Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

onhandige moeder

onhandige moeder

12-12-2011 om 10:13

Iemand verstand van krullen maken?

Onze dochter heeft volgende week een kerstgala. Jurk is al gekocht, maar nu het probleem met haar haar nog. Ze heeft heel dik en zwaar half lang haar. Het is steil. Vorig jaar hebben we het helemaal om zo'n rol heen opgestoken en dat was een rotklus. Ze was de enige zo, want de andere meiden hadden hun haar los. Dochter wil nu dus ook haar haar los, maar ja er moet wel iets gala achtigs mee gebeuren. Een mooie diadeem of haarband blijft niet zitten (echt niet!). Zij wil het liefst krullen. Ik heb een krultang, maar dat is onbegonnen werk. Ik zit er dus over te denken om zo'n carmen krulset te kopen. Maar heeft iemand een idee hoe ik dat dan het beste kan doen. Moet het haar nat zijn (handdoekdroog) of juist niet. Moet je er van te voren nog iets in doen in het haar om de krullen beter te laten pakken. Hoe lang van te voren kan ik dit het beste doen. Het haar is echt heel dik en heel zwaar. Ieder kapster die haar heeft geknipt zegt nog nooit eerder zulk haar te hebben gezien. Ik ben dus bang dat krullen ook niet heel lang zullen blijven zitten. De kapper kan het ook doen, maar dat kost een vermogen! Wie geeft mij tips om dochter met mooie haren naar haar gala te laten gaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

12-12-2011 om 10:17

Golfjes?

Ik denk dat bij zulk zwaar haar krullen niet blijven zitten. Misschien werkt het als je het haar nat in vlechtjes doet, zodat ze golfjes in haar haar krijgt. Eventueel ook wat versteviger erop spuiten wanneer de vlechten er nog in zitten.

krin

krin

12-12-2011 om 10:36

Curlformers

Ik geloof dat het hier was dat ik las over curlformers: http://doeli.nl/
Papilloten nieuwe stijl, zeg maar. MIsschien dat er hier ervaringsdeskundigen zijn die kunnen inschatten of het iets voor jouw dochter kan zijn?
Als je trouwens zoekt op 'hair tutorials' (uitgebreid met de termen long en thick (of heavy) kom je van alles tegen, stap voor stap voorgedaan.

de bovenkant invlechten de rest los laten hangen.

Simpel

Misschien toch een simpele lage staart en dan van bovenaf de staart weer door het elastiekje halen, waardoor je twee 'rollen'haar krijgt boven de staart. Hmm, snapt iemand dat nog? Flink veel glitterhaarspray erover, klaar.
Overigens, bedankt voor die pappilottentip. Komt weer een oud trauma boven. Vanwege zuinigheid werd er een lap katoen in repen gescheurd en in mijn lang haar gewikkeld, en daar moest ik dan een nacht op slapen. En dat allemaal om er met de kerst tot zo'n beetje het middaguur er krullerig uit te zien. Daarna was het er wel uitgezakt, net als ikzelf...vanwege slaapgebrek.

Jessica O

Jessica O

12-12-2011 om 11:51

Ben bang

dat zo`n carmenset dan ook weinig nu heeft.
Als het haar van zich zelf al wat slag heeft, dan zou het misschien gaan. Maar ik heb zelf heel steil haar, carmenset, papilotten oid houdt misschien een uur....

Even youtube erbij, staan vaak ook hele leuke ideeën op.

Jessica

Is dit iets?

Zag in de televisiegids een advertentie van Twingle. Werkt zoals papillotten denk ik.

Rafelkap

Rafelkap

12-12-2011 om 12:28

Grace kelly

Maar waarom iets onmogelijks willen? Waarom geen Grace Kelly Rol?

Rafelkap

Rafelkap

12-12-2011 om 12:29

Of desnoods een pruik

(ben vandaag praktisch ingesteld)

onhandige moeder

onhandige moeder

12-12-2011 om 13:20

Zo!

Wat een hoop reacties al. Mijn nick is niet voor niks onhandige moeder. Ik kan dus echt niks in het haar maken van dochter. Invlechten dus al zeker niet. Een lage staart is niet mogelijk, omdat haar haar niet overal even lang is. Ook toen ze het langer had was een staart eigenlijk geen doen (toen ze kleiner was deed ik het vol speldjes). Een grace kelly rol wil ze niet...en de lengte is ook niet handig.
Kapper zei zaterdag nog dat dochter extreem moeilijk haar heeft, vooral ook omdat ze een lage inplant heeft. Dus kort voorhoofd en dan ook nog eens dat haar haar naar voren valt.
Ik heb geen idee wat we moeten doen. Probleem is dat ik niemand in de buurt ken die kan invlechten bijv. Dat zou op zich leuk zijn (een beetje ingevlochten en de rest los). Ook ben ik die dag pas rond 17.15 uur thuis en dan moet alles dus nog gebeuren voor het gala. Dus ook eten koken en ondertussen met haar bezig zijn. Vandaar dat ik dacht aan die carmenkruldingen. Die kan ik in doen en dan eten koken. En met veel lak moet het misschien blijven zitten. Of van te voren al iets er in doen? Dat het al wat stevigheid heeft....
Meer tips blijven welkom!!!

mix

mix

12-12-2011 om 13:44

Pak

haar bovenste haarlaag omhoog, trek naar achter, zet wat bol vast met speldjes en desnoods een mooie glitter-sierspeld. De rest die er aan de voorkant uitvalt krul je met je krultang en spuit je stijf met haarlak. Als je daar dunne plukjes neemt zou het wel wat moeten blijven zitten.
Als de bovenste laat niet ver genoeg naar achter kan, dan toupeer je die enigzins en spuit het ondertussen vol met lak als het naar achter zit. Mooie oorbellen in en klaar

Dit werkt voor mij

Ik heb ook heel dik en zwaar haar maar ik heb het in laagjes en dan krult het al wat beter.
Maar wat hier best goed werkt is; begin met een heleboel, echt een heleboel elastiekjes kopen, dan zorgen dat het haar handdoekdroog is, vervolgens pak je een plukje haar (niet te dik) en dat draai je rond en rond en rond tot je een soort knoedeltje krijgt, dan een elastiekje eromheen doen zodat er een raar soort knotje blijft staan. Dit doe je tot je alle haren hebt gehad. Het ziet er niet uit.
Ik geloof dat een van de spicegirls weleens zo'n kapsel had.
Na een uurtje of twee haal je alle elastiekjes eruit er gaat er met vingers doorheen, bij voorkeur ff het hoofd ondersteboven en ff flink uitschudden.
Ik zeg een uurtje of twee maar dat kan ook langer of korter zijn. Het haar moet net niet helemaal droog zijn anders gaat het enorm pluizen.
Dan terwijl je dochter met haar hoofd ondersteboven hangt wat mousse er doorheen kneden, overeindkomen eventueel nog wat schudden met het hoofd, een lok deze of gene kant op of vast zetten met een mooie speld en flink wat haarlak erin. Succes gegarandeerd.
Misschien van te voren een keer uitproberen om ff te kijken hoelang de elastieken erin moeten.
Hangt er vanaf hoe dik het haar van je dochter is, hoe dik de plukken zijn die je pakt en hoe vochtig het haar is als je de elastiekjes erin doet.
Je krijgt er mooie pijpekrullen van.
Ik hoop dat het gaat lukken, veel succes!

Cakey

Bovenste laag

Eventueel kan je alleen de bovenste laag van het haar krullen. Niet te dikke plukken pakken en een voor een om een krultang draaien. Voorzichtig het haar los maken van de tang, terwijl de krul er nog in zit en aflaten koelen en insprayen met haarlak. Is het te volgen? Dus niet de krul lostrekken, dan zakt hij meteen uit bij zwaar haar.

An

An

12-12-2011 om 20:09

Goede mousse

Ik heb ook absurd dik haar met een heeeeel klein beetje slag. Met mijn trouwen moest ik in het gewassen haar megasterke, goede mousse doen. Heeeeeel veeeeeeel. laten drogen. Daar deed de kapster de carmensets(2) in. uithalen, iets mee doen. en dan nog veeeel goede! haarlak. Ik zou het van het weekend uitproberen.
Nou succes!
Groetjes, An

Krullen maken

Hier een dochter met steil haar, die laatst hele mooie krullen heeft gehad. We hebben haar haar nat gemaakt, ingesmeerd met mousse, en er toen papillotten ingedraaid. Daar overheen een badmuts, en dan er mee slapen (slaapt wel raar). 's morgens de papillotten er voorzichtig uitgehaald en ze heeft de hele dag prachtige pijpekrullen gehad. Die gingen er pas met slapen de volgende nacht grotendeels weer uit. Is dus een aanrader ! Papillotten waren vier euro bij de kruidvat....

Martine

Merel

Merel

13-12-2011 om 00:16

Youtube filmpje

Onlangs dit filmpje voor mijn dochter opgeslagen. Het is een uitleg over hoe je krullen maakt met behulp van een sok en een nachtje slapen. Het meisje lijkt ook dik zwaar haar te hebben maar maakt het alleen een beetje vochtig met water, zelf zou ik denk ik bij de beschrijving van het haar van je dochter er ook nog schuimversteviger in doen, dan de sok eromheen (zie voorbeeld in het filmpje) en dan een nachtje erop slapen (je ligt niet op de krullen, dus geen last met slapen)
Het is het proberen waard (eerst even uitproberen deze week ofzo, om te kijken of het lukt en hoe lang de krullen houden)

dit is het filmpje:


http://www.youtube.com/watch?v=3FV-YO46E8Y

Marie E

Marie E

13-12-2011 om 08:58

Carmen set

Wat hiervoor ook al is geschreven: veel verstevigende mousse, haar laten drogen, rollers er in en laten zitten tot het haar en rollers volledig zijn afgekoeld (!), in model brengen en haarlak spuiten. Dan zou het een paar uur moeten blijven zitten

Succes!

tube

tube

13-12-2011 om 19:16

Misschien is dit een idee?

Onze meiden willen ook wel eens iets bijzonders. Een hele tijd geleden zagen ze een leuk kapsel wat erg makkelijk en gala achtig is.

Ik heb van de voorkant van het haar een haarband gemaakt. Dat vast gezet onder de rest van het haar in een elastiekje.

Zal ik wat foto's maken en naar je toemailen?

Het is super simpel en met glitters is ze helemaal klaar voor het gala.

Mail me maar op

tube

tube

13-12-2011 om 19:17

Verkeerde knopje gedrukt....

Mijn emailadres is: [email protected]" target="_blank" rel="nofollow">[email protected]

Groeten

Tube

Polly Shearman

Polly Shearman

15-12-2011 om 10:41

Mega krullen

VOlgens het filmpje mijn haar gedaan gisteren avond.. nu mega krullen!!! werkt dus heel goed!!!

ishtar

ishtar

16-12-2011 om 09:23

Gale

Is het lang genoeg om bovenop het hoofd in een staart vastgezet te worden? Dan: staart maken bovenop hoofd, en de krullen in lokken rondom vastzetten, meeste met 'onzichtbare' speldjes, sommige met speldjes met glittersteentje, of glitterspray erover. Paar plukjes bij de oren los laten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.