Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ivanka

Ivanka

08-11-2014 om 20:40

Idee raam tussen kamer en keuken

Wij hebben een raam tussen de keuken en woonkamer en ik wil daar iets mee doen maar geen raamfolie plakken
Heeft iemand ideeën ?

Angela67

Angela67

08-11-2014 om 21:27

wat is je doel

wil je dat het ondoorzichtig wordt, mag er nog wel licht doorheen komen, moet het 'leuker' worden, wil je het definitief nooit meer doorzichtig, kun je het weghalen of wil je dat (nog niet)?
gr Angela

Ivanka

Ivanka

09-11-2014 om 12:32

Angela

Maakt niet uit eigenlijk alle ideeën zijn welkom !

Angela67

Angela67

09-11-2014 om 12:33

ja maar . ..

wat is je probleem ermee?
of heb je geen probleem en wil je 't alleen leuker eruit laten zien?
dat is nogal een verschillend uitgangspunt
gr Angela

Barvaux

Barvaux

09-11-2014 om 12:38

precies angela

Je wil iets maar WAAROM wil je wat? Pas als wij weten wat je motivatie is kom je tot ideeën. Het maakt jou volgens mij niets uit en dat is lastig.

Ik denk dat zolang je zelf niet weet wat je wel of niet wil je het zo moet laten. Het zit je niet in de weg, het geeft niet te veel licht, niet te weinig, je wil geen folie, waarom zou je dan nog iets anders willen?

Wil je gewoon een origineel idee omdat je het raam te saai vindt? In dat geval zou ik investeren in goede glasverf wat je ook weer kunt verwijderen. Ik ken iemand die gastouderopvang doet aan huis en een paar keer per jaar een mooie raamschildering maakt op haar keukenraam. Dus iets voor kerst, iets voor pasen maar goed dat moet je wel kunnen. Als je het neutraal houdt kun je het langer laten zitten maar gebruik wel goede verf. Wat de basisschool/psz gebruikt is niet zo mooi als wat zij heeft. Je ziet alle penseelstreken alle kanten op gaan, veel te dun.

Marjo

Marjo

09-11-2014 om 13:50

schilderen

Als je het wilt beschilderen is acrylverf een oplossing, mits je het onverdunt gebruikt en niet, zoals idd vaak op de speelzaal, verdunt of maar blijft uitsmeren.
Je kunt dit doen, als je niet goed kunt tekenen, met een beamer de afbeelding projecteren en dan overtrekken met een krijtje of stift (geen permanent marker uiteraard).
Wil je er weer vanaf: gewoon je raam wassen.

Ook kun je bv in deze wintertijd een raster maken van kerstlint en daar kerstverlichting langs plakken.

Vergroot een foto van evt. kinderen/dierbaren tot het juiste formaat en plak die er op zodat het een schilderij op een muur lijkt

Maar het is idd handig om te weten welke kant je opwilt: bedekken of laten opvallen enz.

Jasmijn

Jasmijn

09-11-2014 om 13:59

krijtbord?

Heb dus ook iets te weinig info voor een echt passend idee, je zou in het kozijn van het raam een plaat mdf kunnen plaatsen en daar een krijtbord van maken, voor de keukenkant dus. Aan de andere zijde zou je een precies passend canvasdoek kunnen hangen met een mooie foto (een eigen foto) of iets wat je download of een collage. Het kozijn van het raam fungeert dan als lijst min of meer.
Maar goed, dan ben je dus wel de lichtinval van het raam kwijt, maar misschien maakt dat voor jouw keuken niet uit.

Hmmm

Ik zou er eerder een 'echt' venster van maken, compleet met vensterbankje en een gordijn op een roe.

Wegwerken

Als wegwerken de bedoeling is, je hoeft natuurlijk niet perse alles precies passend te hebben. Je kunt er ook een groot schilderij (ikea) overheen hangen. En aan de andere kant ook.

Brianna F

Brianna F

09-11-2014 om 15:52

Hier

Mijn vriendin had ook een raam, die heeft het glas eruit gehaald, de kozijnen laten zitten en vensterbank breder gemaakt. daarop een rijtje planten of wat voor leukigheidjes je er ook op wilt zetten.

grootte

Afhankelijk van de afmeting, kan je het omtoveren tot een doorgeefraam met brede vensterbank. Heel handig voor de koffie, thee en kopjes etc.

Het is gewoon zonde om een lichtinval weg te halen want dat maakt de woonkamer donkerder, vind ik.

window color

Dat is een soort plastic-verf waarmee je op het raam kunt schilderen en als je het zat bent trek je het er zo weer af. Dan kan je elk seizoen iets anders maken.

Lou

Lou

10-11-2014 om 21:15

Ja zo'n doorgeefraam

Dat lijkt me leuk! En anders een plankje erin zetten met een mooie varen erop.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.