Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

Hulp/oppas hoeveel euro? (spoed)

Hoeveel vraag je per uur aan iemand die oppast en wat huishoudelijke taken doet?
Als iemand bij ons thuis komt en s middags een broodje met dochter van 7 eet (die de rest van de middag ook thuis is) en daarnaast de natte boel (douche, wc en kamervloer dweilen) doet. Daar heeft ze dan tot half 5 de tijd voor. Wat is dan een redelijk bedrag? Tips suggesties ed welkom!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Angela67

Angela67

30-08-2011 om 13:57

Ik zou . . .

het even opsplitsen: in het totaal is ze 4,5 uur in jouw huis?

*van 12 tot 13 uur lunchen met dochter > 4 euro p/u lijkt me een aardig bedrag

*van 13 tot 16:30 uur schoonmaken = 3,5 uur; ik schat in dat ze van die 3.5 uur 1/3 niet aan het schoonmaken is (ivm onderbrekingen door dochter)> dan betaal je haar twee keer 10 euro voor ruim 2 schoonmaakuren en dan betaal je nog een keer 4 euro x 1,5 uur voor de rest.

Dan kom je op 4 + 20 + 6 + 30 euro. Zou dat wat zijn?
Groet,
Angela

Chippie

Chippie

30-08-2011 om 15:27

Hier...

Hier krijgt onze oppas voor oppasuren 9,50 euro (soms heeft ze maar 1 kind, soms 2 en soms 3) en voor schoonmaken 12 euro. Ik vind dat een oppas aan huis meer zou moeten verdienen dan een oppas die in haar eigen huis oppast. Aan de andere kant: op één kind oppassen is makkelijker dan op drie kinderen oppassen.

Ik zou gaan voor 8 euro voor oppasuren en 2-3 euro extra voor schoonmaakuren.

Leeftijd oppasser?

Is het een volwassene die oppast dan lijken me de prijzen van Chippie zeer reeél. Maar is het b.v. een tiener dan zou ik de prijzen van Angela67 ongeveer aanhouden.

Soortgelijke constructie

Hoi,
Ik heb een soortgelijke constructie. er komt een volwassene bij ons. Ik betaal 9 euro per uur.

Groeten, Wiske

Fiorucci

Fiorucci

30-08-2011 om 16:49

Nee

Als een tiener dat werk net zo goed uitvoert, vind ik dat daar de gewone prijs bij hoort.

j@ost

j@ost

30-08-2011 om 16:53 Topicstarter

Wiske, all in?

Als ik het goed begrijp betaal je 9 euro per uur waarbij ze ook schoonmaakt. Geef je ook bepaalde schoonmaakwerkzaamheden?

Fiorucci

Fiorucci

30-08-2011 om 18:08

Wiske

Dan heb je mazzel dat ze dat doet, een beetje goede hulp alleen kost hier al 12,50, zonder oppassen.

Hoi

Hoi,
Ik geef per keer aan wat ik graag wil dat ze doet. Het lukt niet altijd om het te doen, ze is er toch vooral ook voor mijn kinderen. Maar gemiddeld zou ze ca. 1,5 uur bezig zijn met schoonmaken en de rest oppassen op mijn zeer makkelijke kinderen. Soms zijn de kinderen er niet, dan betaal ik hetzelfde bedrage voor de middag maar hoeft ze alleen schoon te maken.

Wiske

PS: ik woon buiten de randstad, huishoudelijke hulp vinden is hier makkelijk.

An

An

31-08-2011 om 13:22

Hier

dezelfde constructie. Ik had het gesplitst. Het officiele oppastarief (was geloof ik 4,75 per kind per uur). En dan 12,50 euro per uur aan schoonmaak. (was 25,-)

Annet

Annet

01-09-2011 om 20:28

8 + 11

Wij betalen 8 euro voor de oppas aan huis, onafhankelijk van aantal kinderen. 4 euro of zoiets vind ik een bedrag dat alleen passend is als kind naar oppas toegaat. Ze kan dan tegelijk haar huishouden doen of op nog meer kinderen oppassen. (geldt uiteraard voor volwassene).
Wij betalen 11 euro per uur voor schoonmaken. Er zijn dan geen kinderen in huis m.u.v. vakanties en studiedag.

lennest

lennest

02-09-2011 om 19:00

Oppassen

Ik heb een tijd geleden een artikel gelezen over kinderopvang/oppassen/peuterspeelzaal in relatie tot geld. Het heeft mijn ogen geopend. We betalen wel 10-12 euro per uur voor poetsen, maar voor de zorg voor ons allerbelangrijkste 'bezit' vinden we 5 euro per uur te veel. Poetsen is fysiek zwaar werk en dat werk zie je, is dat de reden dat we daar meer voor willen betalen? De bso kost zonder subsidie van de overheid iets meer dan 6 euro, mijn 'wiite' hulp kost mij 22,25 oer uur. Dat krijgt zij niet, er gaat een hoop belasting van af, het bureau moet er ook nog aan verdienen, maar toch. Het gaat om de achterliggende gedachte. Is dat raar?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Chippie

Chippie

04-09-2011 om 12:33

Lennest

Ik heb een dergelijke disucsiie wel eens gehad met een vriendin die mopperde dant kinderopvang en gastouder zo duur waren. En dan denk ik, wat wil je nou? Je gaat naar de kapper en betaalt 25 euro voor een knipbeurt van een half uur. En je oppas, die op je kinderen past, moet dat voor 4-5 euro per uur doen? Het kost mij ongeveer 35 euro netto per dag om drie kinderen onder te brengen bij kinderopvang? Duur? Of goedkoop?

Wij betalen ongeveer 9,50 euro per uur (eigenlijk is het 95 euro per dag van 8.15 - 17.30). Dus het is ongeveer 10 euro per uur en 'pauzes' worden doorbetaald (onze vakanties trouwens ook). Dat is vegelijkbaar wat hier een hulp kost. Wij betalen het schoonmaakwerk wat meer omdat ze dat onder de oppasuren deed (toen jongste nog veel sliep overdag). Dat wasnamelijk een win-winsituatie: zij verdiende iets meer per uur en ik was goedkoper uit (ipv oppasuur plus schoonmaakuur betaalde ik nu een gecombineerd uur). Vanuit die historie krijgt onze oppas/hulp dus meer voor het schoonmaken (combineert ze nu niet meer met oppassen). Terwijl ze bij een ander schoonmaakadres tevreden is met minder. Tja, ik heb er ook wel wat voor over om haar als oppas en als hulp te behouden. Ook omdat de combi erg gemakkelijk is ivm ziekte kinderen, vakantie kinderen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.