Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Idee gezocht voor 40ste verjaardag

...van mijn broer, met 5 volwassenen en 5 kinderen. De kinderen zijn tussen 4 en 11 en er zitten wat wildebrassen tussen. Broer dacht aan zeilen maar dat zou wel erg koud kunnen zijn. En ik wil hem eigenlijk verrassen met een topdag. Misschien 2 scenario's, voor goed en slecht weer. Ballonvaart, anything goes. Ik heb zin om helemaal uit de band te springen.

Hij heeft een megadruk jaar achter de rug met de zorg voor mijn moeder (en nu mijn vader) en een nieuwe baan die razend druk was en waarin hij zich helemaal moest bewijzen.

Het liefst doe ik iets vets buitensporterigs, en ik wil hem ook totaal uit handen nemen om van die dag iets bijzonders te maken. In de meivakantie gaat hij het echt vieren met vrienden in de Ardennen, dan is hij gastheer, maar nu moet hij even goed in het zonnetje gezet worden. En petit comité.

Wie denkt er mee?

het mag dus heftig....

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Egel

Egel

31-03-2011 om 22:30

Niet heftig, maar misschien leuk:

Dit is misschien niet heftig genoeg, toch een idee: voor het 30-jarig huwelijksfeest van mijn moeder (+st.vader) zijn we afgelopen herfst gaan vliegeren onder professionele vlieger-begeleiding. Op het strand van Scheveningen, op de laatste zomerse dag van het jaar. Ik twijfelde van te voren of zoiets leuk was, maar het was heel actief en zeer goede begeleiding (door 1 man, maar dat was goed). Veel lol ook. We hebben nu ook prachtige buitenfoto's van ons allen!
Dat deden we 's morgens, begin middag gingen we naar een lunchrestaurant en 's middags naar Sea Life (viel beetje tegen, bovendien was het jammer om binnen te zijn met dat mooie weer). Al met al was het een topdag.
Als alternatief, voor slecht weer, hadden we voor 's morgens 'Glow in the dark golf' in Scheveningen.
Mocht je toch geinteresseerd zijn dan geef ik je natuurlijk gegevens van de vliegerman.
groeten Egel

mijk

mijk

01-04-2011 om 08:28

Ballonvaart zou ik niet doen

de kans dat het doorgaat op de dag die je uitzoekt is gewoon niet groot. Het is geweldig leuk om te doen maar ik ben geloof ik vier keer voor niks op weg gegaan toen ik het ooit cadeau kreeg.

Qua stoere dingen zoek ik al een tijdje een goed excuus om hier heen te gaan http://www.indoorskydive.com lijkt me zo cool!

Mijk

Ik heb net

voor mijn ouders een gaaf kado gereserveerd voor begin juni, hopelijk is het mooi weer en niet te heet.

Een 8 persoons bootje met schipper die voor hun deur in Amsterdam centrum aan de steiger gaat aanmeren, (ik maak een picknickmand, mandarijntje kan een dutje doen onder het dek, wc ook aanwezig) die vaart dan met iedereen in 3 uur over het IJ naar Spaarndam (hele mooie route), daar door de sluis, onder een lage brug door en dan een lunch bij Fort Zuid (ook allemaal al geregeld), taxi naar Haarlem (niet ver) en dan thuis bij ons lekker in de tuin met de kinderen, sávonds pannenkoeken in onze vaste tent in Bloemendaal.

Ik denk dat ze het helemaal geweldig gaan vinden, omdat ze dus zelf aan het ij wonen en mijn vader helemaal gek is van alles wat voorbij vaart, ik ben zo benieuwd hoe ze gaan kijken als die boot straks voor de deur ligt. Ja enig, het kost wat maar het wordt vast geweldig. En ik heb 'goed weer garantie' voor die boot.

wendelien

wendelien

01-04-2011 om 10:31

Bijvoorbeeld

Een dag klimmen met instructeurs (kan ook met jongere durfals en zowel binnen als buiten), bijv. bij Rotterdam (kom even niet op de naam) of een dagcursus mountainbiken (kan heel leuk in Arnhem, bijv.). Bij goed weer zou je beide kunnen combineren met bijv. een picknick. Bij dat terrein in Rotterdam kun je trouwens ook te water en/of mountainbiken.

Water

Ik zou gaan voor zeilen, of tikkie extremer ga catamaranzeilen of windsurfen...instructeur nodig?

Even serieus, je zoekt iets voor een aantal volwassenen én kinderen? Hoe wil je die in een ballon proppen? Gaan/doen ze allemaal mee met het uitje?
Misschien moet je een zoeken of er bij jou in de buurt campings zijn die ook buitenactiviteiten doen. Bij ons is dat er vrij veel; karten, doogschieten, gps-wandelen, quad rijden door de bossen enz.

mijk

mijk

01-04-2011 om 10:58

In onze ballon

paste 24 mensen! En het was nog steeds heel speciaal

Mijk

Vliegles?

Dat hoorde ik laatst van iemand, die had dus een vliegles gekregen. Lijkt me toch erg gaaf, om zelf een vliegtuig te besturen Maar ja, ben bang dat niet iedereen dan mee kan/mag?

Op internet is er genoeg over te vinden.

Groet,
Olijvje

Asa Torell

Asa Torell

01-04-2011 om 19:45

Ja klimmen

Je hebt ook van die klimbedoeningen in het bos tegenwoordig, mij lijkt dat wel superleuk! (met google op 'klimbos' vind ik al van alles). En ik geloof dat er meestal wel allerlei nivo's zijn voor alle leeftijden. En anders zou ik voor zo'n survivalding gaan.
Ballonvaart of een andere vliegtocht lijkt me wel het allerleukst maar de kans is inderdaad te groot dat het niet doorgaat.

Asa Torell

Asa Torell

01-04-2011 om 19:46

Oja

en niet zo stoer maar wel erg leuk, juist ook bij minder goed weer (lekker wroeten in de modder) vond ik boerengolf.

rodebeuk

rodebeuk

01-04-2011 om 21:15 Topicstarter

Leuk

..om te lezen waar jullie mee komen. Ik raak helemaal geinspireerd. Sommige dingen zijn een schot in de roos, maar dat wordt het dan juist niet omdat hij het al jaren als amateur beoefent (mountain biken of klimmen bijvoorbeeld).

Ik had hem net aan de telefoon en hij wil het liefst zeilen. Ook niet op een grote kajuitboot. Ik had bedacht om naar Pampus te gaan. De boot vaart weer. Misschien druk ik dat toch door. Als het aan mijn broer ligt gaan we zeilen in 2 valkjes. Maar ik denk dat hij nog niet door heeft hoe graag ik het groots wil aanpakken. En ik wil hem niet lastig vallen of overrompelen....

We komen er wel uit.

Pampus blijft trekken@

Tijgeroog

Tijgeroog

02-04-2011 om 13:15

Zeilen

Zeilen kan ook groots, met overdekte ruimte voor de kinderen voor als het koud is, zelf meehelpen met zeilen maar toch anders dan in een valk.
Bijvoorbeeld deze, maar misschien iets over de top. http://www.statenjacht.nl/

Op deze site kun je ook zoeken naar grote zeilschepen enzo, maar google vindt vast nog meer. http://www.zeilklippers.nl

Asa Torell

Asa Torell

03-04-2011 om 16:52

Geleend van off-topic

nog een idee: geocachen. Misschien kan dat zelfs wel op het water?
Maar goed, het klinkt echt alsof je het beste kunt gaan zeilen .

Ander woest idee

Tandemsprong met parachute? En dan de rest van de dag je op het vliegveld vermaken?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.