Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Pien

Pien

18-06-2015 om 23:24

Ideeën lunchpakketje partijtje

Binnenkort vieren we op een woensdagmiddag het partijtje van mijn oudste zoon. We gaan direct uit school op pad en zullen voorafgaand aan de activiteit die we gaan doen, eerst gaan picknicken.
Ik ben op zoek naar iets leuks en lekkers om in de lunchpakketjes te doen. Ik dacht aan kleine belegde broodjes, een bifi worstje, enz. Ik zou het leuk vinden om er nog iets bij te maken, maar ik kan niet echt iets verzinnen...ik kom al gauw op cakejes, maar ik wil liever iets hartigs, omdat we later nog wel een koek oid eten. En wat zouden ze het liefst drinken? Pakjes limonade? Chocomel?

En wat zouden jullie doen: een pakketje per kind klaarmaken, of een grote mand waar ze met z'n allen uit mogen pakken? Het zijn 7 kinderen van 7/8 jaar.

Astrid

Astrid

18-06-2015 om 23:48

wat dacht je van

hotdogs (hoeven niet per se warm te zijn)
pannenkoeken
croissantjes
bagels
en wat ik eens op tv zag bij een picknick: krokante kipkluifjes...zag er zo lekker uit!

Eventueel een bak met diverse fruitsoorten in stukjes zodat iedereen zelf kan pakken?

Het lijkt me handig wat vochtige doekjes mee te nemen

Ik zou denk ik voor iedereen genoeg meenemen in 1 mand en dan een dienblad van hetzelfde rond laten gaan zodat iedereen kan pakken. Lust iemand het niet dan kan die altijd nog even in de mand kijken.
Limonade lijkt me prima, lekker vooraf koelen.

Paar ideeen

Pannekoeken bakken en die als ze koud waren besmeren met verschillend pannekoekenbeleg, oprollen, stokjes erin en dan in drieen snijden.
Verder croissantjes en/of kleine saucijzebroodjes.

barvaux

barvaux

19-06-2015 om 02:51

mini hartig

Je hebt van die vierkante pakken met mini worstenbroodjes/saucijzenbroodjes/kaasbroodjes. Kan veel tegelijk in de oven vlak voor je gaat. Die kun je los presenteren naast een lunchpakketje met inderdaad verschillende pakjes sap.

Pien

Pien

19-06-2015 om 23:44

Bedankt

Voor de tips! Hier kan ik zeker wat mee!

Tine Winkel

Tine Winkel

20-06-2015 om 17:00

gevulde wraps

of van die opgerolde tortilla's, waar je dan schijfjes van snijdt. Lekker met gerookte zalm, salami of kipfilet met tuinkruiden, wat ijssla en roomkaas.

Tine Winkel

Tine Winkel

20-06-2015 om 17:01

en ik zou een grote schaal maken

Dan kunnen kinderen makkelijker zelf kiezen wat ze willen hebben. Dus niet een pakketje per kind.

Sawo

Sawo

21-06-2015 om 15:07

eier muffins

Vandaag voor het eerts eiermuffins gemaakt. Kunnen gewoon in een muffinvorm. Eieren luchtig kloppen en voegen bij je eigen favoriete groenten en wat kaas. 20 minuten op 180 graden. langzaam laten afkoelen.

Katniss

Katniss

21-06-2015 om 16:49

Broodjes

Ik zou de broodjes maken zonder boter, of in ieder geval een paar varianten zonder boter hebben. En evt wraps erbij, of donuts, of hartige muffins.

Warme knakworstjes

Ik warmde thuis knakworstjes op en deed ze met het vocht erbij in een thermoskan, zo bleven ze warm tot we bij de speeltuin waren. Voorgesneden puntjes mee, tubetje mayo en ketchup en ze konden zo aan de hotdogs.

skik

Juno

Juno

21-06-2015 om 18:35

Ook wat vegetarisch eten.

creabea

creabea

22-06-2015 om 11:54

eten aan een spies

misschien ook leuk als praktische tip:
geef de kinderen allemaal een grote bbq-spies (zonder enge punt uiteraard) waar ze minibroodjes, poffertjes, fruit (aardbeien, meloen), komkommer, knakworstjes etc. aan kunnen prikken. Hebben we hier een keer op een feestje gedaan, vonden de kinderen erg leuk.
Ik probeer altijd iets te verzinnen zonder patat, met wisselend succes overigens

Pien

Pien

22-06-2015 om 13:45

Bedankt!

Voor alle tips! Ik ga er wat leuks en lekkers van maken. Ik heb nog 2 weken

ook populair hier

Als 'extraatje' bij de lunch: van die cheese dippers (bakje met smeerkaas met soort soepstengels) en kuipjes appelmoes.

Als drinken doen wij meestal pakjes chocomel en pakjes fristi, En dan genoeg van elk zodat iedereen kan kiezen.

Wij hebben ook wel eens een campinggasje meegenomen om ter plekke knakworstjes op te warmen voor hotdogs. Toch lekkerder dan koude. En veel werk is het niet.

nog een tip dan

Nog even een aanvulling: neem niet alleen chocomel en / of fristi mee. Er zijn kinderen die dat echt niet lekker vinden. Ik heb er zelf 2 van die soort...
En dus in het algemeen (maar dat is al hierboven gezegd): variatie, en ze zelf laten kiezen wat ze eten. Lekker makkelijk bv.: blokjes kaas, stukjes worst, zoute stengels / kaasstengels, radijsjes, kersentomaatjes.

Pien

Pien

08-07-2015 om 09:23

Helaas.....

Gaat de hele picknick niet door. Het partijtje is vanmiddag en de weersvoorspelling is zo slecht dat we de activiteiten hebben aangepast en binnen iets gaan doen. De kinderen komen eerst bij ons thuis eten, we eten dan broodjes knakworst en kleine kaasbroodjes uit de oven.

Helaas dus geen picknick.... Ik bewaar alle ideeën voor volgend jaar!

jammer

Het is ook echt snertweer. Hier ook eens zo'n totaal verregent feestje gehad, dat toch nog verrassend leuk was. Dus, komt vast goed! Veel plezier.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.