Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Vera*

Vera*

07-04-2013 om 20:10

Idee gezocht voor zonwering of gordijnen

Dochter slaapt op zolder en heeft op de Noordkant een grote dakkapel. In de zomer komt de zon 's avonds de kamer in schijnen, zo een vies laagstaand fel zonnetje en is haar kamer erg licht terwijl de gordijnen dicht zijn.
Ik zat te denken om iets van rolgordijnen er bij te hangen maar dat is lastig in verband met de kiepramen. Wie heeft er een idee?
Het gaat puur om die paar maanden hoogzomer, nu is de zon nog niet te zien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verduisterende voering

De simpelste oplossing lijkt me om verduisterende gordijnen te nemen. Dat kunnen nieuwe gordijnen zijn, maar je kan ook de bestaande gordijnen van een verduisterende voering (laten) voorzien. Volgens mij kan de Hema gordijnenmaakservice verduisterende gordijnen leveren, maar ze zijn vast de enige niet.

Groeten,

Temet

Tijgeroog

Tijgeroog

07-04-2013 om 22:48

Wat is het probleem?

Schijnt de zon door de gordijnen heen ( dan is de verduisterende stof een oplossing) of schijnt de zo'n tussen de gordijnen en het kozijn door?

Rafelkap

Rafelkap

08-04-2013 om 06:46

Rolgordijnen

Wij hebben op zolder en in onze slaapkamer extra zonwerende rolgordijnen van de ikea. Plus gordijnen.

Rafelkap

Rafelkap

08-04-2013 om 06:48

Lap

Oh, kiepramen. Je zou een lap kunnen maken van verduisterende stof of van rolgordijnenstof met vier haakjes aan elke hoek.
Maar je kan ook gewone rolgordijnen en dan alleen de onderkant met een haakje vastzetten?

Tijgeroog

Tijgeroog

08-04-2013 om 08:44

Rolgordijnen

Er zijn ook rolgordijnen voor velux- ramen, met een ding aan de zijkant waar je ze aan vast zet, zodat ze tegen het raam blijven plakken.

toja

toja

08-04-2013 om 08:57

Gordijnen voor kiepramen

Er zijn zelfs rolgordijnen voor kiepramen. Bij mijn dochter heb ik er wel eens een doek tussen geklemd. Dus raam open, doek ertussen en weer dicht. Maar dat was maar 1 raam. Inmiddels hebben we een rolgordijn aan het plafond bevestigd, zodat het raam gewoon open kan.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Hier...

... heeft dochter een veluxkiepraam. Zolder, op het zuiden... Wij hebben een verduisterend rolgordijn (van velux) en dat werkt als een tierelier. Een andere optie die behalve het licht, de warmte nog beter weghoudt, is een soort rolordijn aan de buitenkant. Hebben ze ook van velux maar die was hier boven budget.

Als jullie raam ook een veluxraam is, zou ik eens op die site kijken voor de mogelijkheden. Ze zijn behoorlijk compleet.

Vera*

Vera*

09-04-2013 om 19:58

Dakkapel

De kant waar het om gaat is een dakkapel. Aan de andere kant, pal Zuid, zit een Veluxraam met zonwerend/isolerend rolgordijn en dat scheelt heel veel in de warmte.
Aan de voorkant dus de dakkapel met twee draaikiepramen. Gevoerde gordijnen vind ik niet echt nodig aangezien het slechts gaat om 2-3 maanden in het jaar.
Ik denk dat ik maar ga kijken voor iets van rolgordijnen of anders zat ik te denken aan panelen die je op de vensterbank zet. Dat laatste zal het wel niet worden omdat de vensterbank aflegplank vol zooi geworden is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.