Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

dihanne

dihanne

10-10-2012 om 13:04

Iemand een toyota aygo?

hoi allemaal

vanmorgen slecht nieuws van garage: repareren van onze auto kost minimaal twee keer zoveel als de geschatte dagwaarde. Dus dat is einde verhaal, na 12 jaar trouwe dienst.

En nu???

we zitten druk naar occasions te kijken, maar dachten ineens aan een nieuwe Toyota Aygo, vooral vanwege de zuinigheid (van die auto dan)

Heeft iemand een Toyota Aygo?
En hoe bevalt die in het dagelijks leven?

groetjes
Dihanne

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

10-10-2012 om 13:55

Nee maar wel

Nee, maar wel een Peugeot 106. Je kunt ook kijken naar de Citroën C1, die is vrijwel identiek. Allemaal dezelfde techniek. Ik gebruik de mijne voor het forenzen, omdat ie zo zuinig is. In de praktijk 1 op 22. Geen wegenbelasting. Rijdt goed, ik trek prima mee op de linkerbaan hoewel ik laatst helaas een optrekwedstrijdje heb verloren van een Audi. Nadeel is dat er maar 3 passagiers meekunnen en heel weinig bagage, maar dat hoeft ook niet mee naar mijn werk.
Oh, en het parkeert nogal makkelijk, ik pas in gaatjes waar de rest aan voorbij rijdt.

dihanne

dihanne

10-10-2012 om 14:24

Hmmmmm, man vooroordeel....

bedankt voor je reactie!

tsja, mijn man heeft nogal een vooroordeel tegen Franse auto's. Hij zegt dat als er een auto met pech langs de weg staat, dat het in 50% van de gevallen een Franse auto is. Ik zeg dan dat misschien 50% van alle auto's in Nederland van Franse afkomst zijn, maar dat gelooft hij niet

nee, ik denk wel dat we aan iets Japans vastzitten!

groetjes
Dihanne

Guinevere

Guinevere

10-10-2012 om 14:39

Frans

Nou, dan heeft je man toch pech, want behalve het uiterlijk zijn de auto's dus identiek. Echt identiek, want ze zijn het product van een gezamenlijk project. Als gezinsauto lijkt het me trouwens krap, je kunt niemand extra meenemen en bagage? Net 2 boodschappentassen.

Brianna F

Brianna F

10-10-2012 om 16:52

Dochter

Rijdt nu al bijna 2 jaar in een Aygo. Het is een leuk autootje voor erbij. Klein, makkelijk in te parkeren, bagageruimte moet je je niks bij voorstellen. De koffers gaan op de achterbank als ze op vakantie gaat.

dihanne

dihanne

10-10-2012 om 17:45

Guinevere

ik denk ook dat het nergens op slaat, maar goed, man heeft dat vooroordeel nou eenmaal, dus ik ga daar geen energie in steken

als we maar een lekker rijdend auto'tje organiseren, vind ik alles prima

Dihanne

Guinevere

Guinevere

10-10-2012 om 19:55

Dihanne

Dihanne, mijn boodschap is eigenlijk: de Peugeot 107 is identiek aan de C1 en de Aygo. Dus mijn recensie voor de 107 kun je ook aannemen voor de Aygo. Overigens: binnenin zit je ruim zat met 4 personen, als je geen 2 meter bent.

Ja!

Voorheen een Fiat Punto gehad, waaraan ik door reparaties meer geld heb uitgegeven dan me lief was. Nu sinds anderhalf jaar een (nieuwe) Toyota Aygo en ik ben er zooooo blij mee! Start altijd, de enige kosten zijn die van een onderhoudsbeurt na een jaar, wegenbelastingvrij. Je moet niet al teveel luxe verwachten en aan het geluid van de motor moet je waarschijnlijk even wennen, maar ik vind het een fijne auto.

Peugeot 107 hier

En je kunt je man geruststellen: in alle drie de modellen (Citroën C1, Peugeot 107 en Aygo) zit dezelfde (Japanse) motor. Dus al staat er een Frans merk op de buitenkant, de binnenkant is hetzelfde.
Ik ben heel blij met mijn auto. Ik pas overal tussen en ik heb vorige week 9 pakken laminaat en meerdere plinten van Ikea vervoerd. Paste net!

Aygo

Sinds augustus heb ik een aygo! Ik ben er erg blij mee. Erg zuinig, trekt snel op en kan ook op de snelweg prima meedoen. Hij klink wel wat blikkerig en ook als je de deur dichtslaat klinkt het wat goedkoop. Ik denk niet dat er twee volwassenen comfortabel op de achterbank kunnen zitten, kinderen geen probleem. Achterbak is klein maar er kunnen in ieder geval twee big shoppers naast elkaar in en dan kan er ook nog wel een zak aardappelen naast.
Ik ben zelf helemaal blij met mijn aygo !!!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Het enige waar ik van baal bij de aygo

is dat er maar 2 personen achterin kunnen, ik merk dat ik toch vaak 3 tieners mee "moet" nemen en als man dan weg is dat toch lastig ,want dan moet ik op en neer naar t sporten. Dit had ik me niet gerealiseerd dat t zo'n impact zou hebben. Ik zou voor 1 maatje groter gaan als gezinsauto.

Kia picanto

Wij zijn voor de nieuwe Kia Picanto gegaan als tweede auto. Pittige auto en zeven jaar garantie !!
G

Peugeot en citroën ook toyota motor.

Hoi!

Ik heb net 2 weken een Citroën C1 en kan je er dus van alles over vertellen.De info heb ik ook van de garage (geen Citroën garage). Alle 3 de auto's hebben precies dezelfde kwalificaties. Zelfs het interieur is hetzelfde. Alledrie de auto's beschikken over een Toyotamotor. De Citroën en Peugeot zijn qua uiterlijk identiek, op het merkje na. En volgens mij zijn de achterlichten van de Citroën iets donkerder. Ik vind deze qua uiterlijk stoerder dan de Aygo, maar dat is persoonlijk. Tot 2014 betaal je geen wegenbelasting en ze zijnzuinig in gebruik.Ik heb de mijne nu ruim 2 weken en rijd 4 keer in de week 100 km v.v. naar mijn werk. Hiervoor had ik een Mitsubishi Space Star. Deze was echter bijna 14 jaar oud en had steeds wat. Ik ben heeeel blij met mijn Citroentje uit 2009! Hij trekt ook prima op op de snelweg. Enige wat ik mis is een dashboardkastje De kofferbak is klein, maar ik gebruik bijna nooit de kofferbak voor grote spullen. Alleen met vakantie en dat zien we dan wel weer. Bij mij is het mijn gezinsauto met 2 kinderen en geen partner.
Ik ben er supertevreden mee en nog elke dag trots als ik er in stap heerlijk!Oh ja, mijn tante en nichtje hebben al jaren een Peugeot en Aygo en zijn ook supertevreden. Je hebt wel verschillende uitvoeringen. Ik heb de meest luxe, de Citroën Ambiance, 5-deurs met airco etc. Ik wilde ook airco en 5-deurs. dat had ik al en vind ik praktisch met kinderen.
Succes met kiezen!

Groetjes Hippo

Guinevere

Guinevere

13-10-2012 om 09:10

Hippo, trots

Haha Hippo, dat trotse heb ik dus ook. Het geeft zo'n lekker gevoel om met zo'n pittige zuinige auto te rijden. Ik moet vaak de neiging onderdrukken om naar C1- en 107-rijders te zwaaien onderweg. Als motorrijders.

Dasbordvakje werd kastje

daar heb ik dus toen ik m kocht een klepje voor gekocht, want dat vond ik ook niks. Airco is wel superfijn( zekr met een kletsnatte hond elke week)

Guinevere en lilian1

Ja, ik zie ook alle Peugeotjes en Citroëntjes en voel me haast lid van een club ofzo. Dus ook die neiging, haha! Mijn carpoolcollega werd eerste week gek van mij als ik riep'daar rijdt er weer 1!", maar later deed ze mee. Vind het ook erg leuk als ik een grotere auto inhaal. Ja, hij is klein, maar wel pittig hoor!
Lilian1, kan dat echt? Dat lijkt me een goede oplossing! Waar heb je zo'n deurtje gekocht en mag ik vragen de prijs was? Ik wil graag een dashboardkastje.

Groetjes Hippo

trotse bezitter van een aygo hier

ik heb 'm ongeveer drie jaar en hij bevalt erg goed. Ik hoef alleen in de stad te rijden, en dan nog is hij erg zuinig (1 op 20-22).
Ik heb een 5-deurs, met kinderen ideaal. Kofferbak is niet supergroot maar voor mij ruim genoeg - voor alleen mijn werkspullen of de boodschappen. ideaal met parkeren, weinig tot geen onderhoud. En geen wegenbelasting he, in totaal dus echt weinig kosten.

Nadelen: ik heb geen airco, is toch eigenlijk wel nodig. En op de snelweg vind ik het voor korte stukken prima, maar langere stukken (2 uur naar familie) vind ik echt minder. Daarnaast is ie echt goedkoop gebouwd. Er is bijvoorbeeld een takje in mijn ventilator gekomen. Bij andere auto's schijnt er wat gaas voor het ventilatorgat te zitten ter bescherming, maar voor kostenbesparing is dat bij de aygo niet. Dat kostte flink wat tijd en geld om het takje te verwijderen (en meteen gaas er voor te zetten).

Of chevrolet spark

Ook super zuinig maar wel 3 plaatsen achterin !
Bevalt mij super goed. Heb hem nu 2 jaar. De Bi fuel is nog zuiniger ivm zijn combi op gas. Maar weet niet wat je budget is.
Andere optie is skoda citygo. Ook leuk en zuinig.
Gr Rymcke

Hippo

ik heb m toen nieuw gekocht en het kastje kostte toen 54 euro. Ik vind het ideaal, hij is niet diep, dat niet, 12/13 cm denk ik maar kan wel dicht

dihanne

dihanne

14-10-2012 om 14:47

Bedankt allemaal

allemaal bedankt!

klinkt goed, de Aygo (met dashbordkastje) komt op de proefritlijst.

kan ik met jullie afspreken dat we voor mijn man geheim houden dat dit model Toyota gelijk is aan dit model Citroen/Peugeot? bedankt!

groetjes
Dihanne

Stenna

Stenna

15-10-2012 om 12:09

Ook (japanse) auto vraag, maar dan anders

Wij zijn ook toe aan andere (tweede) auto. en weer hetzelfde probleem als altijd: in 75% van de auto's kunnen mijn gezinsleden niet rechtopzitten. Want 1x bijna 2 meter en 1x net over de 2 meter (en dan ik nog, de little one van 1.80). Daarom reden wij altijd dure duitse occasions, en altijd wagons (vanwege die meer dan 2 meter die op de achterbank zit als we met het gezin weg zijn). De japanners passen we gewoon niet in. Toch wil ik nu wel eens voordeliger en vooral ook energiezuiniger rijden, liefst zelfs wel hybride ofzo. Iemand ervaring, waar passen wij in?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.