Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

pooh bear

pooh bear

13-07-2013 om 11:25

Ideeen gezocht voor een uitstapje als kado

Binnenkort is mijn moeder jarig. En willen mijn we haar met zijn alle een uitstapje cadeau geven. Iets wat we met zijn alle kunnen doen.
Hebben jullie leuke ideeen ?
Ze kan niet heel veel lopen. We zijn al een paar keer een dag met een boot we geweest dat vind ze erg leuk maar nu zoeken we iets anders.

Hele familie?

*metzijnallen* is dat jullie gezin? de hele familie?
Zijn er kinderen bij en zoja van welke leeftijd?
Er zijn genoeg leuke dingen te vinden als jullie met kinderen gaan tenminste: dierentuin,apenheul,madurodam etc etc,met als afsluiter een etentje?
Ze kan beperkt lopen zeg je,wij lenen voor dat soort situaties altijd een rolstoel via de kruisvereniging .

pooh bear

pooh bear

13-07-2013 om 13:35

Sus-anne

Gisteren bedachten we dat we haar een uitje willen geven. Afhankelijk van wat voor uitje het word beslissen we of we dit met iedereen erbij doen of bv alleen haar kinderen.
Als we met zijn alle gaan zijn er 3 kinderen bij rond de 13 jaar.
Ze kan niet heel goed lopen maar wil niet in een rolstoel dat hoeft ook niet alleen geen uitje waarbij je bv de hele dag door een dierentuin of winkelcentrum slentert.

Woensdag

Woensdag

13-07-2013 om 14:44

Toch een dierentuin: beekse bergen

Als je naar Beekse bergen gaat, dan kun je mee met de safariboot en met de bussen die langs de dieren rijden. En natuurlijk kun je het ook allemaal lopend doen, voor ieder wat wils. Wie geen zin heeft om te lopen hoeft nauwelijks een stap te verzetten.

pooh bear

pooh bear

13-07-2013 om 16:10

Huifkar

Inmiddels hebben we bedacht dat we een huifkar willen huren.
De beeksebergen is op zich wel heel leuk. Enige nadeel is dat mijn moeder niet zo goed ziet en veel dieren daar best ver weg zitten

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

13-07-2013 om 23:07

Huifkar

Ik vind een huifkar romantisch lijken maar in de praktijk zit je gewoon twee uur lang in een zich langzaam voortbewegend voertuig. Een soort filerijden in je eentje. Ik vond het destijds erg tegenvallen.
Een uitgebreide rondvaart in Amsterdam met bezoek aan het Rijks, een riksjatocht er achteraan en als afsluiting een etentje?

Rosa van der Zanden

Een hightea bij een theetuin?

Leuke plekje in het bos:

Hooge Erf in Lage Vuursche. Je kunt er overigens ook heerlijk eten, in de zomermaanden hebben ze op zondag een BBQ. Jammie

Huifkar

Houd rekening met de leeftijd van je moeder met die huiskar. Huifkarren hebben meestal geen vering en zijn moeilijk op te stappen. Je moet een huiskar hebben met luchtbanden én met een aangepaste toegang, dus een extra lange trap b.v. die uitgeklapt kan worden of die rolstoeltoegankelijk zijn (die bestaan met een lift erop of een plank waar je op kan rijden/lopen). En neem kussens mee of vraag of ze die hebben (om op te zitten).
Dan rijd je een uurtje ofzo door de bossen of hoogstens 1,5 uur. Neem snoepjes mee en drinken in thermoskan enzo. En dan stop je bij een boerderij of ouderwetste speeltuin en ga je eruit. Huifkar weg want het instappen 2 keer is te belastend voor de meeste ouderen.
Eet iets waar je uitstapt met z'n allen. Pannekoek ofzo.
Neem de tijd daarvoor en laat de kinderen spelen of zoek iets waar je evt. kort iets kan bekijken (museum? openlucht museum?)of doen (oud hollandse spelen?). En ga met een taxibusje retour (bestellen van tevoren!).
groeten albana

pooh bear

pooh bear

14-07-2013 om 18:04

Kussen

Dat kussen is een heel goed idee. Ik ben blij dat ik iets gevonden heb wat iedereen leuk vind.
Ik denk dat mijn moeder met wat hulp er wel in en uit de huifkar komt.
Maar ik zal nog wel even in de groep gooien dat dit ding inderdaad geen vering heeft.
Ik ga de tips nog even doorgeven aan de rest van de familie en kijken wat ze willen.
De bedoeling is nu dat we voor 4 uur z'n ding huren tussendoor een picknick en na afloop nog een bbq.
Ook willen we zelf gaan mennen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

4 uur

Wow 4 uur is in mijn ogen wel giga-lang! En vergis je niet zelfs met vering is het erg vermoeiend in zo'n huifkar. Het hobbelt en schokt en doet en bij elke bocht moet je je schrap zetten. Dat is behoorlijk vermoeiend voor een oud mens...en een oud lijf. Als het ook nog 's onervaren menners zijn denk ik nog meer.
Een koetsier die vaker in de omgeving rijd weet welke wegen die beter kan overslaan omdat de bestrating te wensen over laat of omdat er overhangende takken zijn. Jullie weten dat niet.
Qua opstappen. Dat kan je wel denken, maar ik zelfs wel eens huifkar meegemaakt waar ik zelf amper op kon klimmen, zo hoog zat de opstapplank Die huiskar had een keukentrap erin liggen om erin te komen als 'hulpmiddel'. Wat niet veel hielp want de keukentrap is ook moeilijk te doen voor veel ouderen. Het staat of valt met een fatsoenlijke leuning waar ze aan vast kunnen houden en niet te hoge stappen. Daar kan je vantevoren naar informeren.
Stoppen en piknicken betekent 4 keer erin of eruit.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.