Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
22-10-2008 om 08:45
Hallo,
Tot ons groot verdriet is dit jaar onze hond overleden. Hij was van ons allemaal onze grote vriend, maar de leeftijd (15) kwam dat hij gewoon op was.
Nu willen de kinderen graag weer een huisdier. Mijn man en ik willen op dit moment geen hond meer, maar kunnen wel meevoelen met de kinderen dat een huisdier wel erg leuk is.
Maar welk huisdier? Een kat valt af wegens allergie, maar dan houden we nog over: hamster, cavia, schildpad of een simpele goudvis (heeft niet mijn voorkeur).
Graag wil ik jullie ervaringen horen over de bovenstaande dieren. Wat zijn de voor- en nadelen, eist het veel verzorging, kun je ze binnen houden etc.etc. Ik ben echt een leek op dit gebied, ben opgegroeid met honden, heb altijd honden gehad, dus daar weet ik alles van, maar de rest helaas...
Wie wil me wat op weg helpen, zodat de Sint hier straks weer een leuk diertje kan brengen?
Alvast heel hartelijk dank, ook namens de zonen
Groet, Mariek
PS: Opties voor andere huisdieren zijn natuurlijk altijd welkom!!!
05-11-2008 om 20:39
Jolijt
Ik ben Mariek dan wel niet maar ik vind je info erg handig... Ik krijg op alles wat ik hier voor lees over jullie konijnen een steeds geinteresseerder klinkend "oh ja?" van mijn man. Ik krijg hem nog wel zover... Bedankt!