Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-10-2012 om 14:11

Ideale maat ligbad

Wij zijn toe aan een nieuw ligbad. Ik heb nu een soort van hoekbad dat eigenlijk net niet lang genoeg is om er lekker in te kunnen liggen. In onze nieuwe badkamer komt er dus een rechthoekig bad.

Ik had eigenlijk mijn zinnen gezet op een bad van 180x80, dat past precies tussen de muren en is lekker ruim. Zag vanmorgen echter een mooi bad van 170x75 staan. En nu vraag ik me af: is dit niet te krap?
Ik ben ongeveer 1,70 m lang en er wordt hier zelden met 2 mensen tegelijk in bad gegaan. Bovendien krijgt manlief zijn eigen douche, en issie ook niet zo'n baddertype.

Jammer dat je nergens baden kunt uitproberen. Zag me al helemaal zitten bij de baderie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

24-10-2012 om 14:14

Waarom niet?

"Jammer dat je nergens baden kunt uitproberen. Zag me al helemaal zitten bij de baderie "
Waarom zou je er niet in gaan liggen bij de badkamerwinkel? Met kleren aan natuurlijk

Brianna F

Brianna F

24-10-2012 om 14:18

Ervaring

Wij hebben een onwijs groot bad (vind ik) Omdat je nooit helemaal languit ligt (toch een te grote kans op verdrinken), heb je minder nodig dan je lengte. Ons bad is te lang, ik kan mijn voeten niet tegen de andere kant zetten, zodat ik telkens naar onderen glijd. Iets om rekening mee te houden.

MariaV

MariaV

24-10-2012 om 14:23

Zeker wel

Wij hebben alle baden uitgeprobeerd hoor! Zowel apart als met 1 kind en met 2 kinderen. Dat laatste past echt niet in een normaal ligbad, maar grappig was het wel. Let wel op: in een bad dat een klein beetje groter is, gaat meteen veel meer water! Dus zal elk bad je meer kosten aan water en de verwarming daarvan. Als je nog jonge kinderen hebt, zou ik ook kijken of het bad een voldoende grote vlakke bodem heeft waar kinderen kunnen zitten. Dat kost ook weer meer water, maar zo kon ik in ons geval tenminste 2 kinderen tegelijk in bad doen.

ishtar

ishtar

24-10-2012 om 15:05

Tuurlijk proberen

dat werd ons zelfs voorgesteld. Je merkt toch pas hoe een bad 'ligt' als je er zelf in zit/ligt.

Floddertje

ik zou wel het bad van Floddertje willen - zie je het voor je? Zalig!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-10-2012 om 18:33

Mmmm

Ze hingen aan de muur Vic.

Dat zit niet lekker

Ben wel plan om nog eens verder te kijken, maar het punt is dat ik een mooi bad gezien heb voor niet al te veel. Meestal wordt het dan moeilijk zoeken voor iets anders. Behalve dan als jullie nu allemaal gaan zeggen dat 1,70 m echt te kort is voor een fatsoenlijk bad.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-10-2012 om 18:37

Brianna

Weet je toevallig ook de lengtemaat van jullie bad?

Ik weet in ieder geval al wel dat ik een bad moet hebben met een rechte kant. Tegen een schuine kant kun je je voeten niet goed afzetten.

Ik heb eigenlijk het vermoeden dat het bad van 1,70 m lang genoeg is voor mij (want idd ik ga niet vlak op de bodem liggen), maar ik zie dat graag wel even bevestigd.

Brianna F

Brianna F

24-10-2012 om 18:42

Even gemeten

Buitenmaat 1.80, binnenmaat bovenaan 1.55, beneden waar je zit/ligt 1.25. En die is meer dan ruim genoeg.

Marie

Marie

24-10-2012 om 19:34

Diepte?

hoi
Wij hebben een ligbad, maar ik lig daar (helaas) niet zo vaak in, omdat ik het zo koud krijg. Mijn buste komt net niet onder water als ik er in lig dan word ik dus koud. Als ik meer "onderuit" ga liggen, komen m'n knieën weer boven water. Als we dus ooit nog eens een nieuw bad krijgen, wil ik er dus een die lekker diep is, zodat ik helemaal onder water kan liggen. En ik wil er goede verlichting boven, zodat ik lekker kan lezen in bad.

paraplu

paraplu

24-10-2012 om 20:44

Ons bad is veel te groot

het zat er al van de vorige eigenaar van het huis, maar zelf had ik deze keus nooit gemaakt. Samen in bad gebeurt maar zelden, en als je alleen gaat, kost het erg veel water.
Ik vind in bad liggen een saaie bezigheid. Doe het zelden.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-10-2012 om 22:04

Dank je brianna

En zit er aan het voeteneinde een schuine of een rechte kant?

Marie heeft overigens wel gelijk. De hoogte maakt ook uit.
Ik verlang eigenlijk terug naar het bad thuis bij mijn ouders. Dat was zo diep dat je rechtop zittend nog tot je schouders onder water kon. Zo maken ze ze helaas niet meer...

Brianna F

Brianna F

25-10-2012 om 00:09

Iets schuin

Reken maar na, er zit tussen boven en beneden 30 cm verschil. En het bad is 45 cm diep, het loopt niet helemaal recht, maar ook niet echt schuin.

Ook niet té groot

Ik ben al niet zo'n baddertype (liever douchen) maar in ons vorige huis was het bad net té lang. En toen had ik tijdens mijn zwangerschappen wel behoefte aan badderen.
Doordat het bad te lang was gleed ik telkens langzaamaan onderuit.
Vol water is 'lekker' omdat ik juist dáár behoefte aan had. Maar doordat ik weggleed en dan mezelf weer terugduwde ging er nogal eens wat water 'over'. Flatsss naast het bad. Resultaat 1 waterballet.
Het is dus zeker wel van belang om te proberen of het je 'past'.
groeten albana

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-10-2012 om 22:02

Maar wel aan beide kanten gelijk brianna

Of is het voeteneinde rechter dan het hoofdeinde?
Wat een vragen hè

Dit doe ik omdat ervaring mij geleerd heeft dat een schuine achterkant (dus een bad dat aan twee kanten een schuine kant heet zodat je met twee lekker onderuit kunt hangen) niet lekker zit als je alleen in bad gaat.
Wil even uitvinden of dat ook bij jouw het geval is. Of dat een bad van 1,80 sowieso te lang is om goed in te kunnen hangen, zonder dat je steeds onderuit zakt.

#~ TESS ~#

#~ TESS ~#

26-10-2012 om 05:47

Kleine tip

wij hebben onze badkuip geisoleerd met van dat glaswol waar je ook muren mee isoleerd, en dat is zooo fijn, het water koelt gewoon nauwelijks af, op deze manier kunnen we makkelijk een uurtje dobberen zonder het bad met heet water bij te moeten verwarmen... misschien kun je er iets mee.
Tess

Brianna F

Brianna F

26-10-2012 om 10:24

Gelijk

Het bad is aan hoofd en voeteneind gelijk. het is destijds verkocht als duobad, dus extra breed. Voor meneer F. maakt het niet uit of hij alleen zit, hij is lang genoeg. Ik glij telkens naar onderen, dus voor mij is het niet fijn.
Tess: dat had ik eerder moeten weten, goede tip. Hier wordt steeds heet water bijgetapt.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-10-2012 om 16:55

Dank je tess en brianna

Tess: gaan we zeker doen. Heb ik bij mijn huidige bad ook niet en idd, steeds bijtappen is niet fijn. En ik kan uren badderen.

Brianna, dat dacht ik al. We hebben ooit weleens zo'n bad in een vakantiehuisje gehad en toen had ik last van hetzelfde euvel. Ik geloof dat een opgerolde handdoek aan je voeten (onder water dus) wel schijnt te helpen.

kaatje43

kaatje43

29-10-2012 om 17:07

Tja wat is ideaal

Ik vind juist een bad, dat zo groot is dat je erin kunt drijven, voetjes los van de kant, zalig. Bubbels erbij aan en relaxen maar. Wij hebben een 2persoonsbad, maar ook in je eentje is het zalig. Dit bad is ook extra diep zodat je inderdaad met je schouders onder water zit. Wel aan beide zijden rechte kanten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-10-2012 om 21:29

Klinkt ideaal

Maar heb je dan niet het gevoel dat je je steeds schrap moet zetten, om niet onderuit te schuiven?
Dat gevoel heb ik namelijk als ik mijn voeten niet tegen de achterwand kan plaatsen omdat deze te ver weg zit of te schuin is?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.