Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

05-02-2012 om 20:07

Idee voor knutselpakket gevraagd

Dochter is bijna jarig en houdt van knutselen. Ik zoek ene leuk 'kant en klaar' idee met beschrijving of een knutselpakket voor haar.
Wie heeft een leuk idee? Dochter houdt niet van meisjesdingen als zeepjes, armbandjes of tasjes.
Dochter wordt dertien maar is niet echt handig en heeft ook niet zoveel fantasie dat ze zélf iets kan bedenken. Ze maakt graag iets na dat ze al op school gemaakt heeft ofzo, vandaar de graag iets met 'handleiding'.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mix

mix

05-02-2012 om 20:53

schilderen op nummer?
pompons maken (youtubefilmpjes) en daar dieren van maken
Kun je iets meer aangeven welke knutselhandelingen ze leuk vindt?
zoals: knippen/vouwen/plakken of bv grover werk als spekstenen, figuurzagen enz? Wil ze namaken of zelf ontwerpen?

Modelbouw

Ik zou zeggen: bouwplaat of bouwpakket. Die ouderwetse kartonnen bouwplaten (van het Muiderslot enzo) bestaan toch nog gewoon? En anders een bouwpakket? Niet meer zo wijd verkrijgbaar als vroeger, maar er zijn toch nog zeker wel winkels die die dingen in in alle soorten en maten (en prijsklassen) verkopen. Laatst in Utrecht zag ik zelfs twee van die winkels pal tegenover elkaar liggen. Ach, nostalgie... (er werd wat afgebouwd vroeger in mijn familie)

Groeten,

Temet

Vera*

Vera*

06-02-2012 om 09:12

Info

Dochter wil (denk ik) het liefst iets doen aan haar eigen grote bureau (dan valt figuurzagen af). Ze is wel bijna dertien maar ze tekent en knutselt als een jonger kind. Ze is langzaam en vooral écht niet handig maar ze vindt het wel leuk!
Ze is nu bezig om haar op school gemaakte punnikbeer na te maken, op twee piepschuimbollen de punnikdraad lijmen en er straks ogen oren en pootjes op plakken.
Origami heeft ze ook nog liggen, dat vond ze ook leuk maar is nu weer uit het zicht.
Ik denk dat ze vooral iets leuk vindt met vilt of lapjes wat je ergens op moet plakken ofzo.
Een kinderknutselpakketje zal denk ik wel kunnen maar dat is zover ik weet altijd wel iets met armbandjes, tasjes of broches.

marelien

marelien

06-02-2012 om 09:39

Onze dochter van 13

Onze dochter van 13 vindt het ook heerlijk om te rommelen en te prutsen, maar heeft geen mega talent. Wat zij leuk vond vorige zomer was een borduurpakket. Het was met grove wol en grote steken op zo'n voorgetekende stuk gaas. Het stelde een paard voor. Met kerst heeft ze van ons een pakket gekregen van een knuffelhond. Er zitten allemaal voorgeknipte stukjes stof in en zij moet die aan elkaar naaien en vullen (een soort bouwpakket dus). Ze heeft ook een keer zo'n set gekregen met paardjes die ze helemaal zelf kan verven en pimpen. Bij het LTC in Leiden kun je hele leuke dingem kopen, kijk maar eens op hun website. Bij de speelgoedwinkels vind je inderdaad veel geeikte pakketten, maar bij speciaalzaken voor handwerken en handvaardigheid hebben ze leuke dingen.
Succes

Wilma

Wilma

06-02-2012 om 15:35

Vogelhuisje!

Je hebt kant en klare pakketjes voor vogelhuisjes. Die moet je dan eerst in elkaar zetten en daarna kun je ze versieren. Als ze dat moet vilt, lintjes en lapjes doet, kan ze 'm op d'r kamer hangen.

Wilma

Wilma

06-02-2012 om 15:37

En als je een ikea in de buurt hebt

daar heb je voor twee euro spiegels met een brede rand. Die kun je ook leuk beplakken met lint, vilt en wat al niet meer.

Tijdschrift/ glossy magazine

Of als jezelf wat op de computer kan dan kan je ook met ze samen een tijdschrift maken, hun eigen foto op de voorgrond, paar stukjes schrijven, interviewtje laten doen, roddelpagina, make-up en kleding tips. En dan daarna alle pagina's een paar keer afdrukken bij een copierwinkel en laten innieten. Ik heb een keer zo'n 'ontwerp je eigen glossy' vakomschrijving gemaakt voor kinderen tussen de 10 en 14 (weekendschool in de Bijlmer), dat zoomde wat dieper in op realistische dingen en moest ook serieus ingevuld worden door die leerlingen maar je kan het natuurlijk ook heel ludiek/kinderfeestje houden.

of anders:

- kaarsen maken
- mozaieken (achterkant van een goedkoop spiegeltje van ikea/xenos oid)
- zeep maken
- taartjes bakken
- theepotten en kopjes beschilderen
- frans hals heeft ook een kinderfeestje met portet schilderen, eerst de oude schilderijen bekijken en daarna in het atelier jezelf etc
- tasjes versieren
- juwelensdoosjes versieren/beplakken
- kleikralen ketting maken

mimi

mimi

07-02-2012 om 09:05

Knutselboeken

Er zijn hele leuke boeken met knutselideetjes geschikt voor een bepaalde leeftijd. In de bieb kun je die ook vinden. En dan kun je in een knutselwinkel(Pippoos ofzo) de benodigde spullen halen, en daar hebben ze ook van die boeken.

Vilt

Misschien zijn ze al genoemd maar je hebt ook soort bouwpakketten van vilt. Poppetjes, mobielen, dieren etc.

Ik zeg decopatch

Niet moeilijk, leuk om te doen (kan aan haar eigen bureau) en het resultaat is heel leuk. Je kunt van alles decopatchen, maar je kunt ook complete pakketten kopen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.