Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Christel

Christel

16-07-2013 om 16:54

Ijsmachine slimme aankoop?

De titel zegt het al, ik twijfel of ik een ijsmachine zal kopen. Ik ben erg van alles zelf doen zonder toevoegingen dus wat dat aangaat is het vast een slimme aankoop, maar zal ik het veel gebruiken? En zo ja, wat is dan een goede aankoop?

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

16-07-2013 om 17:02

Leuk!

Leuk om te doen, verslavend lekker maarrrrr er gaat wel véél suiker in. Je moet eerst een suikerstroop maken en dat giet je bij het gepureerde fruit. Na een half uurtje heb je heerlijk sorbetijs.
Wil je dat niet, dan is een staafmixer ook een goede optie: bevroren fruit, dikke yoghurt, staafmixer er over en hop, yoghurtijs.

Rosa van der Zanden

amk

amk

16-07-2013 om 21:46

Heb er nu 2

een om schepijs mee te maken. (ooit gekocht voor 10 euro bij de gamma. Ding doet het prima)

En een paar weken geleden deze: http://www.zokuhome.nl/ gekocht. En die is wel zo leuk. Want we maken de ijsjes voor we gaan eten: even fruit pureren, schepje suiker er bij en dan in de vorm gieten, en 10 minuten later (nou ja in de praktijk iets langer omdat we langer aan tafel zitten) is ons toetje klaar.

Nu nog oefenen op de leuke regenboogjes en vers fruit plakjes er in.

Je moet bij beiden wel een goed recepten boek hebben.

Ja!

Of jij hem veel gaat gebuiken weet ik natuurlijk niet, maar wij hebben er veel plezier van. Gister nog perzikyoghurtijs gemaakt van de perzikken die wat verloren op de fruitschaal lagen. Mjammm, lekker.

Hanne.

Hanne.

17-07-2013 om 09:52

Hier geen succes

Hier is het geen succes. Het maken is leuk, het ijs is heerlijk, maar....

het koelelement moet eerst 8 uur in de vriezer liggen. Ik heb geen plek om 'm standaard daar neer te leggen en ben niet georganiseerd genoeg om 8 uur van te voren te bedenken dat ik ijs wil maken (en als ik dat wel doe is de vriezer altijd bomvol).

Is dus maar een keer of 3 gebruikt.

Christel

Christel

18-07-2013 om 08:31

Ik denk

dat ik hem op mijn verlanglijst ga zetten. Dat voelt altijd anders dan zelf kopen. Vriezerruimte heb ik wel omdat ik twee vriezers heb en dat koelelement neemt toch niet zoveel ruimte in of wel? Verloren fruit ligt er nog al eens en dat gaat dan samen met yoghurt even in de blender als toetje, zonder suiker overigens. Vaak is fruit toch al zoet genoeg, daar kan je toch ook ijs van maken? Of moet er echt suiker bij?

amk

amk

18-07-2013 om 09:00

Ruimte

mijn vrieselement is 20*20*15 en dan kun je ongeveer 500ml ijs maken. en die Kozo is vergelijkbaar en daar kan ik 2 ijsjes in maken.

en nee, fruit is van zichzelf niet zoet genoeg, daar moet echt nog suiker bij, anders bevriest het niet goed en heb je nauwelijks smaak.
Je gaat echt verbaasd staan over de hoeveelheiden suiker die in ijs zit. Zet er naast op je lijstje een receptenboek voor ijs.

Christel

Christel

19-07-2013 om 15:46

Aha

fruit is dus niet zoet genoeg van zichzelf, jammer. Aan de andere kant ben ik niet van plan iedere dag ijs te maken dus zo erg is het nu ook weer niet.

Ik zit te kijken naar de Magimix le glacier 1,5 liter, we zijn met z'n vijven dus 500 ml is wat weinig denk ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.