Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Iemand verstand van zeevissen?

Mijn dochter is op dit moment met haar schip onderweg van Amerika naar Brazilië. Daarbij passeren ze de evenaar, wat noodzaak tot het ritueel van Neptunis. http://nl.wikipedia.org/wiki/Neptunusritueel
Er zijn dit keer 6 gegadigden voor een doop en die moeten allemaal een doopnaam krijgen. Bij de reder is het gebruikelijk om daarvoor de naam van een vis te kiezen. Dochter vroeg of ik er nog een paar wist.
Maar ik kom ook niet verder dan de obligate.
Is er iemand met inspiratie?
Groet,
Miriam Lavell

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

19-11-2012 om 10:26

Dierenplaatjes boek

dieren die niet op dieren lijken: steenvis, rafelvis
dieren die er buitenaards uit zien: hengelaarvis, vleermuisvis,
dieren met rare gewoontes: poetsvis, muilbroeder, remora
dieren met lollige namen: snotolf
dieren die 2 dieren zijn: tapirvis, egelvis
dieren die een trucje kunnen: vieroogvis, valse poetsvis
dieren met stippen en strpen: mandarijnvis
dieren met gekke bekken: orinocodolfijn

uit deel 1:
dieren die lang zonder adem kunnen: butskop
dieren die hoog kunnen springen: mako
dieren die goed tegen kou kunnen: zuidkaper
dieren die diep onder water wonen: buisaal, voelsprietvis, gevlekte zeekat

Sawo

Sawo

19-11-2012 om 10:37

Galapagos vissen

Hoi Miriam

Amk heeft al veel inspiratie geleverd. Ik zou ook nog even kijken naar dieren die bij de Galapagos voorkomen. Ik heb daar gesnorkeld en de mooiste vissen gezien. bv Manta rog een van de meest gracieuze vissen die er bestaat. Haaien voor met meer agressieve types. Tonijnen of andere schoolzwemmers echte gezelschapsdieren. Inktvissen voor mensen met een kort lontje.

Maar ja ze moeten natuurlijk ook passen bij persoon.

groet

Saar

Trijntje Jansen

Trijntje Jansen

19-11-2012 om 11:08

Lijst

Keus genoeg: http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_vissen_(Nederlandstalig)#F (niet alleen zeevissen)

Bijvoorbeeld: griet, zee-engel, lichtend sprotje, fluwelen juffertje of zeekat.

Voor schurftvis, wratten steenvis of puistige schorpioenvis zou ik persoonlijk niet kiezen....

M Lavell

M Lavell

19-11-2012 om 11:23 Topicstarter

Dank

Dat geeft wat inspiratie en vooral ook wat zoekargumenten. De bemanning is internationaal. Het moet dus in het Engels. In het chinees zou ook leuk zijn trouwens. Ik ga zoeken, maar ik hoop ook op aanvulling.
"Voor schurftvis, wratten steenvis of puistige schorpioenvis zou ik persoonlijk niet kiezen...."
Wees gerust, dat mag ook helemaal niet van de kapitein.
Het is een feest waar de gedoopten trots op moeten zijn. De evenaar gepasseerd is een mijlpaal.
Groet,
Miriam Lavell

No brainer

Je Hollandse dochter tussen een internationale bemanning, een vissennaam die voor iedereen uit te spreken moet zijn, dat kan toch alleen maar haring worden?

skik

M Lavell

M Lavell

19-11-2012 om 14:40 Topicstarter

Blasé

Lol skik.
Maar mijn dochter is al wel tig keer die evenaar over geweest. Die hoeft niet meer gedoopt te worden.
Er zijn wel 6 'groentjes' aan boord. Die moeten allemaal een naam. En dat gaat wel lukken zo met al die tips. Dank.
Groet,
Miriam Lavell

Mooie naam

Dorade? Komt in de middelandse zee voor en smaakt heel lekker

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.