Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

iemand ervaring met vlinderstruik "Blue Chip"?

Ik had iemand gevraagd om voor mij uit te kijken naar een vlinderstruik 'nanho blue', een type dat lager blijft dan de gewone vlinderstruik. Helaas bleek die niet leverbaar en nu wordt het 'blue chip', ook een kleinere vlinderstruik. Had ik nog nooit van gehoord, maar nu ik op internet kijk zie ik dat de hoogte die voor die struik wordt aangegeven uiteenloopt van 60 tot 150 cm. Dat scheelt nogal wat.

Ik heb momenteel twee plekken in de tuin waar wat moet komen, en op éen ervan had ik die vlinderstruik gedacht. En dat kan ook als hij 150 cm hoog wordt, maar niet als hij bij 60 cm blijft steken. Dan moet hij maar naar die andere open plek en zet ik op die eerste plek wat hogers neer.

Weet iemand hier toevallig hoe hoog dat ding nou eigenlijk wordt?

Groeten,

Temet

Lou

Lou

16-06-2017 om 19:49

misschien

Misschien is dat die ik ook heb. Bij de omschrijving stond: dwergvlinderstruik. Hij is reusachtig groot geworden, meer dan twee meter. En ook heel breed. Zeker weten dat het dezelfde is weet ik dus niet, maar dat 'dwerg' moet je dus in elk geval bij vlinderstruiken niet al te letterlijk nemen.

Pirata

Pirata

16-06-2017 om 19:58

Nou nee

De hoogte is afhankelijk van je snoeiwerk. Een vlinderstruik moet je heel erg ver terugsnoeien, dan blijft ie op maat. Laat je dat na, dan krijg je een boom. Afhankelijk van het basisformaat, want je hebt ook kleinere soorten die natuurlijk geen 5 m gaan halen.
Aldus de kweker die ik sprak.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.