Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Iemand al een senseo sarista?

Heeft iemand hier al ervaring met de nieuwe senseo sarista, die met koffiebonen? Ik ben benieuwd of het mogelijk is zo'n funnel (waar de bonen inzitten) bij te vullen met losse bonen. Of werkt die funnel met vacuum zuigen oid wat niet meer werkt als hij open is gesneden?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik lees mee

Ja, daar ben ik nou ook razend benieuwd naar!
Ik zag het voorbij komen op tv, lijkt een mooie uitvinding. Alleen is wel het wachten natuurlijk tot anderen dat voorraadbusje met bonen aanbieden, zoals met de pads gebeurd is. Ik zou daar dan zelf wel eigen bonen in willen doen.... Navullen dus

Jessica O

Jessica O

18-10-2012 om 07:53

Ik niet

maar mijn vriendin wel, die mocht hem uittesten. En binnen een week was hij weer weg. Ze vond het dus niet lekker. Sterker nog, met een verjaardag was hij getest en niemand vond het lekker....

Ik weet, smaken verschillen, maar als er zo veel mensen zeggen dat het niet te drinken is.

Yta Chalne

Yta Chalne

18-10-2012 om 09:07

Niet doen

Is niet hervulbaar, dus bizar milieuonvriendelijk, en duur (de koffie dus). Geen aanrader!

Serra

Serra

18-10-2012 om 09:20 Topicstarter

Hmmm

Ik zag dat er verschillende smaken koffiebonen bij verkocht worden. En kan me voorstellen dat de ene lekkerder is dan de ander? Maar goed, ik wil gewoon mijn eigen bonen erin doen. Dus wat de smaak betreft zou dat toch opgelost moeten zijn? Die gok moet ik dus niet nemen zonder echt zelf te proeven. Want dat lekkere, dat is nou juist waarom ik lonk naar zo'n ding... )

En Yta, weet je uit ervaring dat navullen niet mogelijk is? Wat ik op internet zie is dat je van die funnels erbij moet kopen. Waar ik benieuwd naar ben is of je die funnels nog werken als je ze openknipt en er andere bonen in doet. Heb je dat geprobeerd?

Eigen bonen

Dat zouden we ook willen, maar dat kan dus niet. We hebben een Senseo en gebruiken de coffieduck met eigen koffie. Een beetje meer werk, maar wel lekker.
Ooit zal er ook een mogelijkheid komen. Maar nu is het apparaat nog zo nieuw

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Yta Chalne

Yta Chalne

18-10-2012 om 11:49

Echt, echt niet

Het kan echt niet. En dat is de conclusie na heel, heel uitgebreide tests op de keurkamer van een andere koffiedistributeur. Op geen enkele manier lukt het.

Yta Chalne

Yta Chalne

18-10-2012 om 11:51

Bijdeweg...

Als je graag 250 euro wilt uitgeven om verse koffie te drinken, kan dat vrij eenvoudig. Er zijn in die prijsklasse zowel redelijk goede volautomaatjes als uitstekende koffiemolens. Lijkt me dan een meer voor de hand liggende keus!

Business model of -case

Het is toch gewoon de basis van hoe dit soort producten is bedoeld? Je verkoopt een apparaat voor weinig en daarna zitten de mensen tot het einde der tijden vast aan koffiepoeder of -bonen voor veel. Daarvoor werken Philips en DE samen. De poet wordt netjes verdeeld. Ik zou er niet in dit soort degraderende termen over praten als die koffie dan nog te drinken zou zijn. Het Grootkapitaal is niet mijn aartsvijand. Maar slechte koffie verkopen, en meters en meters supermarktschap vervuilen met "pads", dat is dan toch tegen het zere been.

Wel lollig in dit verband dat DE een nepcupje op de markt heeft gebracht voor Nespresso. Nu flikken zij hetzelfde weer retour.

@Yta, begrijp ik nu goed dat het een soort van veiligheidsplastic is waar ze die bonen in opsluiten?

Vroeg het me ook al af

Ik zag de reclame op tv en het eerste wat bij me opkwam is dat dit een enorme verspilling is van materiaal en geld. Je moet dus elke keer dat je koffie wilt zetten zo'n plastic koffiebonentrechterje openen en vervolgens weggooien?

Wie bedenkt zoiets nog in de huidige tijd? Nog meer plasticafval erbij.

Chris

Hoeveel?

250 euro? Tja, voor dat bedrag kun je dan nog een leuk klein ander apparaatje kopen waar je zelf koffie in kunt doen. Hm... Het lijkt aantrekkelijk, maar schijnt bedriegt, tenminste... dat gevoel krijg ik nu ik deze reacties zo lees.

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2012 om 14:03

Kosten

Wij zaten ook verlekkerd naar de verse bonen te kijken. Goh, dat moet lekkerder zijn dan onze standaard Senseo! Maar toen ik de prijs van het apparaat had gezien was ik meteen mijn interesse kwijt. Mijn hemel, 250 euro! En inderdaad zijn die bonen op deze manier veel te duur en dat plastic maakt het er niet beter op. Dan weet ik wel iets leukers om te kopen. Iets waar je ook cappuccino en dergelijke mee kan maken. Hoewel... ik zie dat die vaak nog duurder zijn

Kaaskopje

Kaaskopje

18-10-2012 om 14:04

Kosten

Wij zaten ook verlekkerd naar de verse bonen te kijken. Goh, dat moet lekkerder zijn dan onze standaard Senseo! Maar toen ik de prijs van het apparaat had gezien was ik meteen mijn interesse kwijt. Mijn hemel, 250 euro! En inderdaad zijn die bonen op deze manier veel te duur en dat plastic maakt het er niet beter op. Dan weet ik wel iets leukers om te kopen. Iets waar je ook cappuccino en dergelijke mee kan maken. Hoewel... ik zie dat die vaak nog duurder zijn

Serra

Serra

18-10-2012 om 16:02 Topicstarter

Saeco dan

Nou ik ben overtuigd. Het is een nee. Dank voor jullie reacties!! Ik zag laatst ergens een aanbieding voor de Philips Saeco. Die zijn met die Sarista natuurlijk niet meer zo hip... Met een reservoir waar je dus eigen bonen in kan doen. Enige nadeel is dat het niet per kopje kan.

tonny

tonny

18-10-2012 om 17:16

Ik ben een krent o.t.

en ik vind al die extra apparaten op het aanrecht geen genoegen. Heb het jaren geleden aangekeken toen de Senseo in opmars kwam, maar nooit aangeschaft.
We hebben nog steeds een (goedkoper) ouderwets koffiezetapparaatje, tegenwoordig weer het ukkie van DE dat we ooit gebruikten toen de kinderen nog geen koffie dronken. Mijn man maakt fantastische cappuccino (of wat erop lijkt zonder al die nieuwe dure spullen, dus we laten het zo.

Het is allemaal creëren van extra markt. Niet aan toegeven
Gewoon eens lekker bij een speciaalzaakje op de koffie, tussendoor, als uitje, en verder huis-tuin-en-keukenkoffie. Niks mis mee.

Ely

Ely

18-10-2012 om 18:09

Wie had dat ooit gedacht...

Dat we een koffiezetapparaat niet zouden kopen vanwege een te grote bijdrage aan de soep

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Guinevere

Guinevere

18-10-2012 om 19:00

Cappuccino

Cappuccino maak je met een kopje sterke koffie, warme melk en zo'n kloppertje. Heb je geen duur apparaat voor nodig.

Fiorucci

Fiorucci

18-10-2012 om 19:46

Ik hou...

....het lekker bij mijn Nespresso-apparaatje, geruild voor mijn beroemde appeltaart. Neemt heel weinig ruimte in en zalige espresso.

marinade

marinade

18-10-2012 om 21:31

Gale

Dan douche jij snel
Ik doe het sinds kort net zo, een bialetti mokapotje en zelf melk opkloppen voor de cafelatte. Tot nu toe met gemalen koffie uit de koffiespeciaalzaak, maar binnenkort ook zelfgemalen. Echt heerlijk, en ook het ritueel staat me aan, even de rust nemen om koffie te zetten.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Relithe

Relithe

18-10-2012 om 21:45

Veel te duur

Ik vind dat ding veel te duur! Heb ooit een Senseo gehad maar we konden geen pads vinden die we lekker vonden. Op Marktplaats verkocht dus, ik denk dat het met dit apparaat dezelfde kant op zou gaan.
Ik ga een koffiemolentje kopen, lekker zelf bonen malen, mmm..

Tirza G.

Tirza G.

18-10-2012 om 23:46

Tonny (licht ot)

En weet je wat DE tegenwoordig weer in zijn webwinkel heeft??? Zo'n nostalgische, stenen, ranke koffiepot met een stenen filterzakje er op. Ach gossie. Die moesten op een asbestplaatje op het vuur........

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

18-10-2012 om 23:47

Percolator

Ik heb hier nog altijd een echte fifties percolator in de kast staan. Zou dát nou nog smaken?

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

19-10-2012 om 07:09

Tirza

Ja,heerlijk!

Relithe

Relithe

19-10-2012 om 09:13

Asbest plaatje?

Wat zijn dat dan voor plaatjes? Ik heb ook van die plaatjes om dingen warm te houden, dat is toch geen asbest mag ik hopen?

Tirza G.

Tirza G.

21-10-2012 om 13:55

Eira

Vroeger bij mij thuis wel. Mijn moeder was er dol op, dát was nou nog eens handig: kon je zo een plaatje op de gaspit leggen en daarboven op de koffiepot of de suddervleespan. Tja. Onvoorstelbaar he?

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2012 om 16:22

Kaaskopje

Kaaskopje

21-10-2012 om 16:30

Oh die plaatjes..

die ken ik ook nog van vroeger. Tja, wisten we veel in die tijd?

Tink

Tink

21-10-2012 om 17:19

Die plaatjes

... had mijn moeder ook in de keuken. Twee stuks. En dat werd ook gewoon asbestplaatje genoemd. Maar inderdaad, wist je veel?

Eira

Ik heb ook zo'n plaatje, zijn tegenwoordig niet van asbest hoor. Gewoon ijzer. Je hebt ze rond, glad en dicht en in vierkant, open met een kruis, vlamverdelers heten ze.

tonny

tonny

22-10-2012 om 11:08

Jaja, vroeger mocht dat nog

asbestplaatjes Het is toch pas schadelijk als er schilfers af komen, toch??

Maar wat zonet geschreven is, met een vlamverdeler gaat het natuurlijk ook prima.
Of een koffiefilter boven een thermoskan. Kokend water opgieten en hop! Wel eerst even uitvogelen hoeveel koffie en hoeveel heet water.

Valkyre

Valkyre

29-10-2012 om 08:52

In de aanbieding

Wij hebben nog zo'n ouderwetse handmolen voor koffiebonen - uit de DE-winkel. Het is een nieuw ding, maar dus dat ouderwetse model dat je aan de muur kunt hangen. Is er iemand geinteresseerd? Gratis af te halen (regio Delft/Den Haag) of tegen verzendkosten te versturen (is wel zwaar....). Hij doet 't prima, maar past niet in onze moderne keuken.

Als iemand 'm wil hebben, zal ik even mijn OO-mailadres afstoffen.

Valkyre

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.