Huis, Tuin en Keuken Huis, Tuin en Keuken

Huis, Tuin en Keuken

plato

plato

21-04-2011 om 13:09

Huiskoopperikelen

kon geen titel vinden

Maar nu komt het: wij hebben een bod uitgebracht op een huis, ons bod is niet geaccepteerd maar we hebben wel een paar duizend euri van de vraagprijs afgekregen.

Nu wordt er een voorlopig koopcontract opgesteld met ontbindende voorwaarden.

Volgens de hypotheekadviseur moet het geen enkel probleem worden om de financiering rond te krijgen maar waarom durf ik dan niet wat happy-er te zijn...?? we wonen nu in een huurhuis en we vinden het allemaal óntzettend spannend.

Zijn er nog dingen die een financiering in de weg staan? we hebben geen bkr-notering maar pf vind het allemaal heel erg spannend en durf gewoon niet helemaal blij te zijn zeg maar, bang dat er toch nog wat komt..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

21-04-2011 om 13:39

Spannend!

En als je van te voren goed hebt nagekeken wat je aan hypotheek zou mogen lenen, je (en/of partner) 'gewoon' in loondienst bent (zelfstandigen doen sommige banken moeilijk over) en een vaste aanstelling hebt kan er eigenlijk weinig meer misgaan.
Ik zou wel bij verschillende banken offertes laten opmaken.
Wat zijn de ontbindende voorwaarden?
En ook belangrijk: heb je een huiskeuring laten doen? Anders alsnog doen, en daar iets over in de ontbindende voorwaarden laten zetten. (sorry voor het ongevraagd advies )

krin

krin

21-04-2011 om 14:11

Mijn ervaring

van een jaar terug: Als je niet tegen je bovengrens zit, geen ingewikkelde werksituaties hebt, geen huis hoeft te verkopen, een rechttoe-rechtaan hypotheek wilt, dan kan het zo rond zijn.
Al bestaat zelfs dan de kans dat er bij de bank nog een paar keer oekazes van het hoofdkantoor komen, waardoor de hypotheek nog een keer tegen het licht moet worden gehouden en je weer nieuwe bewijzen moet komen laten zien, en je vijf keer te horen krijgt dat het nu echt rond is, om dan vervolgens op de dag van het tekenen te horen dat het geld niet op tijd is overgemaakt (ze hadden ook slechts vijf dagen de tijd, humpf) en het tekenen niet door kan gaan. Of wacht, toch wel, toen ik al weer was omgedraaid en teruggefietst.
Poe, mijn bloeddruk piekt weer als ik eraan denk. Maar goed, bij jullie ligt het minder ingewikkeld, zo te lezen, dus het zou geen al te grote problemen moeten opleveren. Spannend blijft het, dat wel. Mijn voornaamste tip: ga niet naar de SNS.
Succes, en alvast veel geluk in jullie nieuwe huis!

plato

plato

21-04-2011 om 14:11

Ishtar

we zitten ruim onder 40.000 onder het bedrag wat we kúnnen lenen..we hebben allebei een vaste baan, dwz contract voor onbepaalde tijd en huiskeuringsrapport is aanwezig de ontbindende voorwaarden zijn dat in geval van een niet doorgaande financiering de koop niet doorgaat. Mocht het allemaal lukken dan kunnen we per 1 juli beginnen.

en dankjewel hoor voor je advies, wij zijn leken in huizen kopen dus alle advies is welkom

plato

plato

21-04-2011 om 14:13

Krin

nee, de sns zijn we idd niet van plan. Het is wel onze eigen bank op het moment maar wel met de bedoeling om de boel over te zetten naar een andere bank want jemig, wat een %$#@bank zeg..

En tjonge, ik hoop niet dat ons dat te wachten staat zeg, wat een gedoe!

Snap het niet

als je nog geen accoord hebt over de prijs hoe kan er dan een voorlopig koopcontract gemaakt worden ?

plato

plato

21-04-2011 om 20:05

Manda rijn

sorry, ws beetje onduidelijk in mijn eerste berichtje maar we hebben wel een akkoord bereikt hoor. Het bod wat wij hadden uitgebracht was niet geaccepteerd maar we hebben wel nog een paar duizend eurie van de vraagprijs afgekregen en we zijn er dus uitgekomen aankomende dinsdag moeten we naar de hypotheekadviseur en dan horen we verder hoe of wat ( want we hebben er zelf totaal geen verstand van) en dan is het afwachten...hopelijk gaat het allemaal door en kunnen we op 1 juli de sleutel krijgen...

wordt vervolgd

Vic

Vic

22-04-2011 om 09:57

Even een tip

Ik zou er wel bovenop zitten. Toen ik vorig jaar mijn hypotheek moest regelen, leek het ook een appeltje eitje verhaal, maar wat ging het traag. Ik heb zelfs twee keer de ontbindende voorwaarden moeten laten verlengen. Het was iedere keer wat. Eerst bleek mijn werkgeversverklaring niet nhg-proof, dat is een speciaal model. Vervolgens klopte mijn salarisstrook niet meer met de werkgeversverklaring, omdat ik meer was gaan werken. Kon ik weer een verklaring van werkgever regelen dat ik inderdaad meer was gaan werken. Ook de faciliteit om mijn creditcard in termijnen te betalen bleek een hobbel. Dat moest ik opzeggen en uit de bkr laten schrijven. Zelfs je reguliere roodstandmogelijkheid staat tegenwoordig bij BKR geregistreerd. De adviseur deed overal nogal laconiek over, 'ach, komt wel goed'. Ik heb hem op het laatst bijna dagelijks gebeld. Ik had 2 maanden om de hypotheek te regelen, en had pas 3 dagen voor de overdracht een definitief accoord van de bank.

mirreke

mirreke

22-04-2011 om 13:12

Creditcard had ik ook

Precies hetzelfde, moest afbetaald zijn en opgezegd. Zelfs kredieten (als je die hebt) bij bv. Wehkamp, als je wel iets op afbetaling koopt, dat staat allemaal geregistreerd en moet afbetaald zijn en opgezegd, of bv. een auto die je nu hebt gekocht en over een jaar pas hoeft te betalen.
Misschien dat het per bank verschilt, maar het verhaal over die auto heb ik laatst van iemand gehoord.
Hou er rekening mee dat er in de toekomst toch aan de HRA getornd gaat worden, neem dat dus mee in de berekeningen voor jezelf. En neem een hypotheek met aflossing, maar dat zal nu waarschijnlijk vanzelf wel gebeuren.

Jaymza

Jaymza

22-04-2011 om 20:54

Aanbod

Mijn zoon heeft dit jaar een huis gekocht, maar hoefde zijn creditcard niet op te zeggen. Was wel bij dezelfde bank waar hij zijn hypotheek afsloot. Na de overdracht kreeg hij een brief waarin ze hem een doorlopend krediet aanboden, want ivm de verhuizing zou hij wel veel kosten hebben!

Jaymza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.