Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Margje

Margje

15-04-2018 om 15:23

Iemand ervaring met de Soda Stream?

Dat is dat apparaat om bruis aan water toe te voegen. Ihkv minder plastic flessen ben ik wel genegen het aan te schaffen maar ik houd wel van pittige bruis in mijn water. Lukt dat?

Zoiets maak je toch gewoon zelf...

Peperduur voor wat het maar is.
Volgens de kleine moest ik dat ook persé hebben, want mama had er ook een en die "spa" was "zalig".
Ik heb er zelf een gemaakt met een cilinder kooldioxidegas, wat slangen, kranen en reduceerventielen.
De mijne heeft het voordeel dat het CO2-gehalte in het water nauwkeurig kan geregeld worden en dat het ding zo goed als niks gekost heeft.
DIY-handleidingen voor zoiets vind je bij honderden op het internet.

Marieke

Marieke

04-07-2018 om 10:20

Nogmaals, iemand ervaring met een sodamachine?

Ik heb de handleidingen op internet opgezocht, maar de onderdelen zijn bij elkaar 2 of 3 maal zo duur als een eenvoudige machine. Pas na heel veel glaasjes gaat dat lonen.
Daarom nogmaals de vraag of iemand ervaring heeft met een sodamachine; bevalt het?
@Margje, heb jij er uiteindelijk één aangeschaft?

Ik heb er ooit 1 gehad

Maar zag uiteindelijk geen meerwaarde erin. Toen waren die dingen overigens ook nog niet "in" in Nederland en moest ik iedere keer uitwijken naar Duitsland voor verschillende smaakjes etc.

Je moet er rekening mee houden dat je dus ook de cilinder moet vervangen als hij leeg is.

Nogmaals, ik vond het uiteindelijk (te) veel gedoe en heb het apparaat in de kast gezet en niet meer gebruikt.

Krisje

Krisje

04-07-2018 om 13:45

Ik heb er eentje

en ik ben er blij mee. Ik drink graag iets met bubbels. De hoeveelheid kun je zelf bepalen, dat ligt er aan hoevaak je op de knop drukt. Met koud water krijg je meer bubbels dus als ik een literfles (ik heb er 2) leeg heb vul ik hem gelijk met water en gaat ie de koelkast in. De cilinder vervang ik gewoon bij Blokker, ik ben niet zo verslaafd dat ik geen dag zonder kan dus ik heb er maar eentje.

De siropen heb ik er niet van. Ik las ooit hier over zakjes siroop en sinds we die geprobeerd hebben willen we niks anders meer. Voor de watermeloen (en dan met bubbels) is heerlijk.

mirreke

mirreke

05-07-2018 om 19:46

Ik heb er ook een voor gewoon bruiswater, spa rood zeg maar.

Ooit via een aanbieding gekocht, later na jaren vervangen toen hij erg ging lekken.

Heerlijk, en ja, je kunt er stevige bruis mee aan je water toevoegen.

Maar waarom dure siroop kopen?? Je kunt gewoon je eigen siroop kopen, als je dat al wilt, en dat in het glas doen en daarna bruiswater toevoegen, net als anders.

De cilinder kun je gewoon vervangen (hier in DE bij een supermarkt, kost zeven euro voor 50 liter geloof ik).

Ik vind het lekker, want we houden van veel prikkelende bruis. Gewoon normaal water dus, eerst koud laten worden en dan bruis toevoegen. Als iemand een smaakje zou willen (en kan haast niet want we kopen vrijwel nooit siroop) dan kan dat prima in het glas zelf. en met elk merk wat je maar wilt natuurlijk...

Lente

Lente

05-07-2018 om 20:50

Hier 12,50 per cilinder bij de blokker

Dat vind ik te duur

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.