Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Heidi

Heidi

12-06-2014 om 21:43

Ideeën gezocht Themafeest WK !!

Ik ben op zoek naar leuke ideeen om een invulling te geven voor de fuif van mijn zoon en zijn vriendje. Ze zitten in groep acht en geven een fuif samen voor allebei de klassen (zoon en vriendje zitten niet bij elkaar) het gaat om in totaal 60 kinderen (jaaa, waar beginnen we aan) maar we hebben de ruimte, maar willen de kinderen niet 3 a 3,5 uur laten dansen, eten en drinken....ik ben op zoek naar activiteiten om te doen.....wie helpt mee.....Alvast bedankt !!!

Juno

Juno

12-06-2014 om 22:00

Parcourtje

Ik zou een circuit maken waar ze zo'n 30 a 40 minuten per onderdeel zoet kunnen zijn.
Voetbalparcourtje: bal van pillon schoppen, hoe vaak hoog houden, doel schieten, zo snel mogelijk slalom om kleine pillonnen heen.
In Brazilië is het lekker weer, hopelijk op je feest ook. Dus... Limbodansen, met een waterpistool plastic bekertjes omspuiten, een roos op de muur krijten en met waterballonnen punten scoren, bal overgooien waar een waterballon in zit die kan knappen, zeepglijbaan (landbouwzeil en groene zeep).
Partijtje voetballen, met elkaar een vlag/toeter/voetbalparafernalia knutselen, eem WK-hap maken (wortelsalade of zo, lekker oranje of Braziliaanse hapjes), schminken in de supporteskleuren, loomarmbandje maken in de supporterskleuren, misschien kan je ergens een pannakooi lenen.
Zoiets?

Heidi

Heidi

12-06-2014 om 22:33

Juno !!!

GA door......leuk....hier kan ik wat mee.....ga ik ook zeker doen !!! Meer is altijd welkom !

Ixje

Ixje

13-06-2014 om 09:53

Houd je ook rekening met voetbalhaters?

Mijn kinderen (haten voetbal) zouden hier niet blij van worden. Maar wellicht zouden die dan ook niet zijn uitgenodigd.

Niks

Wij hebben twee keer zo'n groep 8 feest gegeven. Mijn ervaring is dat ze helemaal geen activiteiten nodig hebben, gewoon muziek en wat te eten en drinken is genoeg, verder hebben ze het heel druk met elkaar.

skik

Heidi

Heidi

13-06-2014 om 16:22

Voetbalhaters enzo...

tja...dat is dan pech voor de voetbalhaters even cru gezegd, (was dit nu een kinderfeestje met 10 personen dan was het idd waarschijnlijk geweest dat er geen voetballers waren uitgenodigd want mijn zoon heeft elk jaar wel n sportief feestje gehad, en enkele keren ook met n voetbalthema, al zijn vriendjes zijn voetballers)...je kan het niet iedereen naar de zin maken....maar iedereen wordt uitgenodigd,voetbalhater of niet, we sluiten niemand buiten, heb ik zelf een hekel aan, het is zijn 1e fuif en hij heeft echt niet met iedereen in de klas even goed contact, wel gewoon goed, maar met de een veel en met sommige beperkt zich dat toch de klas. Maar iedereen mag komen, nu geven er twee meisjes uit zijn klas ook n fuif en mogen er 4 kinderen van de 30 niet komen.....ik vind niet dat je dit kunt maken, maar goed, ieder z'n mening. Gelukkig denkt zoonlief er hetzelfde over !

En ik ga niet met 60 kinderen 3 a 4 uur "niks" doen, ik wilde gewoon wat activiteiten doen, n uurtje of wat en daarna kunnen ze niks doen....4 uur niks doen dat is vragen om problemen (denk ik) dan gaan ze misschien vervelend worden....bedankt tot zover voor het meedenken !!

Ideetjes

Het enige dat ik kan bedenken wat niet zo bewerkelijk en makkelijk te organiseren is limbodansen en foto's van elkaar maken met een schilderijlijst. Het lijkt me lastig om met zoveel kinderen een echte activiteit te organiseren. Misschien is for old time sake koekhappen of ballontrappen ook nog wel lollig.

skik

groepsactiviteiten

als je de groep in 6 verdeeld dus ongeveer 10 kinderen per groep, en wie het eerst als groep tot 10 telt...maar... er maar maar 1 cijfer tegelijk gezegd worden.
als 2 of meer mensen het tegelijk zeggen moet er op nieuw begonnen worden. Lijkt makkelijk maar probeer t maar eens.

ZIP ZAP ZOP.
spel waarbij ze zo snel mogelijk een zogenaamde bal moeten doorgeven met de woorden zip voor links,zap voor rechts en zop voor oversteken in de kring. Ze maken dus wel een werp beweging maar er wordt niets echt gegooid.
Hoeft geen wedstrijd element aan verbonden te worden,kan wel.

flessenvoetbal

Altijd leuk is flessenvoetbal.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.