Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

ikke

ikke

05-08-2012 om 22:55

Hypochonder, schimmel, slecht?

net ontdekt dat in onze kelder, op de planken, allemaal groene schimmel zit! het stinkt ook. Weekje weggeweest en blijkbaar is er iets met de luchtroosters of zo.. nu ben ik zo'n hypermens, is dit gevaarlijk? Moet je een bedrijf inhuren of wat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kaaskopje

Kaaskopje

06-08-2012 om 01:05

Schoonmaken

Ik heb eens voor je zitten speuren. Als tip heb ik gelezen dat je voor je gaat schoonmaken het oppervlak nat moet maken met water al dan niet met soda. Hiermee voorkom je dat je dat de sporen van de schimmels opwaaieren en eventueel in je luchtwegen terecht komen als je het oppervlak gaat schoonboenen, dit in verband met een eventuele allergie. Je kunt het prima zelf doen, tenzij het echt een plaag is geworden. In dat geval zou professionele hulp misschien verstandig zijn.
Ik lees meerdere malen dat schrobben met een harde borstel een methode is (waarschijnlijk omdat je dan wat dieper in het hout borstelt), maar als je gladde planken hebt, meubelplaat bijvoorbeeld, kan een sopje ook al afdoende zijn. Mocht er ook schimmel op de muur zitten dan kun je dat inspuiten met een water met veel bleek oplossing, of kant en klaar, HG schimmel-, vocht- en weerplekkenreiniger. Wij hebben wel eens schimmel in de badkamer (middenin het huis, alleen ventilatie via het ventilatiesysteem) en daar is HG een probaat middel gebleken.
Heb je er normaal nooit last van?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.