Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Triva

Triva

10-11-2016 om 20:05

Ik doe het NOOIT meer! Plakfolie/screenprotector

Al jaren heb ik ruzie met plakfolie op ramen en screenprotectors. Het laatste plakfolie op het badkamerraam heb ik de buurman laten doen... Al tig apparaten heb ik van zo'n protector voorzien en eigenlijk gaat het bijna nooit goed. Net weer voor zoon gedaan en ja hoor er kwam een stofje onder, ik probeer het nog terug te trekken maar word dan aangevallen door tig stofjes en het ziet er echt vreselijk uit. Allemaal luchtbellen en rommeltjes.

Hier heb ik dan weer 9 euro voor betaalt. Heb net maar weer een nieuwe van 3 euro gekocht en zoon moet zelf maar iemand vinden die dit klusje wel kan.

Gek word ik er van, ben ik nou zo onhandig en de enige die het niet kan? De rest van het huis durft het niet omdat ik er al zo'n toestand van maak geloof ik

Tuinstoel

Tuinstoel

10-11-2016 om 20:08

Doekjes

Krijg jij niet 2 doekjes bij je screen protector, een natte en een droge? Dan moet het toch goed komen?

Pirata

Pirata

10-11-2016 om 20:08

vochtig maken

Maak je eerst de ruit vochtig?
Er zijn allerlei instructiefilmpjes op Youtube!

Triva

Triva

10-11-2016 om 20:15

ruit vochtig?

Dan gaat het om dat plakfolie? Soms moet dat wel, soms niet.

Screenprotector met twee doekjes? Nee ééntje maar bij een protector van 9 euro!

Maar goed, ik doe het NOOIT meer, wat een heerlijk gevoel

rode krullenbol

rode krullenbol

10-11-2016 om 20:23

Net zo heerlijk, als

wanneer zoiets wel goed lukt?

Tuinstoel

Tuinstoel

10-11-2016 om 20:50

Bij de screenprotectors (tempered glass) van Ali voor 54 cent krijg je er 2 doekjes bij! Dat ding trekt zichzelf strak, perfect, je hoeft 'm er alleen maar op te leggen (niet eens aandrukken).

Lente

Lente

10-11-2016 om 21:14

Precies, neem glas

Houd er wel rekening mee dat je maar één poging hebt om het goed te leggen, = op de juiste plek.
Het straktrekken gebeurt vanzelf.

Ad Hombre

Ad Hombre

10-11-2016 om 22:09

Wat, waarom?

Trekt zijn 2,5 jaar oude smartphone uit zijn zak en onderzoekt het scherm: Verdomd er zitten wat krasjes op als je goed kijkt. Maar wat maakt dat in vredesnaam uit? Op de achterkant zitten er meer en op de zijkanten ook. Ik wil er ook geen hoesje omheen.

Toen ie nieuw was was ie mooier, da's waar. Maar zo'n screenprotector maakt hem ook echt niet mooier. Doe gewoon zonder!

Ely

Ely

11-11-2016 om 00:29

Dank Ad

Dat vroeg ik me ook af maar ik dacht dat er misschien een andere reden voor die dingen is dan ik kon bedenken. Wellicht komt die nu alsnog in antwoord op jouw post

Caesar

Caesar

11-11-2016 om 07:40

Eens

Ik zie zelf het nut niet zo van de bescherm folies en glaasjes. Doen die fabrikanten zo hun om de helderst mogelijke schermpjes te maken, plakken we er vervolgens massaal weer van alles op wat de schermpjes weer minder helder maakt. Ook betwijfel ik serieus het nut ervan. Het glas van modernen smartphones is zo enorm hard...

Tuinstoel

Tuinstoel

11-11-2016 om 09:58

redenen

Een reden om hem netjes te houden kan zijn dat ik er na 3 jaar nog 150 euro voor terugkrijg. Dat gaat je niet lukken als hij vol met krasjes zit.

Andere reden is dat mijn kinderen ermee spelen en niet zo voorzichtig (handig) zijn als ik. Ik heb jaren geleden het glas een keer moeten vervangen en dat was een duur grapje. Ik laat een breuk echt niet zitten namelijk, net als dat ik niet met een deuk zou blijven rijden of met kapotte kleding rondloop.

Nog een reden is dat ik ALTIJD zuinig ben op mijn spullen. Of het mijn telefoon, kleding, auto of bank is.

Maar goed, iedereen is anders.

Lente

Lente

11-11-2016 om 10:09

Ik gebruik ook geen folie of hoesje

Verkopen ligt hier niet zo voor de hand. Ik doe lang met een smartphone en koop die niet via een abonnement. Mijn oude smartphone is nu reserve in huis.
Ik heb zo'n glasscherm even geprobeerd. Het beeld was prima. Maar de voorkant is niet meer glad. De home-knop (iphone) ligt dan dieper en dat randje irriteert mij.
Een case geeft dezelfde irritatie. En ik vind mijn telefoon veel mooier zonder hoesje.
Ik heb wel een goedkope bookcase en een inschuifhoesje voor bijzondere omstandigheden, bijvoorbeeld als de telefoon los in mijn tas moet. In de zomer hebben sommige kledingstukken geen zakken.

Tuinstoel

Tuinstoel

11-11-2016 om 10:33

Lente

Hoezo zou je 'm niet kunnen verkopen? Ik koop ook altijd een los toestel. Deed er laatste keer 3 jaar mee en heb 'm dus voor 150 euro via zo'n opkoopsite kunnen verkopen (IPhone5)

Triva

Triva

11-11-2016 om 10:35

hier wel

Zowel mijn zoon als ik gebruiken het apparaat voor ons werk bij de post. We moeten er mee scannen en mee buiten lopen dus iets meer bescherming is wel een vereiste. Hoesje kregen we ook vergoed. Screenprotector van mij is een speciale waardoor ik iets meer zie als ik in de zon buiten loop. Die van hem was dat overigens niet maar hij werkt maar 1 dag in de week.

Taruh

Taruh

11-11-2016 om 10:39

goh,

waarom zou je een telefoon na 3 jaar verkopen, waarom niet gewoon gebruiken tot hij beond repair is? Mijn laatste was 7.5 jaar oud toen wilde de batterij niet meer opladen.

Maar goed, ik ben dan een fossiel dat slechts belt, smst en hier en daar een apje stuurt en heel soms eens iets op zoekt op m'n telefoon. En m'n mobiel ook vaak gewoon niet mee heb.

Tuinstoel

Tuinstoel

11-11-2016 om 10:56

Taruh

Ja waarom? Ik wil graag een nieuw model waarmee ik alles kan. Doe er ook veel mee. Dus ja, dan heb je er ook meer geld voor over.

Maar als je een dure telefoon toch nog voor een redelijk bedrag kunt verkopen wordt ie ineens minder duur met terugwerkende kracht.

Die oude viel soms bij 30% batterij ineens uit. Heel irritant, juist op momenten dat ik het niet kon gebruiken. Kon best nog even mee als je je daar niet aan ergert, maar als je het ervoor over hebt maak je andere keuzes.

Lente

Lente

11-11-2016 om 11:12

Ja, met een iphone 5 lukt dat nog wel

Met een iphone 4 niet zo. Dan heb ik die liever als reserve in huis.

Caesar

Caesar

11-11-2016 om 12:08

Tuinstoel

Denk je dat het glas niet gebroken was als er folie op was geplakt?
Ik kan het wel waarderen dat je zuinig bent op je spullen, dat ben ik ook. Maar hoever ga je? Heb je ook beschermfolie over je bank?

Teuntje

Teuntje

11-11-2016 om 17:26

Goh

Ik wist niet eens dat dat bestond. Hier zit nergens iets overheen, gaat al jaren gewoon goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.