Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Lou

Lou

01-11-2011 om 18:56

Iemand verstand van krultangen?

Mijn dochter (10) heeft haar zinnen gezet op een krultang in de zak van sinterklaas. Ik wil er best eentje voor haar kopen. Maar als ik ergens geen verstand van heb, is het wel van krultangen. Wat is een fijne? En waar koop ik die? Online mag ook, graag zelfs.

Dank,

Lou

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
costa

costa

02-11-2011 om 09:02

Ik lees mee

Hier een dochter van 11 met dezelfde wens en een moeder met hetzelfde probleem. Ooit eens van die papiotten (?) gekocht maar dat was geen succes!

mix

mix

02-11-2011 om 09:28

Stijltang

als je een stijltang koopt heb je 2 vliegen in 1 klap. Je kunt het stijlen (ja echt! ) maar ook mee krullen, deels mee krullen. De krullen zijn, vind ik zelf, iets sterker dan bij een krultang.


http://www.youtube.com/watch?v=Alv-j9cxTkA

dochter hier heeft nu een Straight and Curl van Carmen, ik meen gekocht bij mediamarkt

verwacht niet te veel van krullen zetten bij stijl haar. Het zakt altijd uit, tenzij je een nacht met die schuimkrullers clusief mousse en haarlak in je haar slaapt, maar dan doe je geen oog dicht. In de meeste gevallen valt het resultaat niet tegen, maar de duur waarin de krullen blijven hangen wel.
Altijd beschermer tegen hitte gebruiken (mousse of spray)en als je het dagelijks doet, dan droogt je haar gewoon uit (zie dochter). Hele kleine plukjes nemen helpt ook en niet borstelen maar met je vingers door je haar. Maar bereid ze wel voor op het uitzakken(en koop bussen vol haarlak), want heb hier nogal eens teleurgestIJld de straighteners door de lucht zien vliegen. (ga je naar een gala toe en zijn de krullen al uitgezakt eer je in de auto zit)

Online

bij kijkshop kun je hem online bestellen,vandaag bestellen ,morgen in huis.

Curlformers

Wat veel beter voor je haar is zijn curlformers. Google er maar eens op. Het idee is dat je haar vormt in de vorm van een krul door je haar in een krul buis te stoppen. Je gebruikt geen hitte en warmte. Maar alleen maar de vormers en een speciaal hulpstuk om je haar in de buisjes te trekken..

Ik heb ze zelf ook en ik vind het wel goed werken. Het gaat ook veel sneller dan met een krultang. Het idee om een half uur tot een uur bezig te zijn met zo;n tang hoog in de lucht boven mijn hoofd. Hmmm nee dat lijkt me helemaal niets meer.

mix

mix

02-11-2011 om 14:08

Dumbledore

hey dat ziet er leuk uit. Ik zie wel dat je je haar moet drogen met de fohn erna. Dan zit je ook met je armen omhoog plus dat je ze er in stroken haar van 2.5 cm in moet doen en dat dat per hoofd ongeveer 50 van die dingen zijn. Met droog haar zal je ze wel veel langer in moeten doen dan denk ik? Maar beter voor je haar dat geloof ik meteen, zal het eens aan dochter laten zien, wie weet wat voor 5 dec.

Hoeft niet

Je kan ook je haar fohnen met die dingen erin. Dat zou ik zelfs aanraden. Want dan gaat het niet pluizen ook.

Ik denk persoonlijk dat het niet werkt met droog haar. Halfdroog wel denk ik. Eerst een beetje schuimversteviger in de desbetreffende pluk doen en dan zo'n curlformer erin. Als je haar dan droog is nog wat haarlak en klaar is ze voor haar feestje.. hahaha

Maar meisjes

Maar tienermeisjes (is mijn ervaring) willen gewoon alleen maar graag van alles uitproberen........die interesseert het maar zeer matig of het uitzakt of niet en of hun haar ervan pluist of niet. Ze willen gewoon een krul, de ene kant op en morgen misschien de andere kant. En er dan mee naar school/buiten/vriendinnen die hun dan van alle kanten kunnen bejubelen of commentaar leveren en dat was het dan....daarna gaan ze over tot de orde van de dag. En of het dan uitzakt of niet...dat maakt niet uit...het gáát erom dat iedereen het even gezien heeft....
En 1,5 uur met je handen in de lucht zitten gaan ze helemaal niet redden...ze doen alleen de voorkant en hun vriendin doet misschien een keertje ook hun achterkant. Het gaat er hun om wat je in de spiegel ziet.
Hier hebben ze zelf krullen en beiden een periode gehad dat ze het stylden....bleef ook maar een uurtje of 2 zitten. Maar dat maakte hun écht niets uit.
Oudste (bijna 18) is er al mee opgehouden...ze heeft haar krullen al aanvaard. Jongste(13) eperimenteerd nog...meestal alleen nog mét vriendinnen en als ze een schoolavond heeft ofzo....
En voor dat experimenteren zou ik toch gaan voor een simpele eenvoudige waarmee je kan stylen én krullen, een goedkope...Bij het kruidvat hebben ze meestal hele leuke niet zo dure die het ook lang doen.
Jongste is nu in de periode 'nagels lakken' het liefst dagelijks....een ander kleurtje, modelletje, figuurtje.
groeten albana

Lou

Lou

03-11-2011 om 23:40

Albana

Ik denk dat je de spijker op zijn kop slaat. Wat zit ik nou te dubben en te zoeken, dat meisje wil gewoon af en toe leuk een lokje krullen met de rest in een staartje. En verder niet zo veel, vermoed ik. Dus die van Kruidvat of Blokker zijn best OK?

Dank en groet,

Lou

Alle anderen overigens ook hartelijk dank voor de reacties!

Wilma

Wilma

04-11-2011 om 13:56

Hier ook een niet-dure

Volgens mij van Carmen, bij de Kijkshop gekocht. Prima ding en inderdaad maakt het de dametjes niet uit dat het na een uurtje al behoorlijk uitgezakt is. Vaak een staartje en dan vooraan wat losse plukjes waar een krul in moet. Gewoon de lol, meer niet.

Zijn die goedkope dingen prima voor !

Precies

Ik denk ook dat dát is wat ze wil.....Die zal hevig terleurgesteld zijn als het een zeer ingewikkeld lang houdende krulgeval is, zeer duur,maar heel wat anders dan haar vriendinnen hebben.
En dat wil ze nou net hebben.
Zo'n simpele, goedkope. Als sint goed op gang komt hebben ze ze overal...voor een tientje of 2 of soms nog minder. Overal, van kruidvat tot expert tot kijkshop.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.