Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Prakje

Prakje

28-07-2013 om 08:18

Iemand ervaring met schaduwdoek?

Wij hebben een hoek in de tuin (van ca 5 bij 3) waar we een afdak willen hebben, helaas laat de portemonnee dat op dit moment niet toe. Nu zaten we te denken aan schaduwdoek. Heeft iemand daar ervaring mee?

Als ik google vind ik waterdoorlatend en afstotend, in verschillende vormen (rechthoek, driehoek, vierkant) die je kunt spannen, en een soort die langs staaldraden als een gordijn open en dicht gemaakt kan worden.

Die laatste lijkt mij wel mooi, dan krijg je echt een afdak. Maar ik twijfel dan weer aan de waterdichtheid. Is dat genoeg voor een paar spetters of zit je ook droog bij een wat stevigere bui (bij storm lijkt me dat je snel naar binnen vlucht )?

Ben benieuwd naar jullie ervaring

Kaaskopje

Kaaskopje

28-07-2013 om 11:59

Ik wil er ook een

Wij hebben al een pergola/zonnedak (ik weet nooit hoe ik dat officieel moet noemen). Doordat wij onze tuin niet hermetisch mogen afsluiten voor pottenkijkertjes heb ik eens gekeken hoe ik met een zonnedoek toch wat meer privacy én nog wat extra bescherming tegen de zon kan creëren en dat meen ik in zo'n zonnedoek gevonden te hebben. Ik zat ook met de prijs. Het hoeft allemaal niet zo luxe voor mij. De oplossing voor óns heb ik hier gevonden: http://www.zonweringkoopjehier.nl/search.php?search_term=party+zonnedoek#layout=grid. Stom genoeg komen die pas in september beschikbaar, staat erbij.

Kaaskopje

Kaaskopje

28-07-2013 om 14:16

Deze week bij blokker

Misschien niet de kwaliteit die je zoekt, maar lekker goedkoop voor nog geen 10 euro

Fiorucci

Fiorucci

28-07-2013 om 15:24

Die heb ik ook

Ik heb er ook zo een, die er mooi voor zorgt dat de zon uit mijn keuken blijft, maar als vervanging voor een pergola zal het niet werken..

Kaaskopje

Kaaskopje

28-07-2013 om 21:36

Nee

Daarom knoop ik hem aan de pergola

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.