Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

lennest

lennest

16-07-2013 om 21:28

Ijskoffie

Vorige week waren we even in een Duitse supermarkt en daar kun je bijna altijd wel een literfles of -pak ijskoffie kopen, heerlijk! In Nederland kennen we alleen maar die vreselijk dure bekertjes van DE of zo. Een haar of wat geleden had Plus ook nog pakken ijskoffie, maar die zie ik nu ook niet meer. Weet iemand een Nederlandse supermarkt die pakken of flessen ijskoffie verkoopt? Groots inslaan in Duitsland heeft geen nut ivm houdbaarheid.

Ik lees mee!

Ik lees mee dus.

Voor de tussentijd kan het ook op de Spaanse manier. In Madrid kreeg ik gewone (sterke?) koffie die je naar eigen smaak met melk en/of suiker klaar kon maken. Daarnaast een glas met 3 a 4 ijsklontjes en daar gooi je je koffie overheen. Was erg lekker ook... )

Brianna F

Brianna F

17-07-2013 om 09:15

Zelf maken

Ik maak met dit warme weer elke dag ijskoffie. Kwestie van 's ochtends sterke koffie zetten en koel bewaren.
Dan neem ik een groot glas, doe er anderhalve eetlepel koffiesiroop in, bij alle supermarkten te koop, daarop een kop sterkte koude koffie, 4 gecrushte ijsklontjes en aanvullen met opgeklopte koude melk.

Aatje77

Aatje77

17-07-2013 om 22:52

Zakjes

Ik weet dat mijn moeder een aantal jaar geleden vaker uit
Duitsland zakjes met poeder mee nam om ijskoffie te maken. Dat poeder moest je dan mengen met koude melk (opkloppen met garde). Dat smaakte wel lekker. Maar ik weet niet of dit er nu nog altijd is.

En verder heb ik bij ons bij de C1000 ook literpakken ijskoffie zien staan. Volgens mij bij het houdbare melkspul of de chocomel.Geen idee of dit lekker is.

100%mama

100%mama

19-07-2013 om 13:06

Jumbo!

Bij de Jumbo verkopen ze behoorlijk lekkere ijskoffie voor ik meen de liter 99 ct! Duits merk Je kan het vinden bij de chocomelk/fristi afdeling!

lennest

lennest

19-07-2013 om 16:31

Dank!

Morgen meteen naar Jumbo, geen C1000 in de buurt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.