait. Als je je tenminste niet ergert als hij vervolgens niet blijkt te stofzuigen zoals je moeder dat vroeger deed.
Groeten Primavera

e.j.

e.j.

04-10-2011 om 10:26

Jullie doen het allebei helemaal fout

Stofzuigeren? Banen lopen? Jullie zijn duidelijk niet bij míjn vader in de leer geweest. De enige juiste manier van grasmaaien is vierkantjes danwel cirkels lopen. Begin langs de buitenrand van je gazon en schuif steeds verder naar binnen op. Het laatste binnenstukje mag desgewenst met een eenmalige(!) stofzuigerbeweging gekortwiekt worden.
Misschien val je je man niet te hard als je dit beseft en is er nog hoop voor jullie relatie.

ishtar

ishtar

04-10-2011 om 10:36

Je kan maar beter wat te doen hebben

enne, zo'n grasmaairobot loopt, voor zover ik weet, ook geen mooie banen Die keert om zodra hij het 'lijntje' tegenkomt.
Nee, als je je zo ergert aan wat hij doet kun je het maar beter zelf doen. Als jij 90% van de klusjes doet, wordt het tijd voor een herverdeling. Als je het alleen niet kunt aanhoren ga je lekker binnen zitten met een koptelefoon op met muziek of een leuke cursus.
En ik ben blij dat jij, of je vader, niet naast ons woont. We maaien dan wel niet op zondag (meestal niet dan) maar ons gras is knudde. En toch ben ik blij als man ons knollenveldje onderhanden neemt met de strimmer, want de maaier komt er al niet meer doorheen.

Tirza!

De tranen lopen over mijn wangen van je reactie! Ik zie hem al gaan, op zijn 4 vierkante meter

Geweldig!

Ongelofelijk waar je je druk om kunt maken... ik zou superblij zijn als mijn man het gras eens zou maaien! Nu doe ik het zo nu en dan zelf en dan zonder vaste methode, gewoon een beetje heen en weer tot er genoeg af is: helaas nooit m'n grasmaaidiploma gehaald. Ik doe ook weleens een klein stukje met de buxusschaar. Sommige stukken lijken harder te groeien. Of ik geef het de kinderen als 'to-do-dingetje'. Wij hebben dan ook gewoon gras in de tuin en geen 'gazon'. Maar goed, als jij dus een gladgestreken gazonnetje wilt, kun je het beter zelf doen. Zoveel werk is het toch ook weer niet? Laat je je man de maaier sjouwen (die moet bij ons door het huis en dat vind ik eigenlijk nog het meest vervelende) en het afgemaaide gras wegvegen en afvoeren. Gezellig sámen het gras maaien!
Sterkte!

Brianna F

Brianna F

04-10-2011 om 14:38

Tirza

G E W E L D I G!!!!

Verantwoordelijkheid

Als het gras zijn job is, dan is het zijn verantwoordelijkheid en dan mag hij helemaal weten hoe hij het doet. Al zou ie het met een nagelschaartje doen.

Heeft hij ook kritiek op hoe jij stofzuigert?

Zolang je je maar niet ergert

aan hem tijdens een flink potje seks is dit gewoon een kwestie van niet moeilijk doen.

Mijn man is chaotisch en niet precies, die doet ook maar wat met die maaier, de kantjes doet hij nooit terwijl hij wel dat kantjesding MOEST hebben. Anyway, zijn afwerkingsniveau ligt belabberd laag en daar heb ik inmiddels rekening mee leren houden. Ik doe mijn dingen op mijn manier en hij doet het maar lekker op zijn manier, prima, pick your battles !

wendelien

wendelien

04-10-2011 om 18:46

Schilderwerk

Mijn echtgenoot pleegt het schilderwerk met een veel te dikke kwast en in veel te dikke lagen te doen. Afplakken? Daar beginnen we niet aan. Dat betekent dus maanden na dato al die klodders van de ruiten en vloeren afkrabben na me er eerst maanden stilletjes aan te hebben geërgerd. Door de druipers (of hoe heet dat?) moet ik maar heenkijken. En toch en toch: als ik het zou moeten doen zou het veel te lang duren voordat er iets op dat front gebeurde. Ik heb me er inmiddels met liefde bij neergelegd en mopper er maar niet over. Later als we groot zijn, huren we wel een prof in.

Ik erger me ook zo..

en ik zou wensen dat de grasmaai/stofzuigertechniek mijn grootste ergernis zou zijn hahahahha

Nu even bijkomen van Tirza haar posting..*proest*

Vic

Vic

04-10-2011 om 20:45

Hahahaha

Hij is leuk.

Tirza G.

Tirza G.

04-10-2011 om 21:10

Dat is toch heel wat anders berber?!

Tjongejonge zeg. Ademen hoef je toch niet de hele tijd per se vlak bij jou te doen? Hij kan toch elke keer als hij zo nodig moet ademen effe naar de gang lopen en het daár doen?
Ik vind dat toch wel wat anders dan grasmaaien hoor. Daar zit je de hele dag maar op te kijken en je wild te ergeren.

Tirza

Ik zou...

Heerlijk bij het raam gaan staan met een bakkie koffie en genieten van het uitzicht. Een man die het gras maait met een stofzuigerbeweging. Van voor naar achter, het liefst met veel kracht in vloeiende bewegingen.
Ik zou een leuke korte broek en een mooi shirt voor hem kopen, speciaal voor als hij het gras maait.
Zijn spierballen tijdens het stofzuiggrasmaai proces moeten goed zichtbaar zijn.
Hè jammer, waarom heb ik geen grasmaaiende man? Erger je niet Mirjam maar....geniet.

Thursday Next

Thursday Next

04-10-2011 om 21:57

Ik zou...

hem deze geven voor zijn verjaardag. Of misschien zelfs zomaar tussendoor...
http://www.zazzle.com/mens_apparel_tshirt-235109786369102083

Thursday Next

Thursday Next

04-10-2011 om 22:15

deze zelf aan doen:
http://tinyurl.com/5uzjlkm

Tink

Tink

04-10-2011 om 23:26

Volgens mijn man

... is de stofzuigtechniek juist de enige manier om het gras goed gemaaid te krijgen. Doe je dat niet, dan gaat het gras plat liggen en sla je stukken over. Door die heen en weer gaande beweging komen de sprietjes weer rechtop te staan en neem je ze alsnog mee.
Aldus Tinkman
En Tirza: hahahaha geweldig, en zo herkenbaar!! Die noeste woesteling met zijn mammoet. Eh, grásmaaier.

Rafelkap

Rafelkap

05-10-2011 om 09:36

Mirjam

Hartelijk dank voor het openen van dit draadje. Het maakt veel emoties los

Stofzuiger

Het is toch niet zo dat hij probeert het gras te maaien met de stofzuiger?

Miep kraak

Miep kraak

05-10-2011 om 21:00

Baantjes, mirjam?

Hmm, ik stofzuig ook in baantjes. Volgens mij vergeet je stukken als je heen en weer stofzuigt. ;0) Klaagt je man daar niet over?
Weet je, als jij nou eens netjes in baantjes gaat stofzuigen terwijl hij rommelig grasmaait, dan hoef je het niet aan te zien of te horen, dan ben je veel te druk met je eigen klusjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.