Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Bedenker

Bedenker

20-09-2016 om 09:28

Idee personeelsuitje gezocht

Ik ben degene die een personeelsuitje moet bedenken en organiseren. Het zal in november plaatsvinden voor ongeveer 10 personen.
Het gaat om twee vrouwen en verder zijn het mannen. De mannen kennende zullen ze een bonbonworkshop niet echt waarderen.

Zelf dacht ik aan iets van een moorddiner maar is de groep daar niet een beetje klein voor?
Wat hebben jullie gedaan met een klein groepje?

Triva

Triva

20-09-2016 om 09:50

moorddiner

Daar moet je even op googlen, soms vind je dat er 12 mensen nodig zijn, soms 10 en soms 8. Het wordt alleen vervelend als je er 10 nodig hebt en op het laatste moment is er iemand ziek.

Taruh

Taruh

20-09-2016 om 10:08

best gewaardeerd

het best gewaardeerd hier is: uit eten zonder verdere activiteit, de rest wordt met gemor ondergaan.

Dus selecteren we een wat luxer restaurant en beginnen we met een borrel waarbij we dan een pubquiz doen.

Helena

Helena

20-09-2016 om 11:51

escape room

ook erg leuk

Suze

Suze

20-09-2016 om 11:59

Ja, escape room

Dat dacht ik ook net!

Al zal de groep dan vermoedelijk opgesplitst worden in 2 x 5 en moet een groep mogelijk op de andere wachten. Maar dan kan die groep gezellig wat drinken en kletsen.

Helena

Helena

20-09-2016 om 12:24

in Amsterdam meerdere

vlakbij Halfweg is er een met meerdere (vier dacht ik) kamers. Dus dan kan je wel tegelijk.
Maar ik weet niet waar Bedenker woont. Misschien Maastricht of Oude Pekela.

Helena

Helena

20-09-2016 om 12:25

en wie is de mol

kan ook in Amsterdam, dus waarschijnlijk elders ook.

hier

Hier een groep van vergelijkbare omvang. Wat we wel eens gedaan hebben: 'havensafari' hier in Amsterdam (is wel 's avonds) en een rondleiding met een boswachter bij de Oostvaardersplassen. Wat dat laatste betreft: dat soort tochtjes-met-gids zijn er veel, kijk anders eens op de site van natuurmonumenten.

Stadswandelingen etc zijn misschien ook een idee.

Groeten,

Temet

Uit eten

Je kunt ook uit eten en dan gaan poolen.
Het is ook verstandig om even na te denken met welke mensen je wat gaat ondernemen. Sommigen kunnen geen hele einden lopen of tegen al teveel rumoerigheid.
Sommigen zijn echt geschikt om mee naar een museum te gaan en daarna te gaan eten, anderen willen het liefst meezingen in een cafe of karaokebar.
Misschien kun je wat ervaringen uit het verleden nagaan en wat men van de uitjes vond of deze geschikt waren.
Soms valt het wel wat te combineren. Een schaatsbaan waar je ook aan de kant iets kunt nuttigen zodat je zelf niet hoeft te schaatsen.

O en

Een jong gezelschap afhankelijk van fiets en ov uitnodigen op een locatie die je 's avonds alleen per auto kunt bereiken of andersom, collega's die altijd met de auto van ver komen en bij het werk parkeren, geen idee van het ov, vragen om naar de binnenstad te komen.

Mams

Mams

20-09-2016 om 15:07

Mijn 50 centen

Theaterdiner, sushi eten, kookworkshop en daarna natuurlijk alles zelf lekker opeten, rondvaart met eten erbij
Wat is het budget?

Suze

Suze

20-09-2016 om 16:22

Alternatieven

Bowlen, golfclinic (als het regent alleen de driving range overdekt doen), een klimmuur.

Inderdaad van belang is:
- budget
- locatie (in Nederland maar ook wel of niet met auto/OV)
- leeftijd vrouwen/mannen
- fysieke gesteldheid van de collega's.

Een kookworkshop kan misschien leuk zijn, maar ik heb er meerdere gehad in de afgelopen 25 jaar) en ben er helemaal klaar mee .

Jij kent de mensen het beste en kan evt. vragen wat voor soort dingen ze wel/niet leuk vinden om een beetje in de goede richting te zitten.

Een moorddiner lijkt mij trouwens superleuk, dus ik hoop voor je dat dat toch lukt.

Marjoleine64

Marjoleine64

20-09-2016 om 16:29

Muziekworkshop

Heel veel keus, vooral in slagwerk (conga's etc), maar ook trombones (pBones). Hebben wij gedaan met een groep van 12 man/vrouw, was erg leuk. En dan daarna samen eten natuurlijk.

Marjoleine64

Marjoleine64

20-09-2016 om 16:30

Of de vorige keer

Het jaar ervoor zijn we gaan curlen, je weet wel zo'n steen schuiven op een ijsbaan. Was hilarisch, echt heel erg gelachen. En uiteraard daara weer samen eten.

Verhuiswagen

Verhuiswagen

20-09-2016 om 19:06

Doet me denken aan

Doet me denken aan de tijd dat ik in loondienst was en we met het bedrijf gingen karten. Ik deed dat wel vaker toen en vond t leuk. Ik dacht dat t de bedoeling was dat je zo snel mogelijk ging. Dan dachten enkele mannelijke collega's ook. Eentje had zelfs n compleet coureurspak en een eigen helm bij zich. Bleek ik achteraf de aller snelste van 25 mannen en 10 vrouwen te zijn! Dat bleek dus niet de bedoeling te zijn. Ik als vrouw die mijn hoger geplaatste mannelijke collega's t nakijken gaf. Die week werd dat uitgebreid beschreven in t personeelsblad. Een half jaar later kon ik vertrekken. Nu kan ik er om lachen maar toen....

vlinder72

vlinder72

20-09-2016 om 19:20

workshops

Ik heb zo'n hekel aan workshops. Schilderen, koken, knutselen. Brrrrrr.

ik vindt gewoon een etentje het leukste. Geen gedoe erom heen. ik merk ook dat steeds meer collega's afhaken bij al dat soort uitjes.

GS

GS

20-09-2016 om 22:40

toch een workshop

Ik hou juist wel van workshops. Vooral met groepen waar je niet met iedereen even vlot mee omgaat/goed kent.
Een kook workshop, waarin je je eigen diner kookt? Een groepje doet t voorgerecht, een groep de hoofd en een groep t nagerecht. Heb ik vaak gedaan en is heel gezellig (en smakelijk)!

Elfje65

Elfje65

21-09-2016 om 00:11

Budgetafhankelijk

Kunstskibaan, karten. Slipcursus, dagje zeilen, puzselkroegentocht Jordaan, curling, mencursus, combidag met handboogschieten etc. Op zo'n outdoorterrein, Solexrijden, kookworkshop, gps tocht met elektrische boot, workshop golfen. Alles was leuk.

Stenna

Stenna

21-09-2016 om 00:26

alle variaties op een puzzeltocht

in kleine groepjes ( 2 of 3 man) vielen hier altijd goed. Met solex, deux-chevaux, buggies, of gewoon te voet langs pubs of door een stad met thema, etcetc. Hoef je niet gek te doen, niet te knutselen of koken, de een kan puzzelen en de ander de weg vinden of alleen genieten van de omgeving, net wat ieder het liefst doet. Groepjes leren elkaar goed kennen.

Stenna

Stenna

21-09-2016 om 00:27

haha

Schiet me opeens de puzzeltocht "du moment" te binnen: een pokemon-go wedstrijd?!

Triva

Triva

21-09-2016 om 08:39

tja

je zult nooit iets vinden wat iedereen leuk vindt of het moet wel een heel erg gelijk gezelschap zijn en dat lijkt me niet handig in een bedrijf.

Ik zou in ieder geval niet iets doen waar je al gedoe hebt met kleding/schoenen, wat erg veel energie kost, waar je je niet even kan terugtrekken als je dat wil en waar je deelname 100% van de tijd 100% moet zijn.

november

dus dan is iets binnen praktisch?

Ik vind 'twee vrouwen en acht mannen' wat weinig info om wat toepasselijks te verzinnen. Zijn ze sportief, creatief, ondernemend, in voor iets geks of juist niet?

Wat de anderen al zeggen: het is niet eenvoudig iets te bedenken wat iedereen aanspreekt. Ergens eten met elkaar is een veilige keus, maar dan gebeurt er weinig spectaculairs.

Escape-rooms zijn nogal in de laatste tijd. Kun je daarna gaan eten.

Morgaine

Morgaine

21-09-2016 om 16:45

Spokentocht

Wat hier jaren geleden in de smaak viel rond Halloween: een griezeldiner, daarna een griezelspokentocht in het bos en als afsluiting nog karaoke. Klinkt als ik het zo opschrijf kinderlijker dan het was!

Wat niet in de smaak viel: een golfclinic.

Maar dat hangt natuurlijk helemaal af van het gezelschap. Een kookworkshop lijkt mij bijvoorbeeld ook iets vreselijks...

Tango

Tango

21-09-2016 om 23:16

Escape Room

Ik hoorde laatst toevallig 2 mensen praten over een bedrijfsuitje naar een Escape Room. Beide gingen niet meedoen want waren bang in paniek te raken als ze opgesloten zouden zijn. Ik zou zoiets dus niet heel gauw organiseren als bedrijfsuitje.
Wat wij weleens hebben gedaan is een cd opnemen, met 3 groepen, elk een ander liedje. Of een kookworkshop, ook erg leuk. En dan kan je daarna gezellig alles samen opeten, heb je meteen je etentje erbij.

Tango

Tango

21-09-2016 om 23:21

Oh haha

Ik zie net dat degene boven mij schreef dat zij een kookworkshop niets vindt. Tja, inderdaad, je vindt niet gauw iets wat iedereen leuk vindt.
Wat ik dan weer vreselijk vond was een fietstocht, maar het was dan ook hondenweer, dus dat droeg niet bij aan het fietsplezier. Het eten daarna was gelukkig wel lekker.
Verder gaan wij met het team binnenkort varen in Zeeland. Heerlijk relaxed, zeehonden kijken etc. Daarna lekker eten. Lijkt me een prima uitje.

Sawo

Sawo

22-09-2016 om 10:14

escape room

Wij hebben laatst een escape room gedaan, echt super leuk.
En het is inderdaad lastig het iedereen naar de zin te maken. We hebben ook wel eens een kwis over elkaar gedaan met weetjes ook leuk.
beetje al de mol. Wie heeft er vroeger gevoetbald enz..

succes

Saar

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.