Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

costa

costa

06-04-2012 om 20:07

Ideale spijkerbroek?

Ik ben op zoek naar een goede spijkerbroek. Ik heb +/-maat 42 maar heb een vrij stevige buik en redelijk slanke benen. Als de broek goed zit bij m'n buik (maat 44 is eigenlijk het meest ideaal)zijn de pijpen te wijd (als ik laarzen over m'n broek heb lijkt het wel een pofbroek). Maat 42 zit goed bij m'n benen en krijg ik ook wel dicht maar dan komt boven m'n broekriem een 'rol'uit....Iemand tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nydj

Ik ben zelf erg tevreden met de spijerbroeken van Not Your Daughter's Jeans.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Passen passen passen

Dat wordt gewoon héél veel merken en modellen passen en kijken wat het best zit. Ik heb een aantal fijne broeken van nydj, esprit en Mac, maar wel een totaal ander model: relatief smalle taille, ronde heupen en billen en dikke bovenbenen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Angels

broeken van Angels en dan Cici vind ik prima zitten. Ik heb een smalle taille, aanwezige heupen en forse bovenbenen (oke, fors in verhouding tot de taille dan).
Als je zo'n model als Cici neemt dat neigt naar skinny jeans, dan heb je niet zo'n propeffect als je je broek in de laarzen stopt.

groetjes van Purk

krin

krin

06-04-2012 om 20:56

Ook de cici

Rechttoe rechtaan, ook in allerlei andere kleuren te krijgen, redelijk duurzaam.
De nydj wil ik ook nog wel eens proberen, trouwens. Die zijn alleen wel wat duur.

Nydj

hier ook nydj. erg fijn, mooie kwaliteit stof ook.

Janna3

Janna3

06-04-2012 om 22:06

Absoluut

Nydj! Kijk regelmatig op de site van Wehkamp voor aanbiedingen. En bestel minimaal 1 maat kleiner

costa

costa

06-04-2012 om 22:20

Nydj

Had ik wel van gehoord, bedankt voor jullie reacties, ik ga het toch eens proberen (wel prijzig inderdaad). Cici ken ik niet, ga ik ook naar op zoek.
En Triple...dat passen.....heb ik zo'n hekel aan, vooral als het dan weer eens niet past....grrr....frustrerend!

Bijenkorf

Bij de Bijenkorf is een aantal nydj broeken nu in de aanbieding. Maffe Marathon oid.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Vic

Vic

07-04-2012 om 13:31

Spijkerbroekenwinkel

Een goede spijkerbroek vinden is lastig. Ik heb net een stel broeken van mijn zus gekregen waar ze nooit meer in past. Het is op zich mijn maat, maar ze zitten voor geen meter. Zus heeft een bolle buik en heupen en heel slanke benen. Ik heb redelijk slanke heupen, maar stevige bovenbenen (zadeltassen). Die broeken zitten dus in mijn taille veel te wijd, terwijl mijn bovenbenen drie keer zo dik lijken en de broek daar strak om heen zit. Als je bij een spijkerbroekenwinkel verschillende modellen past, ben je er snel genoeg achter wat jouw model is.
Trouwens, als ik jouw stukje nog eens lees, denk ik dat je het model moet hebben dat mijn zus heeft. Het heeft nog het meest weg van een 'wortelbroek'

costa

costa

07-04-2012 om 15:48

Vic

Een wortelbroek....hahaha klinkt héél charmant....Maar ik vrees dat ik zo'n model wel nodig heb! Heeft je zus misschien tips?
en Triple, ik ga even kijken op de site, red het nu niet meer om naar een Bijenkorf toe te gaan! dank voor de tip.

Vera*

Vera*

07-04-2012 om 17:41

Ehmm

Mijn zusje liet pas een stukje zien in het AD, elke week wordt er kledingadvies gegeven aan iemand. Mijn zusje zei dat ze mensen met dunne benen en een dikkere buik zwangerschapsbroeken adviseerden, om de benen zit dat dan netjes en niet zwabberig en van boven heb je er toch wat overheen.

costa

costa

07-04-2012 om 22:14

Argh!

Vera!! Hahaha, ik denk dat het wel heel comfortabel zit en tja als niemand het verder ziet, wat zou het? Maar die stap is nog wel heel erg groot hoor...!Voor mij wel tenminste. Maar ja, een buikcorrectie is ook zo drastisch

Nou...

Afgelopen menstruatie-periodes (week ervoor ook) heb ik ook een oude positiebroek gedragen.. Wel met een brute riem maar hij is gewoon leuk en zit heel relaxed. Andere broeken zijn dan echt te strak. Maar uberhaupt ben ik aan het uitdijen volgens mij - ik zal oppassen dat ik zo'n broek niet NIEUW ga kopen

Een oude spijkerbroek van mijn man zat ook al zo fijn, lossig. 'boyfriens jeans' maar dan echt. Niet zo galant wrs..

Hier zelfde modelletje

en als ik mijn, sinds kort aangeschafte, rosner jeans aanheb krijg ik vaak te horen 'ja, als ik zo slank was als jij etc'

Ik ga nog maar een broek van halen. Lekker hoog, ruimte voor de buik en toch mooie slanke pijpen. Het is even een drempel, maar ik denk dat we nu toch bij de damesmodezaken moeten zijn.....

bibi63

bibi63

08-04-2012 om 15:32

Nydj

Not you daughter Jeans..... dus. NYDJ. Echt perfecte broeken! Maar wel duur!!.
Gr. Bibi

costa

costa

11-04-2012 om 09:55

Dere

ik vind het een behoorlijke drempel....Al ben ik 40+, ik voel me nog lang niet rijp voor de damesmodezaken....

Esprit

Ik heb me ook al een tijd rotgezocht naar een fijne spijkerbroek. Zelfs een NYDJ aangehad. Maar dat was het ook niet, de prijs al helemaal niet. Vandaag toch geslaagd voor 2 leuke broeken, bij Esprit!

Al 20 jaar esprit

gewoon een merk zoeken. Mijn vriendin past niet in Esprit, die zweert bij Didi. Dus het is persoonlijk!

Costa

Inderdaad een drempel.

Maar omdat ik het erg druk heb met nieuw huis en groot gezin moest de aanschaf van de nieuwe broek erg efficient gebeuren. Ik had geen zin in allerlei trendy modelletjes die net niet meer goed passen en de bijbehorende frustratie.

Damesmodezaak in en 'wat is hier de meest geweldige broek?'. Mevrouw met verstand van zaken had alle tijd en kwam meteen met een Rosner aan. Heerlijk! En verder zoveel leuke, mooie kwaliteit kleding!

Juist heerlijk om als net 40+-er daar te shoppen als jonkie

Chippie

Chippie

18-04-2012 om 22:31

Dere en costa

Wat is een damesmodezaak. Ik kan als net nog geen veertiger al heel lang niet meer slagen bij Hennes, jeansshops etc. Ik koop bij boetiekachtige winkeltjes. Broeken van Brax, Mac, Rosner, Brax inderdaad, mooie colbertjes van Josephine en Co, leuke bloesjes, hippe riemen. Maar ik voel me dan echt niet truttig. Ik zie daar vrouwen van 35 - 65 maar voel me echt niet truttig ofzo. Ik ben nu heel benieuwd waar veertigers shoppen als het niet bij de winkeltjes is zoals ik ze beschrijf.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.