Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Paasei

Paasei

25-02-2017 om 14:21

Iemand verstand van wasmachines..?

Wij hebben een Asko wasmachine. Een heel degelijk (en duur) merk, staat nog beter bekend dan Miele. Ding gaat normaal gesproken zo'n 15 a 20 jaar moeiteloos mee. De onze is nu zo'n 10 jaar oud.

Maar nu heb ik iets geks.. het programnma 'wit/bonte was', dat zo'n 2,5 uur duurt en ik gebruik voor mijn 60 graden was, doet vreemd. Ik krijg het idee dat de was niet goed spoelt en vooral slecht centrifugeert. Zou 1600 toeren moeten zijn, tot niveau 'vochtig', en de was is gewoon nog kleddernat bij einde programma. Wat nu zo gek is; wanneer ik dan maar het aparte centrifuge programma draai, draait ie wel op 1600 toeren! De centrifuge-funktie is dus niet kapot. En alle andere wasprogramma's doen het gewoon normaal.. het is alleen die ene.

Natuurlijk kan ik een monteur bellen. Maar dat kost een hoop geld. En ik kan er ook 'omheen werken' door een ander programma te gebruiken. Maar wat als dit nou iets heel simpels is, goedkoop te repareren, dan is het de moeite van de monteur nog wel waard.. wat denken jullie?

Tihama

Tihama

25-02-2017 om 14:29

Asko

Je kunt ook even bellen met de hulpdienst van Asko. Wij hebben ook Asko (wasmachine en vroeger ook droger). Mijn ervaring is dat de telefonische lijn heel goed kan inschatten wat er nodig is.

Ik ben zo twee keer geholpen met een simpele resetinstructie om het probleem op te lossen. Een keer had ik door mijn eigen fout een probleem en dat heeft Asko toen gratis opgelost, coulance.

Ten aanzien van de levensduur: voor wasmachines geldt niet de levensduur in jaren, maar het aantal wassen dat je draait. Die gemiddelde levensduur is dan gebaseerd op het aantal wassen dat een gemiddeld huishouden (2,1 persoon) draait.

Mijn ervaring is dat een gezin met kinderen beduidend meer wassen draait.

Toen onze vorige Asko overleed na omgerekend 6000 wasbeurten (gemiddeld wordt gerekend met 3000-3500) hebben we dan ook weer een nieuwe gekocht.

filter schoonmaken

Zou ik eerst doen. Grote kans dat je wasmachine het daarna gewoon weer doet.

Paasei

Paasei

28-02-2017 om 17:28

Yep!

Silone, je bent een held! Er zaten genoeg muntjes in het filter om van uit eten te kunnen.. en hij doet t weer!
Dank voor de tip!

Fijn!

Niets zo erg als een wasmachine die niet doet wat ie moet doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.